  • 1. Data: 2013-11-27 19:44:30
    Temat: Pentagram Combo 4-Core
    Od: "KM" <m...@p...onet.pl>

    witam
    czy warto kupić ten telefon proszę o opinie, porównanie cena jakość.

  • 2. Data: 2013-11-27 20:58:21
    Temat: Re: Pentagram Combo 4-Core
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KM" l75eij$tre$...@n...vectranet.pl

    > czy warto kupić ten telefon proszę o opinie, porównanie cena jakość.

    Za 5 pln -- warto, aby obejrzeć i wyrzucić. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2013-11-27 22:15:25
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    > "KM" l75eij$tre$...@n...vectranet.pl

    > Za 5 pln -- warto, aby obejrzeć i wyrzucić. ;)

    Oj, widać że się mocno zraziłeś do Pentagramów... ;-)

  • 4. Data: 2013-11-28 00:25:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" l75ndb$gir$...@u...news.interia.pl

    > Oj, widać że się mocno zraziłeś do Pentagramów... ;-)

    Poniosło mnie, przepraszam, każdemu się może przytrafić/przydarzyć...
    Warty jest oczywiście więcej -- może nawet 6 pln. ;)
    [ale czy ja wiem, czy warto marnować czas na oglądanie?]

    Pentagram złożył Monstera z części luźno ;) pasujących do siebie,

    Mikrofon przenosi do 20 kHz -- zgadnij, w jakim celu, skoro głos
    ludzki tego nie potrzebuje?

    To nie jest produkt zaplanowany, przemyślany, przetestowany itd.,
    chyba, że uznamy, iż koś tak pomyślał, aby ten telefon nie służył
    człowiekowi, lecz aby temu człowiekowi niszczył słuch. Być może
    nie tylko słuch, być może niszczy coś więcej, na przykład za
    sprawą zbyt wysokiego promieniowania elemagmetycznego?...

    -=-

    Każdą rzecz trzeba zaplanować w każdym detalu.
    Nie można łączyć ze sobą części bezmyślnie.
    Po to są badania i świadectwa homologacji, aby
    telefony (czy inne urządzenia) były bezpieczne,
    aby nie zabijały, nie prowadziły do kalectwa,
    nie szkodziły...

    -=-

    Monster ma drobną ;) wadę:

    -- głos VoIPowiego rozmówcy wydobywa się tylnym głośnikiem,
    nie przednim

    pasującą do innych wad:

    -- mikrofon telefonu łapie dźwięki do 20 kHz, ale telefon
    najwyraźniej nie ma sprzętowych zaawansowanych, skutecznych
    kancelatorów echa; pozostają jedynie kancelatory softowe
    i ściszanie głosu rozmówcy, a to z kolei nakłania do
    wciskania telefonu w ucho tak, jak ja to zrobiłem

    -- domyślny dźwięk SMSa narasta do pełnej głośności po 15 ms,
    a do prawie pełnej po 10 ms, podczas gdy układ nerwowy
    przeciętnego człowieka na zapobieganie hałasowi potrzebuje
    około 150 ms

    -- smartfon ma swój, natywny telefon VoIPowy, ale ten telefon
    jest raczej słaby, bo jakość dźwięku nie zachwyca

    Zwyczajny telefon ma dwa głośniki -- jeden do powiadomień, dzwonków
    itp., i jeden do rozmawiania. Po rozebraniu zwyczajnej komórki Nokii,
    mogłem zobaczyć, że głośnik do rozmawiania (przedni) jest dziwnie,
    skomplikowanie zbudowany -- być może tak, aby mechanicznie nie
    dopuścić do ogłuszenia człowieka.

    Być może konstrukcja kanału, którym wędruje dźwięk w zwykłym telefonie
    komórkowym, jest tak przemyślana, aby nie było możliwości przeniesienia
    zbyt dużych energii, mogących uszkodzić ucho ludzkie -- stosownie zbudowany
    kanał może dźwięk wzmocnić (jak ma to miejsce w ludzkim uchu na częstotliwości
    około 3 kHz) lub osłabić/wyciszyć. W razie powstania fali o zbyt dużym natężeniu
    dźwięku stosowny kanał może dokonać blokady (nieprzepuszczenia) nadmiaru energii
    poprzez wzajemne zniesienie się części dźwięków.

    Być może w wypadku przedniego głośnika istnieją zabezpieczenia
    elektroniczne, działające o kilka rzędów wielkości szybciej niż
    ludzki układ nerwowy. Czas 150 ms to odpowiednik nie gigahercowego
    zegarka, ale hektohercowego, czy nawet wolniejszego...

    kilo -- mili 3
    mega -- mikro 6
    giga -- nano 9

    http://katmat.pb.bialystok.pl/przedrostki.html

    hekto -- centy 2

    100 ms to jedna dziesiąta sekundy.
    Pierwsze PeCety miały zegarki kilkumegahercowe. (chyba w okolicach 5 Mhz)
    Układ nerwowy potrzebuje więcej, niż jednej dziesiątej części sekundy.

