  • 21. Data: 2015-09-10 15:22:25
    Temat: Re: MC10198
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.09.2015 um 15:39 schrieb Tornad:
    > Logolnie jest to generator krotkich impulsow, wyzwaLany.
    > Czy ktos sie tym bawil? Dla mnie niezbyt zrozumiale jest nawet jego zasilanie.
    Ponadto producent zaleca aby go nie stosowac w nowych projektach.
    > Czy jest uklad zastepczy? Gdzie go szukac?
    > Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I
    wyzwalac je jeszcze krotszymi.
    > Czy ktos moglby mi w tym pomoc?
    > Pzdr.
    Tak z ciekawości: próbowałeś na normalnych bramkach STTL wykorzystując
    opóźnienie bramki? Nie możesz co prawda regulować długości impulsu (albo
    możesz za pomocą liczby buforów), ale układ generuje krótkie impulsy i
    jest tani ;-). W sumie dajesz ten sam sygnał na dwuwejściową bramkę XOR,
    ale jedno wejście jest opóźnione, albo bramką, albo linią opóźniającą,
    czyli kawałek drutu (WS*30cm/ns), gdzie WS to współczynnik skrócenia.
    Można sklecić szybko i sprawdzić, czy się nada.

    Waldek

  • 22. Data: 2015-09-10 16:12:37
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 10-09-2015 14:52, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Tu masz schemat sterowania diody laserowej nanosekundowymi impulsami:
    >
    > http://www.diodes.com/_files/products_appnote_pdfs/z
    etex/an8.pdf

    > Strona 5.
    >
    > Pozdrawiam,
    > P.P.

    No właśnie 46A w impulsie i 8ns. Prócz tego duża rezystancja
    źródła zasilania uniemożliwiająca częstą repetycję impulsu.
    W układzie powstają oscylacje z powodu indukcyjności doprowadzeń,
    ciekawe jak się one przekładają na emisję światła.
    A wątkotwórca chce to zrobić na bateryjce 6F22. :)
    Życzmy mu powodzenia.
    Pozdro,
    K.

  • 23. Data: 2015-09-10 17:43:42
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jak widzisz na grupie panuje trąd zwany wolnością europejską...
    chłopcy wyraźnie starają się o granty...

    ja nie mam nic do powiedzenia jak zwykle, ale może to Cię zainteresuje?

    http://allegro.pl/polprzewodnikowe-generatory-impuls
    ow-nanosek-rusek-i5593722201.html

    czy ma Ktoś z PiSu tę książkę i powie co się w niej znajduje?

  • 24. Data: 2015-09-10 18:09:04
    Od: t...@h...com

    On Thursday, September 10, 2015 at 11:43:44 AM UTC-4, platformowe głupki wrote:
    > jak widzisz na grupie panuje trąd zwany wolnością europejską...
    > chłopcy wyraźnie starają się o granty...
    Chlopcy czytaja i donosza co kto robi albo tez im sie bardzo nudzi i sie wyzywaja.
    Na szczescie nie zamierzam robic nic co kojarzyloby sie z tak modnym obecnie
    terroryzmem w skali globalnej oczywiscie. Laserkiem 1 mW samolotu nie
    zestrzele a taka moc jest mi potrzebna.

    > ja nie mam nic do powiedzenia jak zwykle, ale może to Cię zainteresuje?

    Skromny jestes ale tego nie popieram. W dzisiejszym swiecie "siedz w kacie a
    znajda cie" nie znajduje doswiadczalnego potwierdzenia.

    > http://allegro.pl/polprzewodnikowe-generatory-impuls
    ow-nanosek-rusek-i5593722201.html

    > czy ma Ktoś z PiSu tę książkę i powie co się w niej znajduje?

    Dzieki wielkie. Tyle, ze ciut za pozno, bo sprzedali. Ale na pewno uda mi sie
    ja zdobyc. Albo z Ruskiem sie skontaktuje. Na zlosc Platwormowym. Moze to byc
    najlepsza pozycja z dostepnych. Zapewne mozna bedzie skuckac sobie generatorek
    na piechote. A moze ktos to ma? Niekoniecznie z PISu. Mozwe byc bezpartyjny.

    Pzdr
    Tornad

  • 25. Data: 2015-09-10 23:09:51
    Od: t...@h...com

    On Thursday, September 10, 2015 at 9:22:29 AM UTC-4, Waldemar wrote:
> [...]

    > czyli kawałek drutu (WS*30cm/ns), gdzie WS to współczynnik skrócenia.
    > Można sklecić szybko i sprawdzić, czy się nada.

    Pomysl wydaje mi sie przedni. Niestety nie probowalem. Jesli mialbys mozliwosci
    to zachecam. Ale musisz mi podac ile ta "zacheta" bedzie z grubsza kosztowac.

