  • 1. Data: 2018-11-17 18:14:16
    Temat: Czemu to tak miga?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Koparka uszkodziła przewód, ale czemu to tak miga, do tego w przeciwfazie
    do błysków (albo światło świeci, albo kabel się pali, ale nie naraz)?

    https://www.youtube.com/watch?v=zT0lokY9Jp8
    https://www.youtube.com/watch?v=gSgJ2QO4tzE

    Art.:
    https://gazetawroclawska.pl/wielka-awaria-energetycz
    na-we-wroclawiu-duze-ulice-bez-pradu/ar/13671614

  • 2. Data: 2018-11-17 18:43:21
    Temat: Re: Czemu to tak miga?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-17 o 18:14, Queequeg pisze:
    > Koparka uszkodziła przewód, ale czemu to tak miga, do tego w przeciwfazie
    > do błysków (albo światło świeci, albo kabel się pali, ale nie naraz)?

    Łuk bocznikuje?

    Robert

  • 3. Data: 2018-11-18 01:05:39
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Łuk bocznikuje?

    Ale tak regularnie by się pojawiał i gasnął?

  • 4. Data: 2018-11-18 11:17:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.11.2018 01:05, Queequeg wrote:

    > Ale tak regularnie by się pojawiał i gasnął?

    Konwekcja, wilgoć itp.
    Łuk się zapala, idzie z gorącym powietrzem do góry i gaśnie.
    W momencie zgaśnięcia napięcie rośnie, ale jest sucho, więc nie zapala
    się od razu. Woda podchodzi, zwiera, zapala się od nowa i cykl się
    zamyka. To moja teoria oczywiście - zjawisk może być znacznie więcej.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2018-11-18 11:55:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-18 o 01:05, Queequeg pisze:

    > Ale tak regularnie by się pojawiał i gasnął?

    Może jakieś zabezpieczenia uaktywniają się. Odcinają zasilanie i po
    chwili załączają ponownie sprawdzając czy nadal jest zwarcie.

    Robert

  • 6. Data: 2018-11-19 08:09:33
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Ale tak regularnie by się pojawiał i gasnął?

    drabina Jacoba ? :)

  • 7. Data: 2018-11-22 00:07:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może jakieś zabezpieczenia uaktywniają się. Odcinają zasilanie i po chwili
    > załączają ponownie sprawdzając czy nadal jest zwarcie.

    Po trzecim odłączeniu "parkuje" linię i musi ja już ręcznie podnosić obsługa
    techniczna.
    Jeśli nie zaparkowało, to tutaj przyczyn może być kilka, najważniejsze, to
    upływ powodowany zwarciem jest na tyle duży, że przydusza linię, ale za
    mały, by wywaliło zabezpieczenia, drugie, to nie zwiera się, lecz przerywa i
    to na przerwanym obwodzie świeci łuk, na tyle duży prąd, by podtrzymać luk
    przez chwilę, ale na tyle mały, by nie wydolić zasilania obiektów, które
    gasną.
    Tę drugą wersję osobiście obserwowałem w lutym '81, czyli 37 lat temu, w
    Bukowinie Tatrzańskiej, przy ulicy Rusiński Wierch OIDP 24, to jest ten
    transformator, coś było upalone na środkowym przewodzie i tracił on kontakt
    z trafem. Była ekipa i robili, ale do końca nie zrobili, bo połączenie widać
    było wieczorem, że się żarzyło. Ale chociaż prąd cały czas szedł, stabilnie.
    Zanim naprawili, to wieczorem wyglądało, jakby nad okolicą szalała burza z
    błyskawicami. Ale sam łuk nawet tak głośno nie trzaskał.
    https://www.google.pl/maps/@49.3488822,20.1068964,3a
    ,75y,339.28h,97.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1s15A3gYEZIKuc
    FmpCMPlsXw!2e0!7i13312!8i6656
    Dziś (obraz jest z 2012) to miejsce wygląda inaczej, wówczas nie było
    "Panoramy", oraz sam trafo wyglądał inaczej, oraz była śnieżna zima.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.