    Obecnie tanie smartfony mają CPU taktowane częstotliwością około 1 Ghz.

    Z jakiegoś powodu w Monsterze głos VoIPowego rozmówcy nie jest kierowany
    do przedniego głośnika, ale do tylnego, używanego także do powiadomień
    i do dzwonków. Ta konstrukcja potrafi niszczyć ludzki słuch.

    -=-

    Jeśli jesteś mordercą -- zapewne pochwalisz Pentagram, ale jeśli nie
    jesteś mordercą, chyba zgodzisz się ze mną co do tego, że to i zły
    telefon, i zły producent.

    -=-

    Ciekawostką jest częstotliwość, na której dźwięk Castor.Ogg osiąga
    niemal maksimum głośności po raz pierwszy -- jest to częstotliwość
    typowego kamertonu (440 Hz) używanego w muzyce klasycznej od
    stuleci.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kamerton

    Jakby przesłanie do muzyka, któremu odbiera się ,,chleb powszedni'',
    jako że dźwięk SMSa może zupełnie (doszczętnie) zrujnować życie
    muzykowi. Niewolnik, nawet zupełnie głuchy, może bezbłędnie
    odbierać polecenia typu:

    'przynieś', 'podaj', 'pozamiataj', 'możesz odejść',

    ale dla zwyczajnego człowieka słuch raczej jest ważnym zmysłem...

    -=-

    http://leszekc.w.tkb.pl/Castor/s/Castor0p01025s.PNG <-- 10 ms od początku
    http://leszekc.w.tkb.pl/Castor/s/CastorMAXs.PNG <-- 15 ms od początku,
    czyli pierwsze maksimum głośności

    Mechanizm obronny ucha nazywać się może ,,efektem strzemiączkowym''.
    Skutki urazu akustycznego są trudne do przewidzenia -- dźwięk może
    ogłuszyć zupełnie, może uszkodzić nie tylko słuch, ale raczej nigdy
    uraz akustyczny nie jest obojętny dla człowieka.

    Jedna z funkcji ucha środkowego - funkcja ochronna (refleks
    akustyczny), zabezpieczająca ucho wewnętrzne przed zbyt silnymi
    dźwiękami. Kosteczki słuchowe za pomocą specjalnych mięśni
    (mięsień strzemiączkowy i napinacz bębenka) są tak zawieszone, ze
    mogą drgać w różny sposób (system antagonistyczny).

    () Może nastąpić wciągnięcie bębenka do wewnątrz, zwiększające
    jego naprężenie, a także przesunięcie strzemiączka
    zmniejszające sprzężenie ucha środkowego z wewnętrznym,
    () Może też zachodzić ruch obrotowy wokół poziomej osi
    strzemiączka przy zbyt silnym pobudzeniu błony bębenkowej.
    Czas zadziałania tego mechanizmu ochronnego, zwany czasem
    latencji to około 150ms, a czas trwania (relaksacji) to około 1,5s.

    Stąd też pojedyncze impulsy akustyczne o krótkim czasie trwania
    są bardziej szkodliwe niż impulsy powtarzające się, a także,
    niż silne dźwięki pojedyncze, ale trwające dłużej.

    http://sound.eti.pg.gda.pl/student/pp/Ucho_budowa_uz
    upelnione.pdf

    -=-

    Na reperację ucha wewnętrznego raczej na razie liczyć nie można.
    Można je chronić. Jedną z metod chroniących ucho jest omijanie
    tych urządzeń, które potrafią ucho niszczyć.

    -=-

    Około godziny 13:45 we czwartek, 03 października ma miejsce ten uraz.
    Około godziny 16 w poniedziałek, 07 października laryngolog nie mogła
    obejrzeć błony bębenkowej, gdyż kanał słuchowy był zbyt mocno spuchnięty,

    Tak wyglądało uszkodzenie (najmniej istotne) ucha zewnętrznego -- najlepiej
    widocznego gołym okiem. Za uchem zewnętrznym jest ucho środkowe, złożone
    z kosteczek (młoteczka, kowadełka i strzemiączka) i nie tylko z kosteczek.
    Tych części nie widać z zewnątrz. Za uchem środkowym jest ucho wewnętrzne
    -- można by je nazwać uchem zasadniczym/właściwym.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2013-11-28 03:10:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l75v13$ab8$...@n...news.atman.pl

    > Mikrofon przenosi do 20 kHz -- zgadnij, w jakim celu, skoro głos
    > ludzki tego nie potrzebuje?

