  • 91. Data: 2009-11-21 15:55:56
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Czyli w przypadku sędziego jest to zaletą, a w przypadku lekarza jest
    > chore... Ciekawe rozumowanie.

    Teoretycznie zawsze jest to zaleta. Tylko jest pewna roznica - lekarz w
    karetce ma bardzo ograniczone mozliwosci dzialania, takze wystarczy
    dobrze przeszkolony ratownik medyczny, zeby uzyskac ten sam efekt.
    Oczywiscie przy zalozeniu, ze pogotowie jest traktowane jak pogotowie, a
    nie jak 24h/dobe otwarta poradnia.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 92. Data: 2009-11-21 15:57:17
    Temat: Re: Mi?dzyfazowe w USA
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > I sa takie regulacje ? W USA najwyrazniej nie ma, w Polsce chyba tez
    > nie ma.

    Sa i w USA i w Polsce.

    > Hm, w Europie to chyba jakies pojedyncze przypadki ..

    Bo nikt z tego nie korzysta, chociaz mozna wziasc kawe do swojego kubka,
    swego czasu byly nawet popularne takie specjalne kubki dostosowane do
    uchwytow w samochodzie.

  • 93. Data: 2009-11-30 21:07:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A niedawno czytalem jak wyglada opieka zdrowotna w Szwajcarii.
    > Dzwonisz do lekarza, mowisz ze czujesz sie chory, i slyszysz:
    > "prosze trzy dni lezec, pic herbate z sokiem malinowym i lykac
    > aspiryne". Od rejestratorki slyszysz, bo lekarz ma wazniejsze zadania.
    > Do lekarza cie zarejestruja po dwoch tygodniach, jak maliny nie
    > pomoga.
    >
    > I tak mowiac szczerze to nie jest takie glupie :-)

    No jeśli powiesz oględnie "czuję się chory"...
    Gdybyś powiedział że nie możesz ruszać lewą nogą i masz kłucie w klatce? :-)

  • 94. Data: 2009-12-13 10:29:59
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Andrzej Kmicic pisze:
> [...]
    > fazowego zaciski 1,3 i włożyć transformator mniejszej mocy do zasilania
    > elektroniki.
    > Lub taki wpadł mi pomysł ? 1,2 zasilić z naszych 240V i dac mniejsze
    > auto trafo z wyjściem 115V na zacisk N.
    > Ale czy przekaznik róznicowo prądowy nie bedzie wówczas wywalał ?.
    >
    > Coś dywaguję za mocno i chyba bez rozebrania tego ustrojstwa sie nie da
    > nic zrobić tym bardziej ze instrukcje dla amerykancow są historyjkami
    > obrazkowo ostrzegawczymi, nawet nie ma jaką moc pobiera urządzenie ale
    > za to jest ile średnio zaoszczędzisz dolarów na tym urządzeniu. No cóz

    Melduję posłusznie ze oba urządzenia (pralka,suszarka) pracują.
    Wymagało to zakupu transformatora. Okazyjnie trafiłem na allegro
    transformator warsztatowy o obciazeniu ciągłym 3.5 KW. Szczytowe
    obciażenie 6-7 KW.
    Naprawdę okazyjnie ponieważ za ok 300 zł z dostawą. Cena nowego to cena
    ponad 1000 zł. Pralka była na zasilanie 110 więc tu tylko przez
    transformator. Układ suszarki to grzałka zasilana z miedzyfazowego 220V
    a reszta a więc silnik i sterowanie z 110.

    Schemat urządzenia znalazłem podklejony w panelu sterowania (więc trochę
    myślą czasami na tym zgniłym zachodzie :-)). Schemat potwierdził moje
    przypuszczenia z tym ze trafo musi byc wiekszej mocy ponieważ silnik ok
    1KW jest zasilany też z 110 (lewa połówka miedzyfazowego).

    Grzałkę podłaczyłem wprost do naszej sieci(neutralny na
    międzyfazowy-czarny a faza na drugi miedzyfazowy - czerwony) a pomiedzy
    przewód neutralny USA(biały) i lewy miedzyfazowy USA (czarny)
    podłaczyłem wyjscie trafo 110V .
    Uziemienie miedzyfazowego odłaczyłem od obudowy i na obudowę
    podłaczyłem uziemenie naszej sieci(TO WAŻNE nalezy pamiętać o
    uziemieniu obudowy).

