  • 1. Data: 2018-06-28 21:42:39
    Temat: Nowy kompuś.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Witajcie!
    Myślę nad nowym kompem pracującym pod Linuxem.
    Żeby był mały, jakieś Micro ATX, żeby obudowa nie kosztowała fortuny itp.
    Takie są priorytety a w dalszej części:
    Żeby było miejsce na dysk 3,5 cala.
    I Nagrywarkę DVD

    Czy AMD jeszcze istnieje?
    Jakieś AMD A6 widzę są, czy opłaca się to brać?

    Procek ok 180zł + tyle samo za płytę + za pamięć 4GB 120-180zł.

    Bo przy tych samych wymiarach i cenie wydajność ogólna jest kryterium.
    Może takie Pentium za ok 230 zł?
    Czy opłaca się iść w jakieś ITXy z wbudowanym Celeronem?

  • 2. Data: 2018-06-28 22:13:55
    Temat: Re: Nowy kompuś.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Jun 2018 21:42:39 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

    > Żeby był mały, jakieś Micro ATX

    Zamierzam przebudować mój komp. Obecnie to chipset G43 z prockiem 4
    rdzeniowym Xeon 3 GHz i obsługą SATA2.
    W obudowie mATX którą już mam będzie płyta dla procków Intela na 1510 z
    chipsetem H97 (zapewnia SATA3, M.2, USB3) i obsługą DDR3. Sądzę że nie
    wydam na płytę więcej jak 160 zł. Do tego początkowo jakiś tani
    dwurdzeniowiec koło 2,8-3 GHz za ~300 zł. Pamięć już mam, z poprzedniej
    płyty. Zasilacz zostaje ten sam. Dyski dwa - M.2 z systemem i
    aplikacjami oraz SSD z danymi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-06-28 22:22:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.06.2018 o 21:42, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > Może takie Pentium za ok 230 zł?
    > Czy opłaca się iść w jakieś ITXy z wbudowanym Celeronem?

    ja bym kupił laptopa, ewentualnie dysk i dvd podłączył przez usb
    ToMasz

  • 4. Data: 2018-06-28 22:45:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/28/2018 9:42 PM, Smok Eustachy wrote:
    > Myślę nad nowym kompem pracującym pod Linuxem.
    > Żeby był mały, jakieś Micro ATX, żeby obudowa nie kosztowała fortuny itp.
> [...]

    Dell OptiPlex 760 SFF. Do wyrwania na allegro za niewiele ponad 100zł.
    Celować w najwyższy procesor jaki się da, czyli okolice E8400+.

  • 5. Data: 2018-06-28 23:11:22
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 28.06.2018 o 22:45, Sebastian Biały pisze:

    > Dell OptiPlex 760 SFF. Do wyrwania na allegro za niewiele ponad 100zł.
    > Celować w najwyższy procesor jaki się da, czyli okolice E8400+.

    Taki się był padł w postaci Fujitsu. Nowy ma byc nowy

  • 6. Data: 2018-06-29 02:47:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-28, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Może takie Pentium za ok 230 zł?
    > Czy opłaca się iść w jakieś ITXy z wbudowanym Celeronem?

    Wleź se na jakieś ceneo, wpisz płyta głowna, zawęź budżet do 180zł,
    zawęź kategorię do komputerów. Zostanie góra 20 płyt. Odrzuć wszystkie
    duże, uzywane, przedpotopowe. Zostanie 1/2-2/3. Wybierz, która Ci
    odpowiada. Ustal najlepszy dla niej procek. Zobacz czy zmieścisz się w
    cenie, jak nie to nieco groszy etc.

    Obudowa to pryszcz, a nie sądzę aby ktoś tu podał gotowe rozwiązanie.
    Jak już wybierzesz to zarzuć na grupę.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-07-01 00:09:59
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../
    > Wleź se na jakieś ceneo, wpisz płyta głowna, zawęź budżet do 180zł,
    > zawęź kategorię do komputerów.

    Weź se to, weź se tamto.
    Nie jest nikt na bieżąco?
    Jak się mają AMD A6 do Celeronów i Pentiuma G560?
    O to się rozbija?

  • 8. Data: 2018-07-01 02:04:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-30, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:
    > /.../
    >
    > Weź se to, weź se tamto.
    > Nie jest nikt na bieżąco?
    > Jak się mają AMD A6 do Celeronów i Pentiuma G560?

    Masz kupę stron, które robią porównania. Nawet nie podajesz konkretów i
    co to jest to Pentium G560?

    > O to się rozbija?

    O to się rozbija, że przy takim budżecie i innych wymaganiach składasz
    coś specyficznego, a wymagasz podania na tacy rozwiązania. Wysil się i
    sam poszukaj, a potem jak ci zalezy to daj do weryfikacji.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-07-01 03:13:27
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 1 lipca 2018 00:10:01 użytkownik Smok Eustachy napisał:

    > Jak się mają AMD A6 do Celeronów i Pentiuma G560?

    https://www.cpubenchmark.net/mid_range_cpus.html AMD PRO A6-9500 ==> 3,262
    AMD PRO A6-8530B ==> 2,435
    AMD A6-6310 APU ==> 2,437
    Intel Celeron G3920 @ 2.90GHz --> 3,412

    https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html AMD PRO A10-8770 ==> 5,707
    AMD A8-8650 ==> 5,470
    AMD PRO A8-9600 ==> 5,321
    Intel Pentium Gold G5600 @ 3.90GHz --> 5,726

  • 10. Data: 2018-07-01 03:38:41
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 1 lipca 2018 03:13:33 użytkownik TurboPascal napisał:

    > W dniu 1 lipca 2018 00:10:01 użytkownik Smok Eustachy napisał:
    > Jak się mają AMD A6 do Celeronów i Pentiuma G560?

    www.cpubenchmark.net/mid_range_cpus.html Intel Core2 Quad Q9550 @ 2.83GHz 3,979

    OKAZJA na Allegro: "Mocny i Wydajny Lenovo C2Q Q9550 2,83GHz/8GB/250GB" za 349 zł

    RAM co prawda DDR2, ale jaki gratis: mysz i klawiatura darmo...