  • 1. Data: 2018-07-27 01:19:57
    Temat: Listwę oczyścić
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Listwa z jakiegoś plastiku była przyklejona do karoserii jakimś rodzajem
    taśmy dwustronnie klejącej (albo tak ten klej wygląda). Zanim przykleję,
    to chciałem usunąć pozostałości starego kleju. No i żadne
    rozpuszczalniki, które mam pod ręką, tego nie są w stanie zmyć. Co
    najwyżej robią ten syf bardziej ciągliwym. (benzyna, aceton,
    chlorokauczukowy, toluen, ksylen, nitro, alkohole - denaturat,
    propanol). Oczywiście dłuższy monolog po łacinie też był. Tylko
    mechanicznie daje się skubać po kawałku, a to upierdliwe jest tak, że
    kończy mi się zasób słów po "łacinie". Ma ktoś pomysł jak to zmazać?
    Podgrzać (trochę się boję), czy może zmrozić? Jak to robią lakiernicy?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2018-07-27 06:11:41
    Od: l...@g...com

    Masło i na słońce?

  • 3. Data: 2018-07-27 07:46:15
    Temat: Re: Listwę oczyścić
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-27 o 01:19, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Tylko mechanicznie daje się skubać po kawałku,
    Może problemem nie jest klej, ale ta pianka? Rozpuszczalnik ma
    utrudniony dostęp do kleju.
    Ja przy opornych klejach nakładałem papier toaletowy, moczyłem
    ekstrakcyjną i w stretch.

    Robert

  • 4. Data: 2018-07-27 11:40:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > najwyżej robią ten syf bardziej ciągliwym. (benzyna, aceton,
    > chlorokauczukowy, toluen, ksylen, nitro, alkohole - denaturat,

    W zestawieniu nie widzę terpentyny.
    Rozpuszcza (ale bardzo powoli) niektóre "dobre" kleje - może miałeś na
    bazie naturalnego kauczuku?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam