  • 11. Data: 2013-12-04 16:05:15
    Temat: Re: Mierzenie internetu
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    <
    > Dokładnie w ten sam sposób nie wychwycił problemów Ery, Orange i
    > Plusa.

    Nie wychwycił ale dość mocno zafałszował dane. Mniej więcej w czasie
    gdy robili pomiary usiłowałem w Playa korzystać na południu Warszawy po
    obu stronach Wisły. I np. we wspomnianym Wilanowie czy Wawrze był z tym
    duży problem - pomagało włączenie roamingu ale dla danych nie dawało
    rady tego zrobić. Efektem takiego zasięgu była rezygnacja z numeru u
    nich z którego korzystałem - po prostu nie mogłem sobie pozwolić na
    loterię działą/niedziała. W chwili obecnej mam w obszarze
    Stegny/Wilanów/Wawer kilka numerów pod które muszę i nic tam się nie
    zmieniło.

    > Nie zastąpi, a jak piszesz o mobilnym necie to raczej nie w danej
    > lokalizacji - tam to on jest bardziej stacjonarny.

    A kilkanaście lokacji pomiędzy którymi się w miarę regularnie poruszam?

    A co do dostępu do netu ciekawostka: pod Łukowem w kierunku Siedlec
    gdzie dość często bywam jedynym stabilnym dostępem do netu jest Aero2.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2013-12-04 16:53:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > <
    >
    > Nie wychwycił ale dość mocno zafałszował dane. Mniej więcej w czasie

    Niczego nie zafałszował - dość jasno co, gdzie i jak było mierzone.

    > gdy robili pomiary usiłowałem w Playa korzystać na południu Warszawy po
    (...)

    No ale co to ma do rzeczy? W wielu miejscach są problemy z zasięgiem
    różnych operatorów. Raport nie był tworzy tylko pod kątem tego, czego
    Ty byś oczekiwał.

    > A kilkanaście lokacji pomiędzy którymi się w miarę regularnie poruszam?

    To sprawdzasz sobie w tych kilku i wybierasz. Do tego oczywiście
    backup, ponieważ różnie bywa.

  • 13. Data: 2013-12-05 01:05:27
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    > Raport nie
    > wychwyciła np. problemów Play na Wilanowie, w Wawrze czy na Tarchominie
    > które istnieją do chwili obecnej. Niestety nic nie zastąpi startera,
    > modemu i własnoręcznego sprawdzenia sytuacji w danej lokacji.

    Dlaczego na Wilanowie, a nie na Wawrze? Hmm

    --
    animka

  • 14. Data: 2013-12-05 01:08:27
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    > W chwili obecnej mam w obszarze
    > Stegny/Wilanów/Wawer kilka numerów pod które muszę i nic tam się nie
    > zmieniło.

    U mnie w tym rejonie Orange i Play działa. Orange to nawet świetnie
    działała.

    --
    animka

  • 15. Data: 2013-12-05 12:20:41
    Od: "aioe" <a...@a...com>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20131204145507.5bff5e53@babcia-workstation...

> [...]
    > zastanawiałem się wtedy nad wyborem operatora dla mobilnego netu.I
    > odkryłem ciekawostkę. Raport pokazuje jakość usług na najszerszych
    > trasach i wylotówkach a nie w całym mieście. Pominięto większość
    > wielkich osiedli na peryferiach za to dość gęsto jeżdżąc po centrum w
    > którym pokrycie jest w miarę dobre dla wszystkich sieci. Raport nie
    > wychwyciła np. problemów Play na Wilanowie, w Wawrze czy na Tarchominie
    > które istnieją do chwili obecnej. Niestety nic nie zastąpi startera,
    > modemu i własnoręcznego sprawdzenia sytuacji w danej lokacji.

    Babciu, jesteś Żydówką?