  • 1. Data: 2018-06-28 13:40:05
    Temat: Lenovo ThinkCentre M91p + Intel SSD 750.
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Mam komputer jak w temacie z procesorem i5-2400, płytą główną Lenovo 7052A9G
    i chipsetem Q67. BIOS wgrany najnowszy 9HKT58AUS z 06/10/2014.
    Da się coś zrobić żeby komputer botował z tego dysku? BIOS dysku nie
    wykrywa, dysk jest widoczny dopiero pod Windows.
    Na stronie Intela wyczytałem, że do botowania jest wymagany chipset minimum
    Z97, ale może ktoś zna jakąś sztuczkę i działa mu ze starszymi chipsetami.
    W obecnej sytuacji muszę tego SSD używać jako drugi dysk, a wolałbym jako
    systemowy.
    Zmieniałem w BIOS-ie tryb botowania z Auto na UEFI, ale to nie pomogło.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 2. Data: 2018-06-28 14:58:24
    Temat: Re: Lenovo ThinkCentre M91p + Intel SSD 750.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-28 o 13:40, Marcin G. pisze:
> [...]
    > jako systemowy.
    > Zmieniałem w BIOS-ie tryb botowania z Auto na UEFI, ale to nie pomogło.

    Na jakim łączu jest ten dysk?
    Nie ma własnego BIOSu, tak jak kontrolery dysków albo niektóre dyski
    przemysłowe?

    Jak nic nie pomoże, to manager rozruchu na drugim dysku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-06-29 07:27:50
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

> [...]
    > przemysłowe?
    >
    > Jak nic nie pomoże, to manager rozruchu na drugim dysku.

    Dysk ma interfejs PCIe NVMe 3.0 x4. Podłączony jest do gniazda PCI-e x16 w
    komputerze.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.