  • 1. Data: 2011-06-15 12:54:21
    Temat: Lightroom - licencja
    Od: T...@s...in.the.world

    Wtam,
    Czy Lightroom sprowadzony z US jest 'legalny' (wg Adobe) w Europie?
    TA

  • 2. Data: 2011-06-15 13:55:39
    Temat: Re: Lightroom - licencja
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Wtam,
    > Czy Lightroom sprowadzony z US jest 'legalny' (wg Adobe) w Europie?
    > TA

    Nie lepiej "wg prawa"? ;)

  • 3. Data: 2011-06-15 14:10:10
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie lepiej "wg prawa"? ;)

    W przypadku licencji mamy "złote prawo"...

  • 4. Data: 2011-06-15 14:13:08
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 15/06/2011 14:55, Jakub Jewuła wrote:

    > Nie lepiej "wg prawa"? ;)

    Zablokują ci aktywację (bo już takie numery Adobe robił) i łaź sobie po
    sądach dochodzić prawa. Normalni ludzie mają ciekawsze zajęcia i nie
    będą dla kilku złotych oszczędności walczyć z wiatrakami.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 5. Data: 2011-06-15 14:51:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Jun., 14:54, T...@s...in.the.world wrote:
    > Wtam,
    > Czy Lightroom sprowadzony z US jest 'legalny' (wg Adobe) w Europie?
    > TA

    Skad to pytanie ?
    dlaczego mialby byc nielegalny?
    jesli kupiles w usa , masz rachunek , numer licencji na opakowaniu ,
    to co tu moze byc nielegalnego?

    jesli cena przekroczy dopuszczalna wartosc jaka mozna przywiesc do
    europy to trzeba odprowadzic VAT.
    Gdybys nawet nie odprowadzil to nie jest to sprawa adobe , gdyz takie
    zobowizanie ciazy na importujacym.

  • 6. Data: 2011-06-16 12:27:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <a...@d...go
    oglegroups.com>,
    XX YY <f...@g...com> wrote:

    > Skad to pytanie ?
    > dlaczego mialby byc nielegalny?
    > jesli kupiles w usa , masz rachunek , numer licencji na opakowaniu ,
    > to co tu moze byc nielegalnego?
    Nielegalny w swietle polityki Adobe.
    Moga zdaje sie zdalnie zablokowac program, albo uniemozliwic upgrade.

    > jesli cena przekroczy dopuszczalna wartosc jaka mozna przywiesc do
    > europy to trzeba odprowadzic VAT.
    > Gdybys nawet nie odprowadzil to nie jest to sprawa adobe , gdyz takie
    > zobowizanie ciazy na importujacym.

    Akurat nie o to chodzi.
    Ja chce kupic tego Lightrooma na angielskim ebayu (cena 150 funtow z
    wysylka do PL), wiec dodatkowego VATu ani cla nie place.

    Pozdrav
    TA

  • 7. Data: 2011-06-16 12:35:44
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Nielegalny w swietle polityki Adobe.
    > Moga zdaje sie zdalnie zablokowac program, albo uniemozliwic upgrade.

    I beda sprawdzac kiedy pornole ogladasz ;)

  • 8. Data: 2011-06-16 13:13:50
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <itctb3$584$1@news.onet.pl>,
    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > I beda sprawdzac kiedy pornole ogladasz ;)

    E, tam.
    To u ciebie Lightroom do tego sluzy?
    :-(
    TA

  • 9. Data: 2011-06-16 13:31:34
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > E, tam.
    > To u ciebie Lightroom do tego sluzy? :-(

    U Ciebie :) Ja Lightroma nie mam wiec moge ogladac ;)

  • 10. Data: 2011-06-16 14:29:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Jun., 14:27, T...@s...in.the.world wrote:
    > In article
    > <a...@d...go
    oglegroups.com>,

    > Nielegalny w swietle polityki Adobe.
    > Moga zdaje sie zdalnie zablokowac program, albo uniemozliwic upgrade.

    zdaje sie ze nalezysz do tych , ktry sie boja wlasnego cienia i
    wszedzie strasza sami siebie wilkolakiem.

    co jest nielegalnego w tym ze zakupiles legalnie w US program adobe?

    jesli kupilbys legalnie w sklepie canona przeznaczonego na rynek
    amarykanski , to co w polsce bylby on nieleglany ?

    > Akurat nie o to chodzi.
    > Ja chce kupic tego Lightrooma na angielskim ebayu (cena 150 funtow z
    > wysylka do PL), wiec dodatkowego VATu ani cla nie place.

    zdecyduj sie o co pytasz .
    napisales ze chcesz kupic w US - bylby vat.w momencie importu .
    jesli w uk - vat tez jest tyle ze w momenccie zakupu.

    przede wszystkim od kogo kupujesz program na ebay?
    chyba nie od adobe.
    czy jest to legalny egzemplarz?

    czy aby nie np nielegalny kopia?-praktycznie tego nie mozesz
    wczesniej sprawdzic.
    tego bym sie raczej obawial.