    Nie wiem jak bedzie z czasami przerw pomiedzy impulsami, w sensie jaki bedzie
    minimalny czas "resetowania" sie tego ukladu. Czas ten nie moze byc za dlugi, szacuje
    na maks. 6 ns. czyli tylko dwukrotnie dluzszy od samego impulsu.
    Pomysl nad tym i zapodaj.

    Pzdr
    Tornad

  • 26. Data: 2015-09-11 01:47:00
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 09/10/2015 04:44 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie o to chodzi - jak zaczniesz szukac zastepnika do MC10198, to o ile
    > ktokolwiek jeszcze cos takiego robi, to nadal to bedzie ECL, ze
    > wszystkimi konsekwencjami.
    > Tak, jakbys szukal zastepnika do 7400.
    >
    > Dobrze napisales - szukasz generatora impulsow nanosekundowych, tu nie
    > pomoge, bo nie znam.
    > W CERN takich specjalistow maja - moze sie ktos objawi.

    Pogrzebałem trochę w googlu i znalazłem taki prosty układzik:
    http://www.researchgate.net/publication/256450463_A_
    simple_sub-nanosecond_ultraviolet_light_pulse_genera
    tor_with_high_repetition_rate_and_peak_power

    W prosty sposób poradzili sobie z wielkim prądem wstępnego przeładowania
    pojemności złącza: zamiast rozładowywać złącze do zera, i później znów
    pompować prąd w kondensator, dioda jest cały czas wstępnie
    spolaryzowana. Trzeba tylko zadbać żeby napięcie polaryzacji było tuż
    poniżej progu przewodzenia. W ten sposób prawie cała energia z impulsu
    wywalającego pójdzie w światło.

    pzdr.
    j.

  • 27. Data: 2015-09-11 09:13:17
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.09.2015 um 23:09 schrieb t...@h...com:
> [...]
    szacuje na maks. 6 ns. czyli tylko dwukrotnie dluzszy od samego impulsu.

    Chętnie bym coś wyrzeźbił, ale niestety brak mi chwilowo "mocy
    przerobowych". Robię z kolegą projekt, chcemy przedstawić publicznie, by
    zdobyć fundusze na produkcję. Chwilowo siędzę w tym rękami i nogyma. A
    jak wyjdzie, to przedstawię i tutaj, bo coponiektórych pewnie zainteresuje.

    Może ktoś z listowiczów się połakomi i zrobi.

    Co do konkretów (royality free ;-)), to bramka 74S86 ma 7ns propagation
    delay i podobne czasy przełączania, więc pewnie będzie za wolna.
    Zaproponowałbym MC10EP08. Pracuje w trybie ECL i MECL. Tryb MECL
    (zasilanie +6V) pasowałoby. Ma wejścia i wyjścia symetryczne, ale można
    jedną nogę WE dać na masę (nawet już masę ma, jak nie podłączone). Układ
    ma 250ps propagation delay i fmax rzędu 2=3 GHz, więc napewno wystarczy.

    Waldek

  • 28. Data: 2015-09-11 13:26:35
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 01:47, Jacek Radzikowski pisze:
> [...]
    > spolaryzowana. Trzeba tylko zadbać żeby napięcie polaryzacji było tuż
    > poniżej progu przewodzenia. W ten sposób prawie cała energia z impulsu
    Co ciekawe artykuł napisali Wietnamscy naukowcy z Hanoii :)
    Ja się pytam nad czym pracują nasi naukowcy?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 29. Data: 2015-09-11 13:34:53
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

> [...]
    szacuje na maks. 6 ns. czyli tylko dwukrotnie dluzszy od samego impulsu.

    OK. Zasamplowałem tego ECLa, ma przyjść za 10-14 dni, incz Allah. Jak
    będę miał trochę czasu, to zobaczę, czy to działa. Tylko muszę pożyczyć
    od kumpla oscyloskop. Mój chodzi tylko do 100MHz.
    Jak będzie działać, to możemy pogadać o zachęcie ;-)

    Waldek

  • 30. Data: 2015-09-11 13:48:30
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    t...@h...com wrote:

> [...]
    > je ew. uzyc.
    > Uklad ma zapalac na te kilka nanosekund diode swiecaca.

    Ale skąd wiesz, że nawet po skutecznym wygenerowaniu takiego
    impulsu (3ns to sporo, zaledwie ~330MHz) zapalisz nim diodę
    w porównywalnym czasie?

    Krótki impuls wymaga szybkiego narastania zbocza, a przepis
    na to jest niezmienny: łupnąć możliwie dużym prądem w możliwie
    małą pojemność. Problem więc będzie z driverem tej diody. Będziesz
    miał czym sprawdzić, że daje radę?

    A może odwrócić sytuację i mieć multiwibrator zasilający diodę,
    a pozostałe układy taktować/synchronizować z przebiegiem z tego
    generatora? Wtedy możesz pokombinować z tranzystorami lawinowymi.

    Pozdrawiam, Piotr