  • 11. Data: 2009-05-29 13:26:34
    Temat: Re: Mikro jezyk embedded - za czym się rozglądać
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Fri, 29 May 2009 08:21:24 +0200,
    > Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> screamed:
    >>

    > Nie wiem, czy Twoje punkty spełni, ale np.:
    >
    > 40 KB FLASH, 3 KB RAM
    > http://code.google.com/p/python-on-a-chip/
    > (Gdzieś widziałem coś mniejszego lub większego na lepszej, niż GPL,
    > licencji.)

    Features of the PyMite VM:

    Cos mi sie wydaje że to tylko VM a nie parser/kompilator.
    "Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan rura".

  • 12. Data: 2009-05-29 16:35:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jacek Czerwinski wrote:
    > Ale z jakiego interfejsu użytkownika to działa?
    > Z jakiejś klawiatury wbudowanej czy czegoś podobnego?

    Najlepiej: z karty SD.

    > No bo jeśli by sie okazało, że z peceta, to co za problem na pececie
    > skompilować i flashować już skompilowane?

    Nie. Gdybym miał tam peceta to by pecet sterował (wbrew pozorom jest
    tańszy).

    > Z parsowanie strukturalnego języka (tzn lepszego niż Basic tylko z
    > numerami linii czy Forth) jest ten problem, że trzeba zbudować spore
    > struktury (zwykle drzewa), a to kosztuje RAM. Wszystkie języki które
    > potrafią parsować w małym RAM, robią to kosztem (mocnych) ograniczeń
    > językowych.

    No przypuszczam, dlatego pytam zanim zaczne cokolwiek w tym kierunku
    działać.

    > I jeszcze sprzętowy stos też pewnie masz mocno ograniczony.

    Nie, stos jest softwareowy.

  • 13. Data: 2009-05-29 22:35:00
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Najlepiej: z karty SD.
    Ale kto powiedział, że na karcie mają być sursy? Jeśli 'czymś' je
    edytujesz, nieważne że w innym miejscu i czasie, dlaczego nie skompilować?

    > No przypuszczam, dlatego pytam zanim zaczne cokolwiek w tym kierunku
    > działać.
    Jak zadziałasz, daj znać.

    > Nie, stos jest softwareowy.
    Ęęęęęę?

    Chyba w Lispie ;)

  • 14. Data: 2009-05-30 10:06:02
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Quo vadis Sebastian Biały ?
    > Nietypowa sprawa. Szukam prostego języka embedded który wejdzie w
    > malutką architekturę (8-bit, ~2kB-4kB RAM).

    Ostatnio się rozglądałem za czymś podobnym, i wyszło mi że albo
    VM Javy (nanovm) albo 'stałoprzecinkowy' ubasic.

    Możesz zerknąć także np. na
    bwbasic, mybb126, probasic, tinypy, ee, NVM, pymite, mbasic, nesla,
    picoc, tinyap (zwłaszcza ciekawie wyglądają ee, picoc i nesla)
    Poza tym, są jakieś mikrowersje fortranu, lispa i innych cudeniek
    ze zbliżoną składnią, od których mnie odrzuciło na 'dzieńdobry' ;)

    Sławek
    --
    ________ Chybił, lecz ja i tak umieram już ze strachu. Żegnaj życie...
    _/ __/ __/ Kokosz

  • 15. Data: 2009-05-31 16:03:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jacek Czerwinski wrote:
    > Ale kto powiedział, że na karcie mają być sursy? Jeśli 'czymś' je
    > edytujesz, nieważne że w innym miejscu i czasie, dlaczego nie
    skompilować?

    Nie mam argumentu przeciw. Po prostu zastanawiam sie czy dało by rade w
    uC. Jak nie da rady to jak mówie uzyje jakiejś vm.

    > Ęęęęęę?

    Źle sie wyraziłem: dla jezyka stos powinien byc realizowany sofwareowo,
    w tak malej przestrzeni RAM wole dostać wyjątek niz zamazać przestrzeń IO.

  • 16. Data: 2009-05-31 16:06:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sławomir Szczyrba wrote:
    > Ostatnio się rozglądałem za czymś podobnym, i wyszło mi że albo
    > VM Javy (nanovm) albo 'stałoprzecinkowy' ubasic.

    W tym kierunku rozwijam się rownolegle, wlasnie bazując na pewnych
    koncepcjach nanovm staram się zrobic wlasną mikro maszynę wirtualną z
    kompaktacją pamieci (przy czym java to mam nadzieje bedzie tylko jedna z
    możliwości ;) Zanim jednak to skoncze do wersji beta wolałbym mieć coś
    obok, co działa dla mniejszych projektów.

    > Poza tym, są jakieś mikrowersje fortranu, lispa i innych cudeniek
    > ze zbliżoną składnią, od których mnie odrzuciło na 'dzieńdobry' ;)

    Wole składnie pochodne od {}, jest zdecydowanie bardziej przyjazna dla
    osoby która bedzie cos tam poprawiac.

  • 17. Data: 2009-06-03 21:43:09
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Nietypowa sprawa. Szukam prostego języka embedded który wejdzie w
    > malutką architekturę (8-bit, ~2kB-4kB RAM).
    >
    > Nie oczekuje żadnej zauważalnej wydajności, ale:
    ... IMHO tylko jakis Forth. Z powazaniem
    Adam Przybyla