eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Megane Scenic i Xsara Picasso
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 44

  • 1. Data: 2010-11-08 14:22:45
    Temat: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Tak sobie rozmyślam nad zmianą samochodu i jak na razie wychodzi mi
    Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi
    jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso,
    Carens, itp.), ale zostańmy na razie przy samochodach francuskich o
    bardziej osobowym rodowodzie.

    Jak łatwo zauważyć zależy mi na przestrzeni. Ale bez przesady -
    Windstary, Espace, T4 itp. raczej odpadają.

    Zakres cenowy kończy się tak na 16-17.000 PLN.

    Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
    Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł
    mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli
    chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
    Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy
    są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać
    ze względu na usterkowość?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 2. Data: 2010-11-08 14:37:58
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
    > Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł
    > mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli
    > chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
    > Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy
    > są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać
    > ze względu na usterkowość?

    Bierz Pikusia, od lat na pierwszym miejscu w rankingach niezawodności,
    taniutkie i łatwo dostępne części (bo identyczne z Berlingo/Partnerem),
    prosta, niezawodna konstrukcja.
    No i jednak zdecydowanie polecam diesla, dużo lepiej sobie radzi z wysoką
    budą i sporo mniej pali (różnica jest w okolicach 3 litrów).
    Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko
    dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0
    W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM -
    demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy
    normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już
    jest tane i poprawione).
    Bardzo duży bagażnik, który bije auta o klasę wyższe (w tym kiedyś już tu
    porównywany z Pikusiem Opel Vectra C kombi - pikuś bije go bagażnikiem i
    każdym wymiarem miejsca w środku oprócz szerokości na tylnych fotelach,
    gdzie jest gorszy o - z pamięci - 4 mm)
    W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
    nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 3. Data: 2010-11-08 14:44:13
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    LEPEK <g...@w...pl> napisał(a):

    > sÄ&#65533; jakieĹ&#65533; silniki, wersje, roczniki itp., ktĂłrych siÄ&#65533;
    naleĹźy ystrzegaÄ&#65533;
    > ze wzglÄ&#65533;du na usterkowoĹ&#65533;Ä&#65533;?

    W renówce wystrzegać się 2.0 IDE - benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem,
    niegazowalny, usterkowy. 1.6 ,1.8 ,2.0 16v ,zwyklaki ,dość sprawdzone, można
    polecić, kiedyś leciały cewki ale roczniki w które celujesz na bank już są po
    wymianie felernych.
    Szukałem takich aut długo, skończyłem na LagunieII, ciężko było znaleść,choć
    ja to szczęście nie mam.. Sporo widziałem i jako user 3 z koleji renówki
    powiem, że z tego duetu dużo lepiej wyglądały Xsary. Nie wiem jak benzynowe
    silniki citroena, ale środek samochodu lepiej zniósł próbę czasu - lepsze
    plastiki etc.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2010-11-08 14:46:19
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):


    > W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
    > nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.

    W sceniku i ph II nie ma karty.. A ScenikII za 16 -17 tys. to proszenie się o
    kłopoty..


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 5. Data: 2010-11-08 14:51:16
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: grzesp <g...@k...pl>

    On 8 Lis, 14:46, "Iglo" <f...@g...pl> wrote:
    > Waldek Godel <n...@o...info> napisa (a):
    >
    > > W Scenicu b dziesz jak w socjali mie dzielnie walczy z problemami kt re
    > > nie wyst puj w innych modelach, np. z kart kt ra zast puje kluczyk.
    >
    > W sceniku i ph II nie ma karty.. A ScenikII za 16 -17 tys. to proszenie si o
    > k opoty..
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    MAm scenika z 2001 z silnikiem DCI i jakoś nie narzekam.
    Brak jakichkolwiek awarii, niskie zużycie paliwa (średnie 6,6L-głównie
    po miescie)
    Duży komfort i duuużo miejsca w środku. Za wadę uwążam kiepskie
    plastiki, zgrzytów których nie sposób wyeliminować ;-(

    Xara picasso tex mi sie podoba, ciekawe autko, zwłaszcz z motorem HDI

    gp


  • 6. Data: 2010-11-08 14:58:06
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-08 14:37, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko
    > dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0
    > W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM -
    > demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy
    > normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już
    > jest tane i poprawione).

