  • 1. Data: 2015-02-22 14:31:56
    Temat: Mały niedrogi samochod do miasta.
    Od: k...@g...com

    Poproszono mnie o pomoc w znalezieniu samochodu. Ten ktoś jeździ codziennie , 7 dni w
    tygodniu, tam i nazad robi z 5-6 kilometrów. Miał Tico i był zadowolony, ale Tico
    miało lekkie spotkanie III stopnia z małym murkiem i się popsuło. Nie warto naprawiać
    bo za dużo porysowane, popękane pogięte. Co mu doradzić do czterech tysięcy? Samochód
    miałby być dla dla emerytki. Codziennie jeździ na działkę i dokarmia koty.
    Przesympatyczna osoba. Tico i tak ze względu na korozję było do uśpienia. Ale do
    jesieni by pojeździło. Byłby czas na znalezienie czegoś. A tu nagłe zdarzenie i
    potrzebne coś od zaraz.

  • 2. Data: 2015-02-22 14:52:33
    Temat: Re: Mały niedrogi samochod do miasta.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2015 05:31:56 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    jesieni by pojeździło. Byłby czas na znalezienie czegoś. A tu nagłe zdarzenie i

    Myslales nad Tico?
    Ewentualnie Seicento?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2015-02-22 15:25:06
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-02-22 14:31, k...@g...com wrote:o nastepce Tico =
> [...]
    jesieni by pojeździło. Byłby czas na znalezienie czegoś. A tu nagłe zdarzenie i

    jak tanie to moze nastepce Tico czyli 'tfu....' Matiza?

    O ile wczesniej nie mialem dobrego zdania o produkcji by Daewoo, to
    musze przyznac, ze jest to niemal bezobslugowy samochod.
    Zona odziedziczyla takiego jakies 4 lata wstecz z przebiegiem 50kkm.
    Model 1999/2000 Joy (elektryczne szybki w luksusie ;) jezdzi do dnia
    dzisiejszego wozac zone do pracy (dziennie robiąc 60-70km). Jak dotad
    bezawaryjnie i o dziwo - nawet nie rdzewieje.
    Ma chyba u nas dozywocie - bo sprzedawac sie nie oplaca a nic sie nie
    dzieje i procz corocznego przegladu, wymiany plynow praktycznie
    bezobslugowy. Przeglady przechodzi z marszu.
    A zaleta jest to, ze maly, da sie zaparkowac wszedzie (Katowice) no i
    ma 5 drzwi co teraz doceniam, jak mam usztywniona noge i zona mnie
    dowozi wszedzie gdy ja zajmuje cala tylna kanape ;)

  • 4. Data: 2015-02-22 16:02:05
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 14:52:29 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    uśpienia. Ale do jesieni by pojeździło. Byłby czas na znalezienie czegoś. A tu nagłe

    Tico by już nie chciała. Za bardzo rdzewiał, z resztą nie miała żadnego problemu.
    Jakaś rurka za 20 złotych, klocki raz na 5 lat i to dlatego że wypadało jak koło
    zdjęte. Ogólnie nie sprawiał kłopotu. Seicento znowu ja bym jej nie doradził.
    Doświadczenie ze stycznia tego roku. Wstawiłem swoje Cinquecento na wymianę progów.
    Auto od dwóch lat ma swój dowód osobisty. Obok robili to samo w dziesięcio letnim
    Seicento. Zakres prac przy o 10 lat młodszym samochodzie był większy niż u mnie.

  • 5. Data: 2015-02-22 18:14:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tico by już nie chciała.
    moja matka i mój teściu (bardzo starsze osoby) też chciały małe, z dobrą
    widocznością, z przestrzenią na nogi (kolana), ale nie tico i nie fiat
    (panda była rozważana) Rodzina ma dobre doświadczenia z Xsarami, (klekot
    1.9, potem hdi2,0) ale zwykła xsara ma fotele na przeciętnej wysokości
    (można je łatwo przerobić żeby było wyżej) i auta się nie spodobały.
    Padło więc na opla agile /suzuki wagon. dwa autka są naprawdę fajne,
    stosunkowo wysokie, nie brakuje przestrzeni, a jednak z zewnątrz to
    "maluchy" do miasta. Benzyna 1.2 nie jest bardzo mułowata, ale wigoru
    jej brakuje, szczególnie przy starcie pod niewielkie wzniesienie. coś
    jakby mały moment obrotowy. bez przegazówki nie wystartuje, a taki styl
    jazdy zimą utrudnia start.
    Drugi - diesel 1.3 spisuje się lepiej, żwawy, dynamiczniejszy, jest
    lepiej wyposażony. ale ma dwumasę, którą mieliśmy nieprzyjemność
    wymieniać, a kosztowało to prawie 2 tyś.
    ToMasz

