  • 1. Data: 2012-04-16 12:59:21
    Temat: Luz zaworowy
    Od: AZ <a...@g...com>

    Regulowałem a właściwie kontrolowałem wczoraj zawory w KHI i tak się
    zastanawiam co tak właściwie ma wpływ na na kasowanie/zwiększanie luzu.

    Akurat w moim KHI rozrząd składa się z wałków ktorę naciskają dźwigienki
    a te poprzez płytkę na zawór. Ponoć większość KHI ma tendencję do
    zwiększania luzu niż kasowania.

    Tak na chłopski rozum:

    - zwiększenie luzu może nastapić albo poprzez wypracowywanie się trzonka
    zaworu, końcówki dźwigienki albo poprzez zużycie powierzchni pracującej
    dźwigienki

    - zmniejszenie to poprzez szybsze się zapadanie zaworu w gnieździe niż
    to co wyżej.

    Ale do sedna. W KHI faktycznie tak jak na początku mówili wszyscy
    mechanicy luz się zwiększał i trza było regulować co te kilkanaście kkm
    parę zaworów. Zastosowałem u siebie małą modyfikację stosowaną
    powszechnie za oceanem ze względu na dziurę w mocy, a dokładniej
    podkładki 0,5-0,8mm pod iglice, więc wzbogacenie mieszanki, od tego
    momentu ani razu nie musiałem regulować zaworów bo luz sobie "pływa"
    pomiędzy wymaganą tolerancją, raz troszkę się zmniejszy, raz zwiększy
    ale cały czas trzyma się tolerancji.

    No i to co mnie zastanawia - czy jest jeszcze coś co może mieć wpływ na
    zmienianie się luzu? Bo przychodzi mi do głowy dwie rzeczy - skład
    mieszanki od którego zależy prędkość zużywania gniazda i ostrzejsza
    eksploatacja czyli elementy rozrządu wykonają więcej pracy niż przy
    delikatnej? Ale czy coś jeszcze?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2012-04-16 13:15:08
    Temat: Re: Luz zaworowy
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-16 12:59, AZ pisze:

    > Akurat w moim KHI rozrząd składa się z wałków ktorę naciskają dźwigienki
    > a te poprzez płytkę na zawór. Ponoć większość KHI ma tendencję do
    > zwiększania luzu niż kasowania.

    Nawet to popsuli ? Bosz....

    > skład mieszanki od którego zależy prędkość zużywania gniazda

    Afair ubozsza mieszanka spala sie w wyzszej temperaturze, moze to jest
    odpowiedz ? :>

    pozdr
    newrom i wspomnienie kawasaki ze swiecacym na wisniowo wydechem (lewe
    powietrze).
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

  • 3. Data: 2012-04-16 13:20:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/16/2012 01:15 PM, Roman Niewiarowski wrote:

    > Nawet to popsuli ? Bosz....

    Lepsze to niż podparte zawory :-)

    > Afair ubozsza mieszanka spala sie w wyzszej temperaturze, moze to jest
    > odpowiedz ? :>

    No to to ja wiem, ale co jeszcze?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-04-16 14:09:05
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    AZ napisał(a):
    > No to to ja wiem, ale co jeszcze?

    Olej! Lej tylko Precel Lube 0w100

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 5. Data: 2012-04-16 14:15:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/16/2012 02:09 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

    > Olej! Lej tylko Precel Lube 0w100

    Gdzie można zanabyć? Szukałem na stronie precla znaczy się
    sklep.sikacz.pl ale nie ma.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-04-16 14:16:08
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    > Olej! Lej tylko Precel Lube 0w100

    ale to jest syntetyk czy mineral ?

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

  • 7. Data: 2012-04-16 14:24:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/16/2012 02:16 PM, Roman Niewiarowski wrote:

    > ale to jest syntetyk czy mineral ?

    Syntetyk, ale opracowany przez precli więc nie rozszczelnia
    silników jak inne syntetyki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2012-04-17 17:14:46
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    >ale to jest syntetyk czy mineral ?

    Syntetyczny mineral...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 9. Data: 2012-04-18 12:48:09
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2012-04-17 17:14, Jacot pisze:

    > Syntetyczny mineral...

    A moze zwyczajna 40% czysta zoladkowa de lux? ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 10. Data: 2012-04-19 08:02:02
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    > Tak na chłopski rozum:
    >
    > - zwiększenie luzu może nastapić albo poprzez wypracowywanie się trzonka
    > zaworu, końcówki dźwigienki albo poprzez zużycie powierzchni pracującej
    > dźwigienki
    albo zuzycie wałka. Skad zaleznosc pomiedzy skladem mieszanki a zwiekszaniem
    luzu - nie mam pojecia,
    Moja teoria bardzo spiskowa :) : zmieniajac mieszanke zmieniles temperature
    jednak w zla strone i zawory teraz bardziej siadaja : luz zaworowy zwieksza
    sie na walkach/dzwigienkach a zmniejsza na zaworach (teraz bardziej) wiec
    sumarycznie wychodzi na zero :)
    Pzdr
    PanAdol