    Nie jest to groźne? Ano niby nie. ;) Wystarczy jednak złożyć kilka
    dźwięków o różnej częstotliwości wysokiej, aby w efekcie złożenia
    usłyszeć zakłócenia (dźwięk) na niskiej częstotliwości. Dźwięk ten
    rzecz jasna można posiać rozmówcy. ;) [niejako w prezencie, jako
    suwenir]

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dudnienie

    Jak stroimy instrument typu [chamska] gitara?
    Ano za pomocą dudnienia. Dwa dźwięki nakładając
    się na siebie dają efekt dudnienia, gdy
    częstotliwości obu tych dźwięków są
    bliskie sobie, ale różne.

    -=-

    Z naturalnym dudnieniem zazwyczaj mamy do czynienia za sprawą
    niejakiego Dopplera, przez którego ;) fala odbita od poruszającego
    się ,,lustra'' dociera do nas z nieco inną częstotliwością, niż fala
    podstawowa, padająca na to ,,lustro''. Obie te fale (odbita, o nieco
    zmienionej częstotliwości) i nieodbita interferują ze sobą, dając
    efekt dudnienia.

    -=-

    UWAGA -- dźwięk może nie być słyszalny,ale ucho może popsuć.
    Proszę zaczynać od cichych nastawień i niskich (ogólnie
    słyszalnych przez zwykłych ludzi) częstotliwości.
    I proszę nie słuchać tego za pomocą słuchawek -- głośniki
    wystarczą a IMO są mniej szkodliwe niż słuchawki.

    http://www.se.pl/kobieta/zdrowie-kosmetyki/sprawdz-s
    woj-sluch-zbadaj-ile-lat-maja-twoje-uszy_156446.html

    Proszę uruchomić fale wyższe niż 14 kHz osobno, po czym
    złożyć kilka (starczą dwie, ale można więcej) fal ze sobą...
    Choć składamy fale o częstotliwościach, których nie słyszymy
    w efekcie otrzymujemy słyszalny hałas, zakłócający nam
    spokój -- albo zakłócający telefoniczną rozmowę...

    http://www.itpedia.pl/index.php/Widmo_cz%C4%99stotli
    wo%C5%9Bci_mowy

    Dla dobrego zrozumienia mowy i rozpoznania osoby mówiącej wystarczy
    pasmo, w którym jest zawarta główna część energii, to znaczy w zakresie
    od 300 Hz do 3400 Hz. Ze względów ekonomicznych zdecydowano transmitować
    w urządzeniach telefonicznych pasmo o szerokości 3, kHz (niekiedy 3,3 kHz
    w zakresie od 200 do 3500 Hz), zapewniające właściwe zrozumienie mowy.

    Dwa (uLaw i aLaw) popularne (w smartfonach) kodeki do VoIP...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/G.711

    Niby:

    zgodnie z G.711 można kodować sygnały o paśmie do 4kHz

    ale raczej 4 kHz na próbce 8 kHz to kiepskie efekt.

    http://www.fizykon.org/poradniki/audio_teksty/audio_
    probkowanie.htm

    Powyżej jest wyjaśnienie, dlaczego z 8 kHz próbkowania
    nie dostaniemy czystych ;) dźwięków o częstotliwości 4 kHz.
    Wyjaśnienia dotyczą próbki 44100 Hz, ale problem jest ten sam.

    Mówiąc inaczej - do morowy nie potrzebujemy wysokich częstotliwości.
    (a mikrofon Monstera łyka ,,bezbłędnie''' aż 20 kHz)

    Ktoś powie:

    () Mikrofon służy nie tylko do gadania, ale także do kręcenia filmów?
    () Na pewno dźwięk przeznaczony do rozmowy jest stosownie filtrowany
    tuż po wyjściu z mikrofonu?

    Może tak, może nie -- Samsung Galaxy Ace dawał zdecydowanie czystszą
    rozmowę niż Monster... A do kręcenia filmów można używać innego mikrofonu,
    nie mówiąc już o tym, że do nagrywania filmów smartfony tak sobie nadają
    się w ogóle. :) Podstawową funkcją smartfonu nie jest produkcja filmów,
    ale rozmowa telefoniczna. Do rozmawiania nie potrzebujemy wysokich
    częstotliwości -- wystarczą nam dźwięki o częstotliwości średniej.

    Monster ma dwie dziury -- sugeruje tym samym, że ma dwa mikrofony -- jeden
    mikrofon do rozmów i drugi mikrofon do filmów. Ale chyba jest tam tylko
    jeden mikrofon, wspólny dla filmów i rozmów.

