  • 1. Data: 2007-07-02 13:12:22
    Temat: Metro Ethernet od TPSA
    Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid>

    Witam

    Było już parę razy na grupie, ale ostatnio coś chyba z rok temu.
    Właśnie mi to oferują. Ktoś z Was używa tego metro ?

    Proszę o opinie jak to się sprawuje. Czy daje się wysycać za granice i
    po kraju ? Jak z awaryjnością ?

    Piotrek Kapczuk

  • 2. Data: 2007-07-03 11:20:39
    Temat: Re: Metro Ethernet od TPSA
    Od: i...@w...to.ustronie.pw.edu.pl

    piotr::kapczuk <p...@d...hoop.pl.invalid> napisał(a):
    > Witam

    > Było już parę razy na grupie, ale ostatnio coś chyba z rok temu.
    > Właśnie mi to oferują. Ktoś z Was używa tego metro ?

    aha

    > Proszę o opinie jak to się sprawuje. Czy daje się wysycać za granice i
    > po kraju ? Jak z awaryjnością ?

    ogolenie jestem bardzo zadowolony. awarii brak (ale mamy to raptem
    10m-cy)
    mamy tego niewiele (raptem 10Mb) i prawde mowiac nie prowadzilem statystyk co do
    zagranicy. co do polski, to da sie wyciagnac tyle ile ma byc (poki co
    generalnie pobieramy, na upload testy moze robilem, ale juz nie
    pamietam).
    jedyny minus to styk z pionierem, czasem po prostu wszystko staje.

    daja swiatlo, czyli jak bedzie trzeba zwiekszyc przepustowosc, to nie bedzie
    problemu. wiazka swiatelka zakonczona jest krosownica, z niej swiatlo idzie do
    routera/mediaconwertwea i wychodzi ethernet. standardowo daja do
    wykorzystania 1 adres IP (/30) o dalsze trzeba zlozyc oddzielne zamowienie
    (tak przynajmniej u nas bylo). jesli dostaniesz nowa klase IP, to
    routing idzie przez ten poczatkowo przyznany IP (uczulam, bo ktorys
    help-desk z tepsy chcial mi odebrac ta klase /30, bo przeciez dostalem
    nowa)

    ciekawe jak u Ciebie to bedzie wygladalo, ale u nas "proces" instalacji,
    od zlozenia zamowienia do faktycznego podlaczenia trwal moze ze 4
    miesiace, no ale wymagalo to fizycznego polozenia kabla.

    tak BTW, to mialem na poczatku dziwne jazdy z routingiem, czasem trasa
    zatrzymywala sie w polowie drogi do przyznanego IP (ale tylko z niektorych sieci).
    po interwencji poprawili.

    --
    Ivan Aen Saevherne
    GG 5046496

  • 3. Data: 2007-07-03 20:21:54
    Od: Wojciech Janiszewski <u...@i...z.pl>

    i...@w...to.ustronie.pw.edu.pl wrote:
    [..]
> [...]
    > problemu. wiazka swiatelka zakonczona jest krosownica, z niej swiatlo idzie do
    > routera/mediaconwertwea i wychodzi ethernet. standardowo daja do

    Jesli mozna zapytac, to jaki instaluja router/mediakonwerter?

    Pozdrawiam,

    Wojciech

  • 4. Data: 2007-07-04 20:30:17
    Od: PZ <p...@m...com>

    Wojciech Janiszewski wrote:
> [...]
    > [..]
    > [..]
    >
    > Jesli mozna zapytac, to jaki instaluja router/mediakonwerter?

    Witam

    Ja widzialem w wawie jakies lacze L2 ETH miedzy dwoma lokalizacjami od
    TP i byly tam dwa chinskie switche. Mozna bylo wziac n x 100Mb/s bo
    regulowali to za pomoca liczby wlaczonych portow feth na switchach. Tu
    pewnie podobnie reguluja + shaping L3. Co ciekawe jak sie wzielo
    ichniejszy swiatlowod podlaczylo do SFP LX/LH to smigalo na 1Gb/s. Do
    ten Gi Eth nie podlaczalem:)

    Pzdr
    pz

  • 5. Data: 2007-07-04 20:32:15
    Od: andzio <a...@n...net.pl>

    Wojciech Janiszewski pisze:
    > i...@w...to.ustronie.pw.edu.pl wrote:
    > [..]
    > [..]
    >
    > Jesli mozna zapytac, to jaki instaluja router/mediakonwerter?

    pewnie tak jak i w ethernetvpn (bo w sumie to ta sama usluga) RAD'a

    --
    Andrzej Banach
    http://net-komp.net.pl