  • 21. Data: 2012-10-08 06:00:38
    Temat: Re: Mikrokontroler potrafiący zmierzyć swoje zasilanie
    Od: Dondu <m...@g...com>

    > A wracając do poprzedniego pytania - czy ta rodzina PICów doczekała się
    > w końcu kompilatora gcc? Czy jesteśmy jednak zdani na łaskę narzędzi
    > Microchipa oraz innych komercyjnych (IAR, Keil itp)?
    > --
    > Adam Dybkowski

    Nic mi na ten temat nie wiadomo. Microchip jest cwany, bo wykupił konkurencyjnego
    producenta HI-Tech'a.

  • 22. Data: 2012-10-08 08:21:45
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-10-07 18:34, Adam Dybkowski pisze:

    > A wracając do poprzedniego pytania - czy ta rodzina PICów doczekała się
    > w końcu kompilatora gcc? Czy jesteśmy jednak zdani na łaskę narzędzi
    > Microchipa oraz innych komercyjnych (IAR, Keil itp)?

    _Ta_ rodzina się nie doczeka, bo microchip migruje ze swoich
    kompilatorów i gcc na kompilatory hi-techa (którego wykupił).

    http://www.microchip.com/pagehandler/en_us/promo/mpl
    abxc/

    Jak nie chcesz wydawać kasy to musisz zadowolić się wersją czasową, albo
    ograniczoną optymalizacją kodu.

  • 23. Data: 2012-10-08 15:15:17
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 08-10-2012 o 08:21:45 Zbych <a...@o...pl> napisał(a):

    > _Ta_ rodzina się nie doczeka, bo microchip migruje ze swoich
    > kompilatorów i gcc na kompilatory hi-techa (którego wykupił).
    >
    > http://www.microchip.com/pagehandler/en_us/promo/mpl
    abxc/

    Pozwolę sobie uściślić, bo nie jest prawdą, jakoby Microchip migrował z
    gcc na Hi-Techa. Obecnie są 3 aktywne kompilatory:

    XC8 - HiTech. Dla architektury 8-bit (PIC10, PIC12, PIC16, PIC18).
    XC16 - gcc. Dla architektury 16-bit (PIC24, dsPIC).
    XC32 - gcc. Dla architektury 32-bit MIPS (PIC32).

    Odpowiadając przy okazji na pytanie z wątku sprzed paru miesięcy:
    architektury 16- i 32-bitowa wkrótce doczekają się kompilatorów C++ (na
    bazie gcc). Wersja beta już istnieje.

    ae
    --
    http://www.ekiert.com