  • 6. Data: 2015-02-22 18:55:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-22 o 16:02, k...@g...com pisze:

    > Tico by już nie chciała.
    No to Matiz, mniej rdzewieje i części tanie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2015-02-22 19:12:34
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 18:14:10 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > lepiej wyposażony. ale ma dwumasę, którą mieliśmy nieprzyjemność
    > wymieniać, a kosztowało to prawie 2 tyś.

    Samochód jaki chce kupić ma służyć do przemieszczania z punktu A do punktu B i z B do
    A. Jest jeszcze punkt C to stacja benzynowa. Jazda przez 2 kilometry jest ulicą
    wewnątrz dużego osiedla i z 400m gruntową utwardzoną. Dynamika jest zbędna. Ale żeby
    siedzenie było wysoko to ważne. To chyba matiz by pasował. Ciekawe jak w matizie z
    korozją bo przy przebiegach jakie to auto zrobi trwałość nadwozia jest ważniejsza od
    trwałości silnika itp.

  • 8. Data: 2015-02-22 21:05:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-02-22 19:12, k...@g...com wrote:
    > Ciekawe jak w matizie z korozją

    Co prawda pojedyncze doświadczenie jest g... warte, ale ... Na codzień
    widuję matiza ~14 lat, parkowanego wyłacznie pod drzewem, na którym
    swoja droga jest sporo pataków. Ani śladu korozji z gatunku dziur,
    purchle może ze dwa na klapie i lakier mocno zmatowiał. Przebieg szacuje
    na ponad 100tyś.

    Widuje też drugiego ~16 lat (jeden z pierwszych). Dziury na wylot w
    każdym elemencie wliczając dach. Ale włascicielem był sobie miły starszy
    pan który co prawda tylko do kościoła, ale za to za każdym razem ze
    stłuczką. Nie przypuszczam żeby tam coś wjednym kawałku się ostało więc
    pewno dziurawi na spawach albo szpachliczy czego tam napchali.

    Mam osobiście Seicento, 12 lat mające, pojawiły się "ogniska korozji" w
    miejscach gdzie były problemy mechaniczne (jakiś kutafon próbowal się
    nieudolnie włamać więc purchle koło zamka oraz kamienie wyskakujące z
    przednich kół zdarły lakier w miejscu gdzie montuje się chlapacz). Oba
    problemy ze 6 lat i nic z nimi nie robie. Zaskakująco trwała blacharka
    jak na bardzo kiepski i oszczędny ocynk. Stało 12 lat pod chmurką choć
    przejechało tylko 60 tyś.

    Znaczy się mam na mysli: jesli auta ~10 lat jeszcze nie zjadło w całości
    to pewno prędko nie zje.

  • 9. Data: 2015-02-22 21:54:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-02-22 o 19:12, k...@g...com pisze:

> [...]
    korozją bo przy przebiegach jakie to auto zrobi trwałość nadwozia jest ważniejsza od

    Skoro tak piszesz.
    Wiem że drożej ale może warto - Yaris
    Siedzi się wysoko. Dla mnie ideał :-)

  • 10. Data: 2015-02-22 22:45:09
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 21:54:10 UTC+1 użytkownik z napisał:

> [...]
    korozją bo przy przebiegach jakie to auto zrobi trwałość nadwozia jest ważniejsza od

    Nie warto. Jej by pasował cienki za tysiąc z w miarę dobrą blachą. No i oczywiście
    taki co by zapał. Czwarty bieg może być popsuty. No i że kobieta żeby jakoś z
    wierzchu wyglądał. W środku sobie odpucuje, pokrowce na fotele założy. Jej by mój
    cieniasek pasował, ale on nie do sprzedania.