  • 1. Data: 2013-11-30 17:52:16
    Temat: Literatura o wspóczesnych technikach wirtualizacji x86
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zagadnienie: chciałbym dowiedziec się więcej na temat:

    a) VT-x/AMD-v
    b) SLAT/EPT/RVI
    c) ogólnych technik wirtualizacji Win/Lin

    Interesuje mnie raczej konkrety na poziomie asm. Literatura "jak
    postawić xena" jest zbędna. Niestety głownie taką literaturę napotykam
    na np. amazonie i zastanawiam się czy w ogóle istnieje. Ze względów
    praktycznych muszę się skupić na x86.

    Czy ktoś widział mniej więcej ten zakres zagadnień w formie przystepnej?
    Problem w czytaniu kart katalogowych to albo tumanistyczne opisy bez
    konkretów albo internalne szczegóły bez żadnej perspektywy na calość.
    Poszukuje czegoś coś uporzadkuje zagadnienia, być może z przykładami.

  • 2. Data: 2013-12-02 11:13:24
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    też nad tym ublewam, że EU finansuje wydawnictwa dla chorych umysłowo... i
    nie ma nic czym warto by się zainteresować... tak na boku.

  • 3. Data: 2013-12-03 02:17:31
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Znacy, co?

    A.L.

  • 4. Data: 2013-12-03 21:34:08
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 12/3/2013 2:17 AM, A.L. wrote:

    > Znacy, co?

    Byla kiedys taka ksiazka procesory 486, niestety nie pamietam autora.
    Idealnie tlumaczyla systemowy model programowy tego procesora. Po
    przeczytaniu tej pozycji ktora miala ze 250 str mozna bylo napisac
    jadro protected mode ze stronicowaniem i obsluga wielu segmentow, bez
    uzycia dodatkowej literatury.

    Rozumiem doskonale Sebastiana, tez mam problem z DOBRYM zrozumieniem
    wymienionych przez niego mechanizmow a jedyne pozycje ktore to
    opisuja na pozmiomie dostatecznie szczegolowym to pdf z intel.com
    Jest tylko maly problem sumaryczne 5000 str do przewetowania to
    lekkie przegiecie. W/w spokojne mozna opisac na 100 stronach w
    sposob podobny do opisywanej przeze mnie pozycji.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 5. Data: 2013-12-04 06:28:07
    Od: "Bogdan Larisch" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@x...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > lekkie przegiecie. W/w spokojne mozna opisac na 100 stronach w
    > sposob podobny do opisywanej przeze mnie pozycji.

    Ryszard Goczyński, Mikroprocesory 80286, 80386 i 486
    Michał Tuszyński, Koprocesory 80287, 80387 oraz i487

    Obie książki z seri Help

    -- Pozdrawiam
    -- Bogdan Larisch

  • 6. Data: 2013-12-04 08:43:55
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, December 3, 2013 9:34:08 PM UTC+1, Marek Borowski wrote:
> [...]
    > przeczytaniu tej pozycji ktora miala ze 250 str mozna bylo napisac
    > jadro protected mode ze stronicowaniem i obsluga wielu segmentow, bez

    Tylko, że 486 był w porównaniu ze współczesnymi procesorami dużo
    prostszy, po prostu. A tak naprawdę 486 vs 386 to żadna różnica.

> [...]
    > lekkie przegiecie. W/w spokojne mozna opisac na 100 stronach w
    > sposob podobny do opisywanej przeze mnie pozycji.

    Jest jeden główny powód: nie opłaca się. Stosunek nakładu pracy na
    napisanie takiej książki do liczby odbiorców jest za duży.

    w.

  • 7. Data: 2013-12-04 08:47:23
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-12-04 08:43, Wojciech Muła pisze:

> [...]
    >
    > Jest jeden główny powód: nie opłaca się. Stosunek nakładu pracy na
    > napisanie takiej książki do liczby odbiorców jest za duży.

    Nie opłaca się autorowi. Ale czemu nie opłaca się
    np Intelowi? Zapłaci autorowi(pracownikowi) za napisanie,
    a sam skorzysta na ciut większej wiedzy swoich klientów.

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2013-12-04 09:35:42
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-12-04, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Nie opłaca się autorowi. Ale czemu nie opłaca się
    > np Intelowi? Zapłaci autorowi(pracownikowi) za napisanie,
    > a sam skorzysta na ciut większej wiedzy swoich klientów.

    Z tego samego powodu: za duży nakład pracy, zysk za mały. Do tego
    niemierzalny, bo ile Intel zarobi albo co zyska na tej "ciut większej
    wiedzy", skoro mało kto jest w ogóle zainteresowany czytaniem takiej
    książki?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 9. Data: 2013-12-04 11:02:32
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu środa, 4 grudnia 2013 08:47:23 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > Nie opłaca się autorowi. Ale czemu nie opłaca się
    > np Intelowi? Zapłaci autorowi(pracownikowi) za napisanie,
    > a sam skorzysta na ciut większej wiedzy swoich klientów.

    Nie interesuję się wirtualizacją, ale intel prowadzi blogi, gdzie
    jego pracownicy opisują różne rzeczy, jest też forum. Podejrzewam,
    że to jest droga informowania programistów.

    Narzekanie na dokumentację techniczną, że obszerna, jest trochę słabe, TBH.

    w.

  • 10. Data: 2013-12-04 13:38:11
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    Nie interesuję się wirtualizacją, ale intel prowadzi blogi, gdzie
    jego pracownicy opisują różne rzeczy, jest też forum. Podejrzewam,
    że to jest droga informowania programistów.

    ech europa... KWGM...