    Możesz jeszcze usystematyzować moją wiedzę o silnikach? Z benzyn jest
    1,6 (95-110 KM), 1,8 (116 KM) i 2,0 (140 KM? Coś mało ich na allegro).
    Diesle to 1,6 (90 KM i 110 KM - tych drugich zdecydowana większość) i
    2,0 (90 KM). 90 KM to jest za mało. W połączeniu z faktem, że to diesel
    - raczej odpada.

    > W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
    > nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.

    Już w IphII była karta i ta cała elektronika?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 7. Data: 2010-11-08 15:12:56
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: AL <a...@s...tam>

    Waldek Godel pisze:
    > Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:22:45 +0100, LEPEK napisał(a):
    >
    >> Wolałbym benzynę, niż diesla, ale jak mnie ktoś skutecznie przekona...
    >> Nie chciałbym jakiegoś dychawicznego motorka, dla tego w Renault wpadł
    >> mi w oko 2.0 16v 140 KM. Ewentualnie 1.6 16v, ale sporo słabszy... Jeśli
    >> chodzi i Citroena, to mam słabe rozeznanie, co do silników.
    >> Co byście polecili (zarówno, jak chodzi o Renault, jak i Citroena)? Czy
    >> są jakieś silniki, wersje, roczniki itp., których się należy ystrzegać
    >> ze względu na usterkowość?
    >
    > Bierz Pikusia, od lat na pierwszym miejscu w rankingach niezawodności,
    > taniutkie i łatwo dostępne części (bo identyczne z Berlingo/Partnerem),
    > prosta, niezawodna konstrukcja.
    > No i jednak zdecydowanie polecam diesla, dużo lepiej sobie radzi z wysoką
    > budą i sporo mniej pali (różnica jest w okolicach 3 litrów).
    > Silnik 1.6 jest trochę za słaby (zwłaszcza, że ma moment obrotowy wysoko
    > dosyć), 1.8 i 2.0 już sporo palą, z benzynowych chyba najlepiej jednak 2.0
    > W cenach w które celujesz raczej będziesz mieć osiołka 2.0 HDi 90 KM -
    > demon predkości to nie jest, ale bardzo dobrze sobie daje radę z autem przy
    > normalnej jeździe. Nie ma FAP, nie ma dwumasy (tylko koło pasowe które już
    > jest tane i poprawione).
    > Bardzo duży bagażnik, który bije auta o klasę wyższe (w tym kiedyś już tu
    > porównywany z Pikusiem Opel Vectra C kombi - pikuś bije go bagażnikiem i
    > każdym wymiarem miejsca w środku oprócz szerokości na tylnych fotelach,
    > gdzie jest gorszy o - z pamięci - 4 mm)
    > W Scenicu będziesz jak w socjaliźmie dzielnie walczył z problemami które
    > nie występują w innych modelach, np. z kartą która zastępuje kluczyk.
    >

    Picasso jest wiekszy od Scenika i wg statystyk mniej awaryjny.
    Podkreslam slowo 'statystyk.

    W Picasso nie ma silnikow 2.0 z manualem - tylko automat - i nie ma ich
    na rynku zbyt wiele - po FL w 2004/5 zniknely te silniki z rynku
    europejsckiego (sa dalej produkowane na Ameryke Pln ze skrzynia
    automatyczna jak i manualna, czego w Europie nigdy nie bylo)

    Nieprawda jest, ze banzyna 1.6 16V pali 3l/100km wiecej niz diesel
    (2l/100KM to sie zgodze).
    Nieprawda jest, ze 1.6 16v radzi sobie z buda Picasso gorzej niz 1.6 HDI
    0 jest to tylko odczucie osob, ktore przyzwyczajone sa do diesla
    1.6 16v jest sprawdzona i chwalona konstrukcja, mialem ten silnik w
    Xsarze II, mam w C4 i Xsarze Picasso.
    Srednia z ostatniego roku to 7.6l/100km. Wyjazdy wakacyjne po 4kkm
    koncza sie w granicach 7.1l/100km. W miescie wychodzi ok 8.5l/100km
    (bez stania czestego w korkach).

    Prawda jest, ze 1.8 16v lubi brac olej, ale jest mozniejszy od 23KM od
    1.6 16v - czego jednak w prowadzeniu sie nie czuje.

