  • 1. Data: 2017-09-09 00:48:32
    Temat: Maciej Dakowicz
    Od: T...@s...in.the.world

    ... moj ulubieniec.
    http://foto-nieobiektywny.blogspot.com/2017/08/moim-
    okiem-azjatycki-stree
    t-macieja.html
    Z Canona EOS 5 z b. jasnymi obiektywami przeniosl sie na apsc fuji z
    jednym wcale nie tak superjasnym obiektywem (ciekawe czy mu fuji za to
    placi?).
    No i ciekawe ze twierdzi ze uzywa glownie trybu automatycznego P. Dziwne.
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-09-09 12:26:59
    Temat: Re: Maciej Dakowicz
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-09-09 00:48, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > Z Canona EOS 5 z b. jasnymi obiektywami przeniosl sie na apsc fuji z
    > jednym wcale nie tak superjasnym obiektywem (ciekawe czy mu fuji za to

    Podejrzewam, że nie potrzebował papierowej głębi ostrości, a matryca w
    Fuji daje wystarczającą dynamikę. F/2 to całkiem jasny obiektyw, przy
    okazji...

    > No i ciekawe ze twierdzi ze uzywa glownie trybu automatycznego P. Dziwne.

    Algorytmy automatycznego ustawiania ekspozycji i balansu bieli coraz
    lepsze, w razie czego można poprawić przy obróbce RAWów, w street photo
    może pozwolić sobie nie zawracać sobie głowy ręcznym ustawianiem
    parametrów i skupić się na obiekcie fotografowania.

    Od chwili jak przesiadłem się na Olympusa E-PL7 i dokupiłem do niego
    wizjer, coraz częściej używam automat+RAW, ewentualnie korygując
    ekspozycję kółkiem "na oko" lub na histogram. Wywołuję w DxO, w razie
    potrzeby Prime robi cuda.