  • 1. Data: 2010-03-31 11:50:58
    Temat: Lekki OT: Centertel 690
    Od: "jogurcik" <j...@r...pl>

    Tutaj siedzą więksi fachowcy niż na GSM więc zapodam temat.
    Zamknęli wreszcie tą sieć?
    Co się stało/nie z prefiksem 690, bo udało mi się zadzwonić pod wciąż
    działający numer z takim wyróżnikiem i ktoś się zgłosił. Trafiłem na
    alias telefonu w TPSA czy komórkę?

  • 2. Data: 2010-03-31 12:33:14
    Temat: Re: Lekki OT: Centertel 690
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Zamknęli wreszcie tą sieć?
    nie

    > Co się stało/nie z prefiksem 690
    nic

    > bo udało mi się zadzwonić pod wciąż działający numer z takim wyróżnikiem i
    > ktoś się zgłosił. Trafiłem na alias telefonu w TPSA czy komórkę?
    wrozka pilnie potrzebna
    statystycznie trafiles na radiodostep, a praktycznie to najlatwiej zapytac
    tam, gdzie sie dodzwoniles

  • 3. Data: 2010-03-31 22:56:30
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik jogurcik napisał:
    > Tutaj siedzą więksi fachowcy niż na GSM więc zapodam temat.
    > Zamknęli wreszcie tą sieć?

    Może zabiją na amen dopiero w dniu osiągnięcia pełnoletności ;-)?

    Przemek

  • 4. Data: 2010-04-01 09:46:55
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 31 Mar, 14:33, "brum" <b...@o...eu> wrote:

    > statystycznie trafiles na radiodostep,

    Nie jest tak, że radiodostęp w tej technologii jest realizowany na
    numeracji strefowej, czyli nie da się dodzwonić "przez" ABS=690 ?

  • 5. Data: 2010-04-01 09:56:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010 14:33:14 +0200, brum wrote:
    >wrozka pilnie potrzebna
    >statystycznie trafiles na radiodostep,

    radiodostep ? z zakresu numeracji "komorkowej" ?

    J.

  • 6. Data: 2010-04-01 10:37:55
    Od: "Jacek" <g...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > radiodostep ? z zakresu numeracji "komorkowej" ?

    Tak - numery stacjonarne radiodostępów są "aliasami" numerów z MTXa.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-01 10:55:07
    Od: "jogurcik" <j...@r...pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > nie

    > nic

    > wrozka pilnie potrzebna
    > statystycznie trafiles na radiodostep, a praktycznie to najlatwiej
    > zapytac tam, gdzie sie dodzwoniles

    Nie nawiązuje tak łatwo kontaktów, ani nie jestem dobry z socjotechniki
    żeby gadać z tym abonentem jak on jest podłączony, dlatego poruszam
    temat na grupie. Nie chce mi się wierzyć, że przez lata utrzymywano
    infrastrukturę na terenie całego kraju dla 1000 abonentów!
    Sprzęt się nie rozsypał? przecież wsparcia już chyba dawno nie ma,
    abonentom nie zepsuły się aparaty, baterie nie straciły żywotności?
    przecież to nie GSM gdzie przekłada się kartę Sim do nowego telefonu :)
    No i dlaczego do cholery to wciąż działa?!

  • 8. Data: 2010-04-01 11:19:48
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Nie chce mi się wierzyć, że przez lata utrzymywano infrastrukturę na
    > terenie całego kraju dla 1000 abonentów!
    radiodostepow bylo znacznie wiecej

    > Sprzęt się nie rozsypał?
    tak

    > abonentom nie zepsuły się aparaty, baterie nie straciły żywotności?
    radiodostepy nie psuly sie masowo, a baterie w terminalach przenosnych mozna
    zregenerowac

    > No i dlaczego do cholery to wciąż działa?!
    pytaj na twardej, albo na kasprzaka
    odpowiedzi beda okragle i muliste

  • 9. Data: 2010-04-01 15:19:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010 12:55:07 +0200, jogurcik wrote:
    >Nie chce mi się wierzyć, że przez lata utrzymywano
    >infrastrukturę na terenie całego kraju dla 1000 abonentów!

    Infrastruktura ma to do siebie ze duzo kosztuje jej zbudowanie, ale
    potem moze dlugo dzialac bez nakladow.

    >Sprzęt się nie rozsypał?

    Porzadna elektronika tak latwo sie nie sypie.

    >przecież wsparcia już chyba dawno nie ma,

    Wsparcie mysle ze jest, tylko pewnie za drogie.
    Wykorzystuja zapasy magazynowe czesci.

    >abonentom nie zepsuły się aparaty, baterie nie straciły żywotności?

    Tyle kosztowaly, ze tez powinny byc z gatunku "porzadna elektronika"
    :-)
    Baterie byc moze standardowe, albo zamienniki jezcze dostepne.
    Czesc byc moze pracuje juz tylko zasilana z sieci.

    >przecież to nie GSM gdzie przekłada się kartę Sim do nowego telefonu :)
    Jakos tam chyba da sie zmienic aparat.
    A te aparaty to chyba za darmo mozna zdobyc :-)

    >No i dlaczego do cholery to wciąż działa?!

    A czemu nie ? Dopoki koszt demontazu wiekszy niz rachunek za prad :-)
    Byc moze TP ma tez jakas wyzsza polityke i woli miec zarezerowane
    cenne pasmo, "ktore jest w ciaglym uzyciu".

    J.

  • 10. Data: 2010-04-01 16:33:06
    Od: "Jacek" <g...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wsparcie mysle ze jest, tylko pewnie za drogie.
    > Wykorzystuja zapasy magazynowe czesci.

    Wsparcia nie ma. Przynajmniej nie ze strony producenta.
    Zapasy magazynowe to jedno, a drugie to reorganizacja wykorzystywanych
    (pracujących) zasobów.

    > A czemu nie ? Dopoki koszt demontazu wiekszy niz rachunek za prad :-)
    > Byc moze TP ma tez jakas wyzsza polityke i woli miec zarezerowane
    > cenne pasmo, "ktore jest w ciaglym uzyciu".

    Gdyby chodziło o ciągłe użycie, mogliby w jedną noc odpalić na tym paśmie 2 i
    3 nośną CDMA450. UKE byłoby pewnie bardzo zadowolone. Niestety nadal chodzi o
    radiodostępy. Mam wrażenie, że G4F się technicznie nie za bardzo udał -
    pomijając już fakt, że są miejsca, gdzie zasięgu GSMu nie ma.

    Pozdrawiam,
    Jacek