    Ze wzgl. na budzet pewnie bedziesz juz bral rocznikowo benzyne 1.6 16v
    (1.8 byly do 2005r bodajze)

    Co do wielkosci bagaznika - to nie pialbym az takich peanow: bagaznik
    jak bagaznik - natomiast Picasso dzieki mozliwosci aranzacji wnetrza
    bije wiele na pozor wiekszych samochodow na glowe. Z tylu masz
    niezalezne fotele (mozesz je poskladac badz pojedynczo wymontowac.
    Spokojnie przewieziesz dlugie przedmioty - ok 2.40m z zamknieta klapa -
    wystarczy zdemontowac srodkowy tylni fotel i masz plaska podloge az do
    kokpitu kierowcy.
    Do Picasso wchodza spokojnie przedmioty, ktore za skarby nie wsadzisz do
    Mondeo/VectryC - chodzi o gabaryt objetosciowy.

    Na autostradzie nie jest to demon predkosci - ale spokojnie 130-140
    sunie bez dychawki (Max 180km/h - ale to nie jest juz przyjemne).
    Uwaga na boczny wiatr.

    Przednie fotele sa wygodne - tylne juz tak nie bardzo.
    Tapicerka - mimo, ze jazna - nie ma tendencj do brudzenia.
    Masa schowkow i innych udogodnien (czesto przez innych zwanych jako
    'udziwnienia').
    Ogolnie jak na 10-cio letnia konstrukcje - auto warte zainteresowania.
    Po 3-ch latach eksploatacji - nie mam zastrzeżeń.

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 8. Data: 2010-11-08 15:50:56
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

    >
    > Tak sobie rozmyślam nad zmianą samochodu i jak na razie wychodzi mi
    > Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi
    > jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso,
    > Carens, itp.), ale zostańmy na razie przy samochodach francuskich o
    > bardziej osobowym rodowodzie.
    >
    > Jak łatwo zauważyć zależy mi na przestrzeni. Ale bez przesady - Windstary,
    > Espace, T4 itp. raczej odpadają.
    >
    > Zakres cenowy kończy się tak na 16-17.000 PLN.
    >
    taka picasse 2.0 16 V z fabryczną instalka gazową, roczniki 2001 - 2002
    w holandii, belgii z przebiegiem 180 - 220 tys kupisz za 1500 - 2000 E
    od prywatnej osoby, zadbaną i nie katowaną z pełną książką serwisową i
    często z drugim kompletem opon....
    Po przyjeździe musisz to zarejestrować (jakieś 3000 z gazem), wymiana
    rozrządu
    i jakieś pierduły (kolejen 2000) i masz autko do jazdy spokojnie.
    Różnica między samochodem z Polski i EU od prywatnego właściciela a nie
    handlarza
    jest wielka.....
    pozdr.
    gr



  • 9. Data: 2010-11-08 16:05:22
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: AL <a...@s...tam>

    GR pisze:
    >> Tak sobie rozmyślam nad zmianą samochodu i jak na razie wychodzi mi
    >> Renault Megane Scenic I PH II i Citroen Xsara Picasso. W grę wchodzi
    >> jeszcze kilka modeli (np. Berlingo/Partner, Kangoo, Combo, Yaris Verso,
    >> Carens, itp.), ale zostańmy na razie przy samochodach francuskich o
    >> bardziej osobowym rodowodzie.
    >>
    >> Jak łatwo zauważyć zależy mi na przestrzeni. Ale bez przesady - Windstary,
    >> Espace, T4 itp. raczej odpadają.
    >>
    >> Zakres cenowy kończy się tak na 16-17.000 PLN.
    >>
    > taka picasse 2.0 16 V z fabryczną instalka gazową, roczniki 2001 - 2002
    > w holandii, belgii z przebiegiem 180 - 220 tys kupisz za 1500 - 2000 E
    > od prywatnej osoby, zadbaną i nie katowaną z pełną książką serwisową i
    > często z drugim kompletem opon....
    > Po przyjeździe musisz to zarejestrować (jakieś 3000 z gazem), wymiana
    > rozrządu
    > i jakieś pierduły (kolejen 2000) i masz autko do jazdy spokojnie.
    > Różnica między samochodem z Polski i EU od prywatnego właściciela a nie
    > handlarza
    > jest wielka.....

    a w czym sie ta wielkosc przejawia?

    zakladam, ze w PL i poza uzytkownicy sa swiadomi, ze maja auta
    wymagajace okresowego dogladu i serwisowania.

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 10. Data: 2010-11-08 16:08:23
    Temat: Re: Megane Scenic i Xsara Picasso
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-11-08 16:05, AL pisze:
    > zakladam, ze w PL i poza uzytkownicy sa swiadomi, ze maja auta
    > wymagajace okresowego dogladu i serwisowania.
    >

    nie zakładałbym tej świadomości jeśli chodzi o PL bo można się zdrowo
    przejechać.

    --
    krzysiek82

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: