  • 1. Data: 2011-06-15 08:03:37
    Temat: Lightroom - najlepsza wydaność
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Jak skonfigurować LR 3 dla uzyskania maksymalnej wydajności ?
    Sprzęt, na którym śmiga to Quad 6600, 4GB RAMu i kilka HDD.
    Doczytałem, że optymalna konfiguracja dysków to 1. HDD na system,
    2. HDD na zdjęcia, 3. HDD na tempa LR.
    A jak najlepiej wykorzystać CPU i RAM ?

    Zdjęcia segreguję spod LR i trochę wkurza mnie to, że przeglądanie i
    usuwanie trwa znacznie dłużej niż spod jakiejś przeglądarki plików
    graficznych. Myślę, że dało by się to przyspieszyć zmieniając ustawienia
    tak by podczas katalogowania danego folderu tworzył poglądowe jpg w
    pełnej rozdzielczości, a nie miniaturki (trochę dużej potrwa
    katalogowanie i pójdzie dużo więcej miejsca na dysku) - ale późniejsze
    przeglądanie powinno być szybsze. Dobrze kombinuję ?

  • 2. Data: 2011-06-15 08:35:06
    Temat: Re: Lightroom - najlepsza wydaność
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-15 10:03:37 +0200, RadekD <r...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > Sprzęt, na którym śmiga to Quad 6600, 4GB RAMu i kilka HDD.
    > Doczytałem, że optymalna konfiguracja dysków to 1. HDD na system,

    Z moich testów wychodzi, że to bajka. Nie ma niemal żadnej różnicy
    pomiędzy rozdzieleniem tych rzeczy, o ile dysk/i są odpowiednio szybkie.

    A co Ci przeszkodziło sprawdzić samemu?

    de Fresz

  • 3. Data: 2011-06-15 08:46:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisa?(a):

    > Z moich testów wychodzi, że to bajka. Nie ma niemal żadnej różnicy
    > pomiędzy rozdzieleniem tych rzeczy, o ile dysk/i są odpowiednio szybkie.

    A także ilości obrabianych jednocześnie rawów oraz w tle nie ma
    uruchomionych innych aplikacji i usług, które wykorzystują dysk(i).

    Jeśli jednocześnie obrabiasz rawy w LR a w drugim oknie w PS
    sklejasz panoramę to różnicę zauważysz od razu.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2011-06-15 10:13:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > katalogowanie i pójdzie dużo więcej miejsca na dysku) - ale późniejsze
    > przeglądanie powinno być szybsze. Dobrze kombinuję ?

    zle.

    LTR jest powolny.
    jesli chcesz szybko przegladac katalogi to najszybciej jest zrobic
    wsadowo na niezbyt dobrej kompresji jpeg np 70% w niewielkich
    rozmiarach np 1000*700.

    a wiec hurtem calosc zjopegeowac np za pomoca irfanwiev.
    bedziesz mial w jednym katalogu raw-y i ich odpowiedniki jpeg o tej
    samej nazwie , a ze male wiec naytchmiast do przegladu.
    szybszej drogi nie ma jesli chcesz przegladac .

    jesli bedzisz caly katalog przegladal za pomoca LTR to zobaczysz
    miniaturki z rawow i jpeg-w co utrudnia przeglad, gdyz wszystkie
    zdjecia sa podwojne, czyli wygodniej jest przegladac katalogi za
    pomoca systemowej przegladarki nie wyswietlajacej rawow , i tylko
    konkretne rawy wolac w przegladarce.

    Rozwiazanie LTR nie jest dobre do regularnego przezgladu katalogow.
    Dla mnie osobiscie pod tym wzgledem ltr jest upiorny .

  • 5. Data: 2011-06-15 10:53:05
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...

> [...]

    Rozwiazanie LTR nie jest dobre do regularnego przezgladu katalogow.
    Dla mnie osobiscie pod tym wzgledem ltr jest upiorny .
    ---------------
    Do szybkiego przeglądania RAWów dobry i szybki jest Picasa

  • 6. Data: 2011-06-15 11:39:49
    Od: M <m...@i...pl>

    On Jun 15, 6:03 pm, RadekD <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > katalogowanie i pójdzie dużo więcej miejsca na dysku) - ale późniejsze
    > przeglądanie powinno być szybsze. Dobrze kombinuję ?

