  • 1. Data: 2017-10-04 14:32:50
    Temat: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego
    Od: Michał Kowalski <m...@t...pl>

    Witam,

    mam Mazdę 6 rocznik 2007, 105 kW, diesel.

    Na odcinku 1000km ubyło mi 1/2 pojemnika z płynem chłodniczym.

    Z zewnątrz nie widać oznak wycieku.

    Co to może być, jak to zdiagnozować?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2017-10-04 15:29:56
    Temat: Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Z zewnątrz nie widać oznak wycieku.
    >
    > Co to może być, jak to zdiagnozować?

    pewnie ci nie pomogę ale spróbować warto:
    miałem tak, że ciekło tylko jak był gorący z odpowietrznika (we Fiacie
    przy grodzi silnika od nagrzewnicy) bo był jakby niedokręcony.
    Innym razem ciekło z szybkozłączki bo się oring wytarł (ale lało się na
    blok i było widać zabarwienie w miejscu lania się płynu. Pomacaj tunel
    pod deską tam, gdzie powinna być nagrzewnica. Może ci tam też zaczynać
    kapać - raz nagrzewnica mi skorodowała i ciekło jej się.
    Możesz mieć też wyciek spod UPG, ale myślę byś poznał (uruchomienie
    silnika zimnego powoduje nierówną pracę aż się wychlapie i wyparuje to
    co wsączyło się przez uszczelkę.

  • 3. Data: 2017-10-04 15:47:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Oct 2017 14:32:50 +0200, Michał Kowalski

    > Z zewnątrz nie widać oznak wycieku.

    Może w złym miejscu patrzysz. Ogrzewanie kabiny działa poprawnie?
    Stosunkowo często wysuwa/pęka wąż przy webasto. Sprawdź czy tam nie ma
    wycieku, to jest, patrząc pod maską od frontu, po lewej stronie za filtrem
    paliwa. Posadź kogoś, niech gazuje >2,5k obr., i obserwuj -- bo wtedy
    dopiero zaczyna chlapać.

    Coś było ogólnie robione przy aucie? Układ chłodzenia w M6 się piekielnie
    mozolnie odpowietrza -- może się zdawać że jest pełno w silniku po
    niewłaściwym/braku odpowietrznia, a po paru dniach znowu trzeba dolewać.
    TTTM.

    Piany pod korkiem oleju, jak rozumiem, nie ma?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2017-10-04 16:07:35
    Od: Michał Kowalski <m...@t...pl>

    > Coś było ogólnie robione przy aucie?

    Nie było nic robione.

    > Piany pod korkiem oleju, jak rozumiem, nie ma?

    Nie ma.

    Mechanik z warsztatu do którego dzwoniłem zaczął mnie straszyć, że to
    może być coś wewnątrz - uszczelka, pompa wody lub zawór recyrkulacji
    spalin EGR.

    Chcą nalać barwnika do chłodnicy i tak diagnozować.

  • 5. Data: 2017-10-04 16:08:49
    Od: Michał Kowalski <m...@t...pl>

    >uszczelka

    W sensie - uszczelka pod głowicą.

  • 6. Data: 2017-10-04 16:25:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Oct 2017 14:32:50 +0200, Michał Kowalski<m...@t...pl>
    wrote:
    > Co to może być, jak to zdiagnozować?

    Uszczelka pod głowicą. Zanim ją wymienisz pilnuj poziomu płynu.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-10-04 17:40:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jiz Ci mniej wiecej napisali co moze byc. Kup uszczelniacz do chlodnic. Taki
    metaliczny proszek. Wazne zeby wsypac jak silnik jest rozgrzany i wlaczone na maksa
    ogrzewanie. Korzystnke jest go rozrobic w goracej wodzie i wlac jak silnik jest
    cieply, standardowe srodki ostroznosci trzeba zachowac jak sie odkreca jakis korek od
    ogrzewania i silnik jest goracy. Potem trzeba zeby pochodzil minimum z pietnascie
    minut zanim sie go wylaczy. Zaszkodzic nie zaszkodzi jesli robic zgodnie z
    instgrukcja. Uszczelki pod glowica nie uszczelni, pompy wody tez nie uszczelni ale
    maly wyciek zlikwiduje.

  • 8. Data: 2017-10-04 21:00:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Michał Kowalski pisze tak:

    > Na odcinku 1000km ubyło mi 1/2 pojemnika z płynem chłodniczym.

    pikuś

    > Z zewnątrz nie widać oznak wycieku.

    może kapać na silnik i parować

    > Co to może być, jak to zdiagnozować?

    twarde jak kamień węże, biały dym z wydechu, opadanie poziomu płynu i
    wracanie, jedno stuknięcie przy zapalaniu rano, słabe ogrzewanie,
    wzrost temp silnika, parowanie szyby przedniej

    masz któryś z tych objawów?

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 9. Data: 2017-10-04 23:21:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > twarde jak kamień węże, biały dym z wydechu, opadanie poziomu płynu i
    > wracanie, jedno stuknięcie przy zapalaniu rano, słabe ogrzewanie,
    > wzrost temp silnika, parowanie szyby przedniej
    >
    > masz któryś z tych objawów?

    :)))) Normalnie jakbym czytał poradnik o zdrowiu w sieci:)

    "masz bóle głowy? Jesteś zmęczony? bywasz głowny? To z pewnością choroba"

    gdzie jako choroba wstawisz sobie losowo wybraną przypadłość. Albo
    wszystkie:)

  • 10. Data: 2017-10-05 00:25:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:

> [...]
    > choroba"
    >
    > gdzie jako choroba wstawisz sobie losowo wybraną przypadłość. Albo

    Nie wiem o co ci chodzi ale nie muszę wiedzieć do szczęścia hehe ;)