    > kancelatorów echa; pozostają jedynie kancelatory softowe

    Kancelator echa to nie efekt błędnego zapisu słowa akcelerator. ;)
    To coś, co gasi (kanceluje, dokonuje kancelacji) echo i pogłos.
    Wygaszasz echa. Tłumik echa.

    Echo i pogłos to pokrewne [ciekawe, gdzie tam jest krew] zjawiska
    różniące się znacząco/wyraźnie, ale w zakłóceniach telefonicznej
    rozmowy raczej nie ma znaczenia, czy mamy do czynienia z echem,
    czy z pogłosem.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pog%C5%82os
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Echo

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2013-11-28 09:07:53
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Oj, widać że się mocno zraziłeś do Pentagramów... ;-)

    Jako ciekawostka:

    Sprzedaliśmy jako dystrybutor/właściciel marki Pentagram 13.000 tel serii
    monster a wróciło jako nienaprawialnych 150 sztuk.
    Nie wydaje mi się żeby było to dużo.

  • 7. Data: 2013-11-28 09:43:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Nov 2013 00:25:20 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    przeniesienia
    > zbyt dużych energii, mogących uszkodzić ucho ludzkie -- stosownie

    Niekoniecznie, nawet w "markowym" Samsung Omnia ten sam głośnik był
    od powiadomien i rozmowy. Ten tel. (win ce) miał taką irytująca
    funkcję, że potrafił zadzwonić w momencie wybierania połączenia. Gdy
    już wybrało się nr i przyłożyło się tel. do ucha aby poczekać na
    połączenie potrafił zadzwonić niespodziewanie bo dokładnie w
    momencie oczekiwania na połączenie było połączenie przychodzące.
    Wtedy można zrozumieć co to jest "próg bólu" w odbiorze głośności
    dźwięków ;)

    --
    Marek

  • 8. Data: 2013-11-28 10:34:35
    Od: "Pawel G." <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Chris
    z dnia: 2013-11-28 09:07:
> [...]
    >
    > Sprzedaliśmy jako dystrybutor/właściciel marki Pentagram 13.000 tel
    > serii monster a wróciło jako nienaprawialnych 150 sztuk.

    A 12.750 sztuk wróciło jak naprawialne? O_o

    Paweł

  • 9. Data: 2013-11-28 11:09:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]
    >usłyszeć zakłócenia (dźwięk) na niskiej częstotliwości. Dźwięk ten
    >rzecz jasna można posiać rozmówcy. ;) [niejako w prezencie, jako

    Mylisz troche zjawiska.
    W wyniku dudnienia powstaje dzwiek o czestotliwosci sredniej, ale o
    zmiennej ampitudzie.
    Jak ci ktos pusci 1000 i 1001Hz, to uslyszysz ok 1kHz o plynnie
    zmiennej glosnosci.
    Jak ci ktos pusci 19000 i 19001 Hz, to nic nie uslyszysz, bo pewnie
    19kHz juz nie odbierasz :-P

    Owszem - w obecnosci jakiejs nieliniowosci moze sie ta nizsza
    czestotliwosc objawic.
    Nieliniowe moze byc ucho, nieliniowe jest powietrze przy wyzszych
    amplitudach

> [...]
    >w efekcie otrzymujemy słyszalny hałas, zakłócający nam
    >spokój -- albo zakłócający telefoniczną rozmowę...

    Zmniejsz glosnosc tak do polowy.
    IMO - to sie zdudnia na przekroczeniu zakresu.
    Albo na probkowaniu.
    No chyba ze sluchawki mam do d*.

    >Mówiąc inaczej - do morowy nie potrzebujemy wysokich częstotliwości.
    >(a mikrofon Monstera łyka ,,bezbłędnie''' aż 20 kHz)

    Ty nie potrzebujesz. mlodziez slyszy.

    J.

  • 10. Data: 2013-11-28 11:15:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Pentagram złożył Monstera z części luźno ;) pasujących do siebie,
    >Mikrofon przenosi do 20 kHz -- zgadnij, w jakim celu, skoro głos

    Zgadnij ile trzeba zaplacic za mikrofon ktory nie przenosi do 20kHz
    :-)

    > -- domyślny dźwięk SMSa narasta do pełnej głośności po 15 ms,
    > a do prawie pełnej po 10 ms, podczas gdy układ nerwowy
    > przeciętnego człowieka na zapobieganie hałasowi potrzebuje
    > około 150 ms

    A inne telefony maja inaczej ?
    Domyslny dzwiek mozna zmienic.

> [...]
    >mogłem zobaczyć, że głośnik do rozmawiania (przedni) jest dziwnie,
    >skomplikowanie zbudowany -- być może tak, aby mechanicznie nie

    O ile pamietam to chyba wlasnie Nokia pierwsza na ten problem wpadla -
    jeden z jej modeli lubil zahalasowac prosto w ucho :-)

    J.