  • 11. Data: 2019-11-03 17:41:29
    Temat: Re: Lycamobile - jak wymusic SMS z parametrami GPRS?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 03.11.2019 o 10:02, collie pisze:

    > A wystarczyło wyuczyć się w podstawówce przypadków. Bucu.

    Dalej udowadniasz, że jesteś kretynem. Nie musisz, widać bez tego.
    Przeczytaj jeszcze kilka razy mój pierwszy post w tym wątku, to może
    dotrze do ciebie (chociaż bardzo w to wątpię), że nigdzie nie zwróciłem
    uwagi na prawidłowość odmiany (tym bardziej słowa Simca)

    EOT. Z kretynem nie gadam.

    --
    Czarek

  • 12. Data: 2019-11-04 09:52:00
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 03.11.2019 o 15:19, collie pisze:

    > SJP PWN.

    Polski słownik nijak się nie ma do czytania i fonetycznego tłumaczenia
    obcojęzycznych wyrażeń.  Wychodzi takie kuriozum jak głos polskiego
    lektora w "tłumaczeniu" - w zależności od sytuacji "junior" jest
    wypowiadany jako "(C)hunior", "żunior" ew "dżunior".

  • 13. Data: 2019-11-04 21:15:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.11.2019 o 09:52, Trybun pisze:

    > Polski słownik nijak się nie ma do czytania i fonetycznego tłumaczenia
    > obcojęzycznych wyrażeń.

    Nie rozmawiamy o obcojęzycznych wyrażeniach in gremio,
    ale konkretnie o fabryce Amica i pokrewnej nazwie - Simca.
    Gdybyś się pofatygował na wspomnianą stronę sjp.pwn.pl,
    to przeczytałbyś opinię prof. Mirosława Bańki: "Staramy
    się zachować zbieżność pisowni z wymową, a ponieważ
    pisownia Amici lub Amicy sugerowałaby zupełnie inną
    wymowę niż rzeczywista, dopełniacz piszemy Amiki".

    I gdybyś nie wiedział: łacińskie wyrażenie "amica"
    (przyjaciel) czytamy - amika. Jak powiedział Stefan
    Batory - disce puer latine, ego faciam te mości panie.

  • 14. Data: 2019-11-05 08:28:51
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 04.11.2019 o 21:15, collie pisze:

> [...]
    > (przyjaciel) czytamy - amika. Jak powiedział Stefan
    > Batory - disce puer latine, ego faciam te mości panie.

    Nie ulega wątpliwości że się starają, jednak efekt tych starań jest taki
    jaki jest, czyli kuriozum. A sprawa jest prosta - dajmy szansę polskiemu
    językowi, czyli "c" to zawsze i bez wyjątku ma być wypowiadane i pisane
    jako "C". A swoja drogą ciekawe jakie jest zdanie pana prof na temat
    bohatera wielu filmów niejakiego "TaRzana", też rozdziela literę "rz"
    przy wymowie..