  • 1. Data: 2009-10-16 19:20:34
    Temat: Małe programowalne urządzenie typu kalkulator
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Witam,

    Szukam czegoś, co mogłoby posłużyć za fizyczny nośnik dla prostego
    programu. Zasadniczo powinno to być coś w rodzaju kalkulatora -
    potrzebna jest klawiatura do wprowadzania liczb + wyświetlacz (2
    wiersze, choć z 1 też bym dał sobie radę). Moc obliczeniowa znikoma
    (proste obliczenia), język programowania dowolny. Powinno być to w miarę
    tanie (< 200 zł za sztukę). Napotkał ktoś kiedyś coś takiego?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 2. Data: 2009-10-16 19:29:12
    Od: SP5FCI <s...@g...pl>

    Arkadiusz Dymek pisze:
> [...]
    > (proste obliczenia), język programowania dowolny. Powinno być to w miarę
    > tanie (< 200 zł za sztukę). Napotkał ktoś kiedyś coś takiego?

    prawie każdy telefon komórkowy, a w zasadzie każdy chyba bo takie co nie
    miały obsługi kart pamięci i kalkulatora już chyba tylko w muzeum można
    zobaczyć

    FCI

  • 3. Data: 2009-10-16 19:31:34
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > (proste obliczenia), język programowania dowolny. Powinno być to w miarę
    > tanie (< 200 zł za sztukę). Napotkał ktoś kiedyś coś takiego?

    Niektóre kalkulatory Ti można programować. Ale jak z ceną to nie wiem.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 4. Data: 2009-10-16 19:51:15
    Od: SP5FCI <s...@g...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Niektóre kalkulatory Ti można programować. Ale jak z ceną to nie wiem.
    >
    > zyga
    te co mozna kosztuja duzo powyzej 200 pln, ich koszt ok 100-150 usd,

    seria TI-89, TI-93

    może napisz co chesz z tym robić , na studiach telefony nie przechodzą,
    kalkulatory programowalne czasami się udaje :)

    FCI

  • 5. Data: 2009-10-16 20:42:44
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    SP5FCI wrote:

> [...]
    >
    > może napisz co chesz z tym robić , na studiach telefony nie przechodzą,
    > kalkulatory programowalne czasami się udaje :)

    Sprzedawać. Taki kalkulator do specjalistycznych zastosowań to ma być.
    Niestety rozwiązanie typu kalkulator programowalny bądź komórka odpadają
    - tam ma być tylko ten program i ma się uruchamiać po włączeniu. Bez
    możliwości przypadkowego skasowania czy konieczności instalacji
    czegokolwiek. Grupą docelową są osoby, które odstrasza już słowo
    "program", ale kalkulator jeszcze nie. Stąd szukam właśnie czegoś, co
    zapewnia powiedzmy rdzeń firmware, który można uzupełnić o własne
    rozwiązanie. Rzeźbienie w gotowych urządzeniach dozwolone, o ile nie
    stoi w sprzeczności z licencją tychże.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 6. Data: 2009-10-17 07:46:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapewnia powiedzmy rdzeń firmware, który można uzupełnić o własne
    > rozwiązanie. Rzeźbienie w gotowych urządzeniach dozwolone, o ile nie stoi

    Nawigacja z biedronki z ekranem dotykowym - a 200pln.

  • 7. Data: 2009-10-17 16:16:31
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Ghost wrote:

    > Nawigacja z biedronki z ekranem dotykowym - a 200pln.

    Coś takiego by było idealne, ale mam spore wątpliwości co do reakcji
    producenta na sprzedaż jego produktu z podmienionym oprogramowaniem. No
    i potrzebuję kilkudziesięciu, a może i kilkuset egzemplarzy.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 8. Data: 2009-10-17 18:18:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Arkadiusz Dymek wrote:
    > Coś takiego by było idealne, ale mam spore wątpliwości co do reakcji
    > producenta na sprzedaż jego produktu z podmienionym oprogramowaniem. No
    > i potrzebuję kilkudziesięciu, a może i kilkuset egzemplarzy.

    W takim razie zamow to moze bezposrednio u chinskich dostawcow (zreszta to
    samo robi navia czy manta). Detalicznie kupisz takie zabawki chocby na
    dealextreme, przy wiekszych ilosciach sa znaczne znizki. Choc musialbys
    sie upewnic, ze instalowany tam WinCE jest legalny.

    k,

  • 9. Data: 2009-10-17 23:28:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Arkadiusz Dymek pisze:

    > Coś takiego by było idealne, ale mam spore wątpliwości co do reakcji
    > producenta na sprzedaż jego produktu z podmienionym oprogramowaniem. No
    > i potrzebuję kilkudziesięciu, a może i kilkuset egzemplarzy.

    Taka wątpliwość pojawi się zawsze, gdy będziesz chciał użyć gotowego
    komercyjnego produktu po wymianie oprogramowania na swoje. Niezależnie
    czy to będzie nawigacja, czy telefon komórkowy, czy nawet kalkulator.

    Co innego to dogranie oprogramowania w sposób dozwolony przez
    producenta/sprzedawcę. Czyli np. sprzedajesz telefony komórkowe,
    dogrywając do nich dodatkową aplikację w Javie, dostępną gdzieśtam w
    menu tak jak inne gry/aplikacje. Wtedy wystarczy działać jak zwykły
    sprzedawca (dogadać się z hurtownią komórek).

    A jeszcze prościej powrócić do tematu taniej nawigacji, ale zamiast
    zmieniać cokolwiek w sprzedawanym urządzeniu, do zestawu dodawać kartę
    pamięci ze swoją aplikacją. Wiele tanich GPSów ma program mapowy na
    karcie pamięci (nie w wewnętrznym Flashu) i wystarczy włożyć inną kartę
    aby odpalić co się chce (przy czym plik .exe musi się tak samo nazywać
    jak oryginalny oczywiście). Wtedy nikogo nie wprowadzasz w błąd,
    sprzedajesz urządzenia (całe zestawy fabrycznie pakowane np. z marką
    Lark - czyli w chińskiej fabryce) i dodatkowo sprzedajesz (oddzielna
    pozycja na fakturze) karty SD z twoim oprogramowaniem oraz krótką
    instrukcją papierową co gdzie włożyć aby zadziałało.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-10-18 03:08:07
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > pozycja na fakturze) karty SD z twoim oprogramowaniem oraz krótką
    > instrukcją papierową co gdzie włożyć aby zadziałało.

    To jest ostateczność. Tzn program będzie sprzedawany też jako zwyczajny
    program do zainstalowania na różnych sprzętach, ale ze względu na to, że
    jest to w gruncie rzeczy specyficzny kalkulator, pomyślałem, że fajnie
    by go było opakować właśnie w formie kalkulatora. Bez żadnych
    dodatkowych bajerów, po prostu kalkulator. Moja grupa docelowa
    niekoniecznie pokrywa się z osób, które umieją cokolwiek zainstalować na
    czymkolwiek, więc mogło by to miec sens. Niestety wygląda na to, że brak
    na rynku gotowego urządzenia, które by się nadało do moich celów bez
    kombinowania.

    pozdrawiam,
    Arkadesh