    Przegladnie bedzie uczywiscie szybsze jesli wygenerujesz pogladowe
    jpgi w pelnej rozdzielczosci - pamietaj tylko zeby zwiekszyc max
    rozmiar "preview cache" zeby wszystkie jpgi sie zmiescily
    Gdzies przeczytalem zeby nie wlaczac zapisywania metadanych do plikow,
    bo to tez spowalnia.
    Jesli exportujesz duza ilosc zdjec (np 1000) - wydaje mi sie ze krocej
    trwa caly proces jesli podzielisz go na 2 exporty - po 500. Wydaje mi
    sie ze lepiej wtedy wykorzystuje wszystkie rdzenie.

    LR jest wolniejszy, zauwaz ze to nie tylko pliki, ale rozniez baza
    danych, ktora rowniez trzeba zapisac - dlatego moze byc wolniejszy niz
    zwykle przegladarki.
    Przyzwyczaisz sie :) Chyba ze na biezaco przegladasz cala baze swoich
    20K czy 100K zdjec, wtedy musisz poszukac innego programu ;)

    http://kangury.net

  • 7. Data: 2011-06-15 12:35:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-15 10:46:08 +0200, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > A także ilości obrabianych jednocześnie rawów

    Testy robiłem na imporcie/eksporcie ponad 4 GB RAWów. Często miąchasz w
    te i wew te taką ilością zdjęć?

    > oraz w tle nie ma
    > uruchomionych innych aplikacji i usług, które wykorzystują dysk(i).

    Same uruchomione nie szkodzą, dopiero jeśli coś po
    dyskach/procesorze/pamięci orają.

    > Jeśli jednocześnie obrabiasz rawy w LR a w drugim oknie w PS
    > sklejasz panoramę to różnicę zauważysz od razu.

    Rozumiem że tą karkołomną sztukę chcesz robić po to, aby udowodnić
    małżonce/konkubinie/rodzicom, że koniecznie jest Ci potrzebny nowy
    sprzęt? Bo w tych warunkach ani Szop, ani LR nie będą pracowały dobrze.

    de Fresz

  • 8. Data: 2011-06-15 14:02:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > ---------------
    > Do szybkiego przegl dania RAW w dobry i szybki jest Picasa

    tak , jest szybki .
    nie pamietam teraz , dawno nie uzywalem, jak byloby z predkoscia
    otwarcia kilkunastu miniaturek z rawow na raz , po ty by wybrac/
    znalezc okreslony raw do obrobki. Gdyby to zrobil blyskawicznie np ,
    otwarl jednoczesnie w krotkim czasie do przegladu miniturki powiedzmy
    z 15 rawow to jest to jakas alternatywa.

    przegladanie po kolei wszystkich rawow , po to by znalezc ten wlasciwy
    zawsze musi byc czasochlone , nawet gdyby otwarcie pojedynczego rawu
    bylo szbkie

  • 9. Data: 2011-06-16 08:09:13
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 15 Jun 2011 10:03:37 +0200, RadekD napisał(a):

> [...]
    > katalogowanie i pójdzie dużo więcej miejsca na dysku) - ale późniejsze
    > przeglądanie powinno być szybsze. Dobrze kombinuję ?

    Może spróbuj przeglądarki FastStone.
    Ona ma w opcjach możliwość ustawienia, żeby do renderu używał połowy
    rozmiaru co wydatnie wpływa na szybkość pracy. W ogóle to świetna
    przeglądarka jest :)

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net

  • 10. Data: 2011-06-16 10:56:34
    Od: agami <a...@g...com>

    On 15 Cze, 09:03, RadekD <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > katalogowanie i pójdzie dużo więcej miejsca na dysku) - ale późniejsze
    > przeglądanie powinno być szybsze. Dobrze kombinuję ?

    A nie segregujesz przypadkiem pod Develop zamiast Library?
    I w jaki sposob usuwasz zdjecia - pojedynczo czy hurtem
    przefiltrowane?
    Ags