    Dysponując autotransformatorem zdolnym zasilić silnik ok 1KW mozna
    pokusic sie o rozwiazanie zamykając trafo w obudowie suszarki. Jest tam
    kupa miejsca. Podłaczając trafo na miedzyfazowe (czarny,czerwony) a
    odczep 110V na (neutralny USA - biały). Wówczas jedynym podłaczeniem
    suszarki jest trzyzyłowy kabel naszej sieci.

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi :-).
    pozdrawiam
    AK

  • 95. Data: 2010-01-06 21:51:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > miejsca. Podłaczając trafo na miedzyfazowe (czarny,czerwony) a odczep 110V
    > na (neutralny USA - biały). Wówczas jedynym podłaczeniem suszarki jest

    Tak czy inaczej będzie silnik pracować z 50Hz a nie jak miał w USA 60Hz.
    Jakie to będzie mieć konsekwencje np. na prędkość obrotową silnika?

  • 96. Data: 2010-01-06 22:30:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Pszemol pisze:

    > Tak czy inaczej będzie silnik pracować z 50Hz a nie jak miał w USA 60Hz.
    > Jakie to będzie mieć konsekwencje np. na prędkość obrotową silnika?

    komutatorowiec prawdopodobnie będzie działał tak samo, bo u niego
    prędkość zależy od napięcia nie od częstotliwości

    natomiast silniki (a)synchroniczne będą obracać się wolniej. Jeśli
    pralka czy coś tam ma programator z silnikiem synchro, to będzie prać
    20% dłużej

  • 97. Data: 2010-01-06 23:50:22
    Od: Andrzej Zyśk <a...@p...onet.pl>

    Tomasz Wójtowicz napisał(a):

> [...]
    >
    > natomiast silniki (a)synchroniczne będą obracać się wolniej. Jeśli
    > pralka czy coś tam ma programator z silnikiem synchro, to będzie prać

    Silniki i transformatory muszą pracować przy takim samym U/f jak w USA, w
    przeciwnym razie rdzeń w trafo i stojan w silniku będą wchodzić w nasycenie,
    a wtedy prąd ograniczać będą tylko rezystancje uzwojeń. Przegrzanie
    gwarantowane, nie od razu oczywiście, zależnie od napięcia w sieci.
    Proponuję zastosować autotransformator ograniczający napięcie podawane na
    silniki i transformatory. Ograniczenie o ok. 15% powinno być ok.
    Naprawiałem jakiś czas temu koreańskie urządzenie kuchenne przystosowane do
    koreańskiej sieci 230V/60Hz a użytkowane w Polsce. Trafo zasilające
    elektronikę było pięknie spieczone z jednej strony, udało się dobrać do tego
    Indela i ruszyło. Od tamtej pory (4 lata) spokój.

    pozdrawiam
    Andrzej Zyśk

  • 98. Data: 2010-01-07 08:05:33
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    >
    > natomiast silniki (a)synchroniczne będą obracać się wolniej. Jeśli
    > pralka czy coś tam ma programator z silnikiem synchro, to będzie prać

    Fakt koleżanka narzeka ze wirówka kreci wolniej, więc dla potomnych
    rada. Lepiej elektryczny sprzet kupowac u nas ....
    pozdr
    AK

  • 99. Data: 2010-01-07 08:21:25
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Silniki i transformatory muszą pracować przy takim samym U/f jak w USA, w
    > przeciwnym razie rdzeń w trafo i stojan w silniku będą wchodzić w
    > nasycenie

    Silniki coraz częściej spotykam uniwersalne 50/60Hz.

    --
    Desoft

  • 100. Data: 2010-01-07 16:34:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Andrzej Kmicic pisze:

    > Fakt koleżanka narzeka ze wirówka kreci wolniej, więc dla potomnych
    > rada. Lepiej elektryczny sprzet kupowac u nas ....

    Za to jeśli programator ma silnik synchroniczny, to wirowanie trwać
    dłużej. Dodatkowy gwóźdź do trumny dla silnika - wiadomo że moc
    wirowania przekracza moc ciągłą silnika pralki.