  • 11. Data: 2016-12-17 12:05:15
    Temat: Re: Limity w Virgin
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 58542758$0$15205$6...@n...neostrada.pl

    > Kiedyś było o tym na tej grupie. Co wówczas, gdy wymienisz
    > SIMki w trakcie rozmowy? Uważano wymianę SIMki bez restartu
    > za coś absurdalnie strasznego! Wiele telefonu uniemożliwia
    > pracę telefonu w czasie wymiany SIMki -- choćby wymuszając
    > wyjęcie akumulatora na czas wymiany SIMki...
    >
    > Overmax głupieje w efekcie wymiany SIMki bez restartowania.

    Ale to chyba logiczne że zmiana karty SIM w trakcie rozmowy co najmniej
    tą rozmowę przerwie..

    Dawniej nawet w instrukcji obsługi producent zalecał na czas zmiany
    karty wyłączenie telefonu. I tu moja ciekawość - co się zmieniło w Twoim
    Maxie że producent pozwala już, w odróżnieniu od Samsungów sprzed paru
    lat, na wymianę karty w włączonym telefonie?

  • 12. Data: 2016-12-18 03:24:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 58551beb$0$15205$6...@n...neostrada.pl

    > Ale to chyba logiczne że zmiana karty SIM w trakcie
    > rozmowy co najmniej tą rozmowę przerwie..

    Overmax głupieje także wtedy, gdy wymienię SIMkę
    nie w czasie prowadzenia rozmowy przez tę SIMkę.

> [...]
    > pozwala już, w odróżnieniu od Samsungów sprzed paru
    > lat, na wymianę karty w włączonym telefonie?

    Przy próbie wyłączenia telefonu -- Max zauważa, że bateria nie
    jest wymienna. Natomiast wyjęcie SIMki w pracującym telefonie
    nie niepokoi go zupełnie i ów Max jedynie zauważa, że coś
    przestawił, gdyż zabrakło mu SIMki. Włożenie SIMki Orange
    (z konieczności oPINowanej) skutkuje prośbą o PIN.

  • 13. Data: 2016-12-25 12:12:52
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 58551beb$0$15205$6...@n...neostrada.pl

    > Overmax głupieje także wtedy, gdy wymienię SIMkę
    > nie w czasie prowadzenia rozmowy przez tę SIMkę.

    A konkretnie co się dzieje, nie dochodzi chyba do zawieszenia czy
    restartu urządzenia?

> [...]
    > przestawił, gdyż zabrakło mu SIMki. Włożenie SIMki Orange
    > (z konieczności oPINowanej) skutkuje prośbą o PIN.

    Czyli najprawdopodobniej rozwiązanie programowe w stosunku do Overmaxa i
    innych starszych telefonów. I małe pytanie o tą niewymienną baterię - w
    jaki można zresetować taki telefon gdy się zawiesi?

  • 14. Data: 2016-12-25 13:18:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 585fa9ab$0$15200$6...@n...neostrada.pl

    > A konkretnie co się dzieje, nie dochodzi chyba do
    > zawieszenia czy restartu urządzenia?

    Tablet niekoniecznie ;) poprawnie współpracuje
    z SIMką włożoną w czasie pracy tegoż tabletu.

    > Czyli najprawdopodobniej rozwiązanie programowe w stosunku
    > do Overmaxa i innych starszych telefonów. I małe pytanie
    > o tą niewymienną baterię - w jaki można zresetować taki
    > telefon gdy się zawiesi?

    Zapewne rzutem w ścianę. ;)
    Nie mam pojęcia -- czym to restartować.
    Może jest jakaś dziura z ukrytym stykiem.
    Na szczęście na razie jest OK.

    Ponoć do wymiany akumulatora jest potrzebne roznitowywanie.

  • 15. Data: 2016-12-26 09:45:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 585fa9ab$0$15200$6...@n...neostrada.pl

    > Tablet niekoniecznie ;) poprawnie współpracuje
    > z SIMką włożoną w czasie pracy tegoż tabletu.

    A może to tzw pic na wodę z tym zakazem wymiany karty w trakcie pracy
    urządzenia, w starszych telefonach?

    > Zapewne rzutem w ścianę. ;)
    > Nie mam pojęcia -- czym to restartować.
    > Może jest jakaś dziura z ukrytym stykiem.
    > Na szczęście na razie jest OK.
    >
    > Ponoć do wymiany akumulatora jest potrzebne roznitowywanie.

