    From: "Irokez" <n...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Miernik mocy z Lidla
    Date: Tue, 23 Feb 2010 19:16:39 +0100

    Witam

    Tak czytam, że te marketowe liczniki są be itd..
    Ale kupiłem w Lidlu wczoraj takie coś za 4 dychy marki SilverCrest i na
    początku czytając instrukcję... no fajnie. Zakres 0W do 4416W, pobór pradu
    od 5mA do 16A, 3% dokładność.+/-2W wartości mierzonej.
    Co mnie zaskoczyło - wyswietla Power Factor (cos fi) powyżej 0.2.
    No to podłączyłem do DVD Panasonic S35 w stanie Stand By- 2W (PF 1.00) - w
    instrukcji do DVD też pisze 2W
    Stary TV Curtis 28M1 bańka - StandBy około 10W, właczony około 70W (zależy
    co wyświetla i jak głośno) - nie wiem co w instrukcji
    Stary TV Telestar 4155T 21" - StandBy 13W (PF 0,6) właczony około 50W (PF
    0,7) - nie wiem co w instrukcji
    DVD Samsung DVD-P184 - StandBy 2W (PF 1,0) właczony nie odtwarzający około
    4-5W (PF 0,5), rozkręcający płytę 9W a odtwarzający spokojnie 7W (w
    instrukcji pisze tylko pobór mocy 9W)
    Tuner SAT Ferguson AF-7318 - StandBy 7W (PF 0,6) właczony 13W (PF 0,7) (z
    tyłu naklejka 30W ale wartość chyba z kosmosu - nie wiem co w instrukcji)
    Tuner SAT Pioneer 1430 - StandBy 5W - nie wiem co w instrukcji
    Amplituner Yamaha w StandBy 2W (PF 1.0) ale po podłaczeniu z TV w Standby
    jest różnica 1W - w instrukcji pisze StandBy approx 0.8W

    Lampka halogenowa na stole 50W 12V przez trafo wyswietla 51W/ PF1.0,
    zasilacz warsztatowy samoróba z dużym trafem 250W jałowo i małym 8W do
    zasilania LED i 4 przekaźników i pomiaru prądu wyświetla 11W PF 0,6
    Opiekacz do kanapek MPM 700W wyświetla 611W/PF1.0
    Nie mam lampki żadnej ze świetlówką i wtyczką...

    Jak widać problem poniżej tych 2W, dalej wydaje się OK.
    Chyba nie jest to złe?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez