  • 1. Data: 2010-03-26 19:04:05
    Temat: głuche telefony ,co robić?
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    Mam następujący problem:od pewnego czasu ,niemal codziennie ,w róznych porach
    mam dziwne połączenia przychodzące.Na wyswietlaczu wyswietla się "numer
    nieznany" ,po podniesieniu słuchawki słyszę tylko pozytywkę,taką elektroniczną
    melodyjkę jak z centralki telefonicznej i nic więcej.Jeżeli nie podniosę
    słuchawki to telefon nie zapamiętuje tej próby połaczenia jako "nieodebrane
    połaczenie" Poczta głosowa także nie sygnalizuje zadnej nieodebranej
    rozmowy.Co mam o tym sądzić? Czy przyczyną tej sytuacji może być jakieś
    przepięcie w centrali lub w moim telefonie? Czy to może tylko głupi kawał
    jakiejś gówniażerii a może to jakaś próba oszustwa,naciągania na impulsy?
    Pomóżcie.Czy mam iść z tym na policję?

  • 2. Data: 2010-03-26 19:13:57
    Temat: Re: głuche telefony ,co robić?
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakiejś gówniażerii a może to jakaś próba oszustwa,naciągania na impulsy?

    Przyszła mi jeszcze do głowy taka myśl;czy mogę zablokować sobie połaczenia
    przychodzące z numerów zastrzeżonych to znaczy z takich,które nie wyswietlają
    mi się na wyswietlaczu? czy jest taka możliwość aby centraka odrzucała takie
    połączenia?

  • 3. Data: 2010-03-26 20:13:14
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > połaczenia
    > przychodzące z numerów zastrzeżonych to znaczy z takich,które nie

    tak

    > czy jest taka możliwość aby centraka odrzucała takie połączenia?

    jaka centrale masz na mysli ?

  • 4. Data: 2010-03-26 21:33:58
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 26 Mar, 20:13, "artur" <a...@p...onet.pl> pisze...
> [...]
    > mi się na wyswietlaczu? czy jest taka możliwość aby centraka odrzucała takie

    Tak, np. w TP: http://tinyurl.com/yefyzse

    Ircys

  • 5. Data: 2010-03-26 21:44:16
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-26 22:33, Ircys wrote:
    > On 26 Mar, 20:13, "artur"<a...@p...onet.pl> pisze...
    >
    > Tak, np. w TP: http://tinyurl.com/yefyzse

    Są dwa rodzaje braku identyfikacji: numer zastrzeżony i brak numeru. Z
    opisu wynika, że tu wchodzi w grę ten drugi tryb, a ACR takich połączeń
    nie powinien wycinać.

  • 6. Data: 2010-03-26 22:14:57
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 26 Mar, 22:44, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> pisze...

    > Są dwa rodzaje braku identyfikacji: numer zastrzeżony i brak numeru. Z
    > opisu wynika, że tu wchodzi w grę ten drugi tryb, a ACR takich połączeń
    > nie powinien wycinać.

    Oj, Ty to się musisz w każdym miejscu doszukać teorii spiskowej.
    Według TP "numer nieprezentowany"=CLIR. Brak numeru (systemowy)
    to inna inszość, której faktycznie ACR nie dotyczy.

    Ircys

  • 7. Data: 2010-03-26 22:21:13
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-26 23:14, Ircys wrote:

    > Oj, Ty to się musisz w każdym miejscu doszukać teorii spiskowej.
    > Według TP "numer nieprezentowany"=CLIR. Brak numeru (systemowy)
    > to inna inszość, której faktycznie ACR nie dotyczy.

    Pozwoles obie zacytować wątkotwórcę: "Na wyswietlaczu wyswietla się
    "numer nieznany"
    Najczęsciej wyświetlają się napisy 'numer nieznany' i 'numer
    zastrzeżony'. Stąd podejrzewam, że mówimy o tym przypadku.

  • 8. Data: 2010-03-26 22:28:05
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 26 Mar, 23:21, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" pisze...
> [...]
    > Najczęsciej wyświetlają się napisy 'numer nieznany' i 'numer
    > zastrzeżony'. Stąd podejrzewam, że mówimy o tym przypadku.

    no widzisz, a jak dokładnie przeczytasz to zobaczysz, że ja
    odpowiadałem na:

  • 9. Data: 2010-03-27 09:56:33
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zastrzeżonych
    > to znaczy z takich,które nie wyswietlają mi się na wyswietlaczu?..."

    Moze wczoraj niezbyt precyzyjnie się wyraziłem ale chodziło mi o to ,czy jest
    w Tepesa taka usługa polegająca na odrzucaniu połączeń przychodzacych z
    telefonów ,których numer jest ukryty dla rozmówcy odbierającego połaczenie?

  • 10. Data: 2010-03-27 10:31:31
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-27 10:56, artur wrote:

> [...]
    > telefonów ,których numer jest ukryty dla rozmówcy odbierającego połaczenie?

    No to jeszcze raz. Są dwie kategorie połączeń, które nie wyświetlają
    swojego numeru:
    - numery zastrzeżone: te, w których użytkownik zablokował sobie
    wysyłanie swojego numeru, ale również różnego rodzaju bramki GSM. W
    takim połączeniu numer jest w rzeczywistości wysyłąny, ale ostatnia
    centrala w łańcuchu (ta, do której jesteś podłączony), ma zakaz
    wysyłania tego numeru do Ciebie
    - numery anonimowe, w których numer w ogle nie jest wysyłany.

    Usługa ACR, o której pisał Ircys, blokuje (a przynajmniej powinna)
    połączenia pierwszego rodzaju, dając osobie dzwoniącej odpowiednią
    zapowiedź.

    W Twoim przypadku trzeba by ustalić, co Ciebie naprawdę gnębi: czy
    numer zastrzeżony czy anonimowy. Możesz to sprawdzić, dzwoniąc do siebie
    z komórki z zastrzeżeniem numeru. W większości sieci można jednorazowo
    zablokować identyfikację, wstawiając przez numerem kombinację #31#.
    Jeżeli Twój telefon wyświetli wtedy tekst "numer zastrzeżony", a dla
    tych uporczywych połączeń wyświetla "numer
    nieznany", oznacza to niestety, że ich nie zablokujesz.