    A więc chyba lepiej przy zakupie nowego telefonu w kryterium dodać
    możliwości wymiany baterii. Bo że Twój się nie zawiesza to nikt nie daje
    gwarancji że inny telefon tego nie będzie robił.

  • 16. Data: 2016-12-27 00:23:15
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-12-25 12:18, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    wrote:

    > Zapewne rzutem w ścianę. ;)
    > Nie mam pojęcia -- czym to restartować.
    > Może jest jakaś dziura z ukrytym stykiem.
    > Na szczęście na razie jest OK.

    Jeśli nie ma dziury to jest zazwyczaj oddzielny układ na płycie głównej
    który reaguje na jakieś trzymanie przycisków i resetuje.

  • 17. Data: 2016-12-27 11:53:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przyjazny" o3s8p3$dhv$...@m...internetia.pl

    > Jeśli nie ma dziury to jest zazwyczaj oddzielny układ na płycie głównej
    > który reaguje na jakieś trzymanie przycisków i resetuje.

    Próbowałem, ale nie odnalazłem takiej kombinacji.
    (może dlatego, że nie działa, póki telefon pracuje poprawnie)

    BTW -- Asus już kolejny raz zrestartował się samoistnie bez
    widocznej przyczyny i jeden raz nieco zgłupiał tak, że go
    musiałem zrestartować. (podczas rozmowy telefonicznej ekran
    gasł w chwilę po włączeniu tegoż ekranu -- oczywiście czujnik
    zbliżeniowy był odsłonięty)

  • 18. Data: 2016-12-27 12:06:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5860d8b3$0$640$6...@n...neostrada.pl

    > A może to tzw pic na wodę z tym zakazem wymiany karty
    > w trakcie pracy urządzenia, w starszych telefonach?

    Wiele telefonów uniemożliwa wyminanę SIMkek swoją
    budową -- SIMki są schowane pod akumulatorem.

    Ale widziałem zwykłą (nie smartfon) Nokię dualSIM, w którym
    dostęp do jednej SIMki nie był blokowany akumulatorem.

    > A więc chyba lepiej przy zakupie nowego telefonu w kryterium
    > dodać możliwości wymiany baterii. Bo że Twój się nie zawiesza
    > to nikt nie daje gwarancji że inny telefon tego nie będzie robił.

    Ja nie daję.

    Pomyśl też, co będzie, jeśli telefon zechce żyć dłużej niż akumulator.

    Czas mnie gonił -- więc kupiłem Maxa.
    Nie żałuję zakupu, ale niewymierność
    akumulatora nieco może niepokoić.

    Teraz cena tego telefonu w Polsce poszła w dół o 2 stówki.

    Telefon ma słabą, plastykową ramkę, jest duży i ciężki, ale poza tym -- OK.

    Teraz bym nie pogardził telefonem z 4 SIMkami. ;)

    Natywny VoIP też już pracuje, choć bywa, że jakość dźwięku
    ,,u mnie'' jest fatalna pomimo dobrej łączności.

    Inne aplikacje z VoIPami odinstalowałem.

  • 19. Data: 2016-12-28 00:04:47
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-12-27 10:53, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    wrote:

    > "Przyjazny" o3s8p3$dhv$...@m...internetia.pl

    > Próbowałem, ale nie odnalazłem takiej kombinacji.
    > (może dlatego, że nie działa, póki telefon pracuje poprawnie)

    Powinna być w instrukcji (wiem, że niehonorowo).

  • 20. Data: 2016-12-29 12:15:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > Ale widziałem zwykłą (nie smartfon) Nokię dualSIM, w którym
    > dostęp do jednej SIMki nie był blokowany akumulatorem.

    Ale nie wszystkie.. I wygląda na to że w żadnym z moich dotychczasowych
    telefonów bateria nie była przeszkoda w wyjmowaniu karty SIM.

> [...]
    > ,,u mnie'' jest fatalna pomimo dobrej łączności.
    >
    > Inne aplikacje z VoIPami odinstalowałem.

    Ale tak rozważając na dzień dzisiejszy - warto kupić Maxa czy może w tym
    przedziale cenowym są lepsze telefony? Mi się podoba choćby Asus
    Zenfone2 Laser. Sporo tańszy od Maxa, a wydaje się mieć tylko słabszą
    baterię..