  • 31. Data: 2015-07-23 20:02:54
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: s...@g...com

    użytkownik Adam napisał:

    > Nie na tranzystorach.
    > Sterownik wielkości paczki papierosów, silnik ok. 2KM

    Nawet babcia z czosnkiem tego nie kupi.
    A ta paczka ma kontakt z obudowa silnika, chyba nie dynda się
    tak beztrosko?

    HIP4081
    http://www.robotpower.com/downloads/OSMC_project_doc
    umentation_V4_25.pdf
    Widać ma 2 tryby PWM, jeden normalny a drugi pewnie
    z kierowaniem energii do akumulatora przy wyłączaniu klucza.

  • 32. Data: 2015-07-23 20:50:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie na tranzystorach.

    A dlaczego nie rządek KD502, po pół oma w emiterach, nie da rady? Przecież
    te tranzystory, może nie są w.cz., ale Ic to 20A, dodatkowo mają wielką
    zaletę, ze są odporne na wtórne przebicie, co może zajść, gdy tranzystor
    jest bardzo nagrzany.

    > Sterownik wielkości paczki papierosów, silnik ok. 2KM, zasilanie
    > impulsowe. Sterowanie umożliwia trolling (wędkowanie przy bardzo małej
    > prędkości łódki).

    A co impulsuje, lampy? Tyrystory?

    > Gdyby sterownik generował straty cieplne, to na akumulatorze 60Ah nie
    > dałoby się pływać łódką cały dzień w 2 osoby.

    Można by namiot grzać, albo papu z puszki :)

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 33. Data: 2015-07-23 21:01:22
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
    użytkownik AlexY napisał:

    > W dobie uC w tych lokomotywach wymyślili już coś lepszego niż
    > opornik przyjmujący setki kW? Pytam z ciekawości, jak kto wie.

    Chyba nie. Co będzie, gdy w środku nocy, pośrodku pola w burzową pogodę,
    pieron wprost od Dzeusa Gromowładnego przypitoli wprost w gołego konduktora
    biegnącego wzdłuż pociągu? Wolałbym, aby przypitolił w opornik, jak
    mechanior mądry, to nawet jak zjara się aktualnie załączony opór, to popędzi
    loka na innych oporach odpowiednio manipulując ich załączaniem (jechałem
    tramem z takim defektem, nawet się rozpędzał do 70, parówa 13N, ale długo to
    trwało), a na jakiejś stacji podmienią mu loka na nowego... A jak przywali w
    elektronikę, to bym się jednak trochę bał... A jeszcze jak sterownikowi się
    pochrzani i będzie mu musiał serwis przyjeżdżać resetować? To jest takie
    skrajne może gdybanie, ale...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 34. Data: 2015-07-23 21:06:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:112852732.20150723145048@pik-net.pl.invalid...

    > Rezystory nadal najbardziej niezawodne. Dynamiczne hamowanie też ich

    Przede wszystkim wydają mi się najtaniej odporne na coś, na co kolej jest
    bardzo narażona - na wyładowania atmosferyczne. Oporów jest chyba conajmniej
    kilka i jak szlag przypiździ w akurat załączony uderzając pierwotnike w
    trakcję, to są jeszcze pozostałe opory i lok ma duże szanse opuścić miejsce
    zdarzenia w miarę wartko. Jak przypiździ w sterownik, to drugiego się nie
    spodziewam na miejscu, a nawet jeśli, to przełączanie chyba nie potrwa
    ot-tak razdwa, zresztą, ten drugi też może ulec pieronowi. A opornik, to
    najwyżej silnik zasilania nie dostanie i mechanior będzie musiał kombinować
    zadawaniem tegoż poprzez oporniki sąsiednie.

    > wymaga - trakcja nie przyjmie nadmiaru energii :(

    Niby cuś tam się mówi, że się oddaje, ale ZTCP ma to sens tylko wtedy, gdy
    na jednej sekcji zasilania są jeszcze inne pociągi. Słusznie?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 35. Data: 2015-07-23 21:11:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > a) moglaby innemu pociagowi przekazac ... ale co zrobic, jak akurat zaden
    > nie jedzie ?

    Chyba tylko kupę...

    > b) moglaby oddac do sieci zasilajacej, ale to wymaga przerobki calej
    > stacji, zainstalowania falownika ... stacji zasilajacych sa tysiace, kto
    > ma za to zaplacic, i czy sie zwroci przy obecnej cenie ?

    No, a jak z narażeniem na skutki wyładowań atmosferycznych? Nie zawierzałbym
    wszystkiego odgromnikom...

    > Podobny problem z tramwajami w miastach, tylko liczby i skale nieco inne.

    Ano, dużo prędzej można się spodziewać, że na jednej sekcji coś się jeszcze
    turla, od przewodów trakcyjnych przeważnie dużo wyżej są dachy okolicznych
    domów, czy konstrukcja mostów (nie wszystkich), przez co ryzyko trafienia
    przez wyładowanie jest mniejsze, takowoż, nawet jak coś, to ekipom
    naprawczym bliżej do miejsca zdarzenia i mogą szybciej zadziałać...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 36. Data: 2015-07-23 21:34:03
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2015 17:27:27 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > rozstrzelania przez powieszenie. Z ręcznych napędów, to zamiast wioseł
    > lepiej do takiego trollowania zrobić łódke nakręcaną. Kilka razy przegiąć
    > jakąś pałę, napiąć sprężynę -- i można płynąć dobre pół godziny.

    Przypomniała mi się scena z filmu Kingsajz, gdy jadący
    samochodem-zabawką na kluczyk musieli wysiąść i nakręcić sprężynę ;)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 37. Data: 2015-07-23 21:36:56
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2015 16:22:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Hamowanie tonowego samochodu osobowego z prędkości 100km/h do zera na
    > 40 metrach to ok. 100kW w ciągu kilku sekund.
    > E=mv^2/2 - dla 50km/h i 10 ton wychodzi prawie 1MJ - życzę powodzenia
    > w magazynowaniu takich energii w krótkim czasie.

    Może nie na kolei ale w sieciach trolejbusowych stosuje się już
    zasobniki superkondensatorowe, montowane na podstacjach.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 38. Data: 2015-07-23 21:37:44
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-07-23 o 11:54, Adam pisze:
    > Nie na tranzystorach.
    E, a właśnie na tranzystorach :)

  • 39. Data: 2015-07-23 21:45:20
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-07-23 o 20:50, ACMM-033 pisze:
> [...]
    > Przecież te tranzystory, może nie są w.cz., ale Ic to 20A, dodatkowo
    > mają wielką zaletę, ze są odporne na wtórne przebicie, co może zajść,
    Czyli rezystor tylko elektroniczny :)
    A i rząd rezystorów wyrównujących też potrzebny, wyjdzie nieekonomiczny
    wielki klamot.
    Mofet tylko tutaj się spisze.

  • 40. Data: 2015-07-23 21:58:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Chyba nie. Co będzie, gdy w środku nocy, pośrodku pola w burzową
    > pogodę, pieron wprost od Dzeusa Gromowładnego przypitoli wprost
    > w gołego konduktora biegnącego wzdłuż pociągu?

    W pociągach metra zdaje się stosują już odzysk energii do trakcji.
    Ale tam Hefajstos z Hadesem bronią przystępu, więc to dzeusowe
    pieroństwo wiele nie napsuje.

    --
    Jarek