  • 1. Data: 2012-09-29 21:14:56
    Temat: Oscylek RIGOL-a
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No właśnie, nie sądziłem że to kiedykolwiek napiszę, ale przeszła mi
    ochota na Tek-a. Zwyczajnie nie mają niczego fajnego w ofercie, od lat...

    Agilent, niby fajny, ale jakoś nie przyzwyczaję się chyba do menu.
    Zresztą potrzeby jak gdyby ostatnio marnieją, branża mi się najwyraźniej
    zmienia.

    Pomyślałem, że może ktoś bawił się Rigolem serii DS2k bądź DS4k, bawił
    się ktoś?
    Na prezentacjach wyglądają fajnie, tylko ceny jakieś tajne, ile toto
    kosztuje (wszędzie cena na zapytanie, a jest sobota... hmm...)

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-09-29 22:41:23
    Temat: Re: Oscylek RIGOL-a
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 09/29/2012 03:14 PM, Irek N. wrote:
> [...]
    > Na prezentacjach wyglądają fajnie, tylko ceny jakieś tajne, ile toto
    > kosztuje (wszędzie cena na zapytanie, a jest sobota... hmm...)

    Nie w PL, ale możesz się zorientować w cenach na
    http://www.rigolna.com/products/digital-oscilloscope
    s/
    Na EEVblog.com kilka dni temu Dave wrzucił teardown DS2000, i trzeba
    przyznać że wygląda na zrobiony bardzo porządnie. Widzę że na forum
    dzielą się opiniami na temat tych oscyloskopów, więc może znajdziesz coś
    ciekawego.

    pzdr.
    j.

  • 3. Data: 2012-09-30 04:02:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
    > Agilent, niby fajny, ale jakoś nie przyzwyczaję się chyba do menu.

    Dlaczego nie? Jest naprawdę intuicyjne... daj sobie trochę czasu!

  • 4. Data: 2012-09-30 11:51:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
    >
    > Dlaczego nie? Jest naprawdę intuicyjne... daj sobie trochę czasu!

    Na intuicyjne menu nie musisz "dawać sobie czasu".

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2012-10-01 18:30:45
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Pszemol pisze:
    > "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
    >
    > Dlaczego nie? Jest naprawdę intuicyjne... daj sobie trochę czasu!

    Podchodziłem już 2 razy... bez pozytywnych objawów niestety.
    Ja wiem, że to tylko kwestia czasu i przymusu, ale jak ktoś się na
    analogu wychował, to niestety Tek-owe jest rozsądniejsze.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-10-02 04:45:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message

    > Na intuicyjne menu nie musisz "dawać sobie czasu".

    Ależ musisz, jak przywykłeś do jakiejś pokraki z Tektronixa...

  • 7. Data: 2012-10-02 04:46:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Podchodziłem już 2 razy... bez pozytywnych objawów niestety.
    > Ja wiem, że to tylko kwestia czasu i przymusu, ale jak ktoś się na analogu
    > wychował, to niestety Tek-owe jest rozsądniejsze.

    Ja się na analogu wychowałem i dla mnie Agilentowe jest rozsądniejsze.

  • 8. Data: 2012-10-02 19:09:36
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2012-10-02 04:46, Pszemol pisze:

    > Ja się na analogu wychowałem i dla mnie Agilentowe jest rozsądniejsze.

    A moglibyście tak przy okazji opowiedzieć coś czym to się różni w
    praktyce? Bardzo mnie to ciekawi. Tektronixy znam, natomiast z
    Agilentami nigdy nie miałem do czynienia i z ciekawości bym się
    dowiedział, co można zrobić innego ;).

    Konop

  • 9. Data: 2012-10-10 22:31:51
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > praktyce? Bardzo mnie to ciekawi. Tektronixy znam, natomiast z
    > Agilentami nigdy nie miałem do czynienia i z ciekawości bym się

    Na eevblog gość prezentuje agilenta (seria 3k oraz 2k). Myślę, że jak
    zwrócisz uwagę gdzie co się znajduje w menu, będziesz wiedział co mi nie
    odpowiada (piszesz, że stajnię Tek-a znasz).
    Pszemol musiał się na HP-ku wychować, tylko wtedy agilent będzie dla
    niego natywny. :)
    Żeby nie było - nic w tym złego, różnorodność jest potrzebna i gdyby nie
    to, że jestem leniwy, pewnie zmusił bym się do dłuższego "uczenia"
    obsługi agilenta, być może z pozytywnym skutkiem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2012-10-11 01:56:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > odpowiada (piszesz, że stajnię Tek-a znasz).
    > Pszemol musiał się na HP-ku wychować, tylko wtedy agilent będzie dla niego

    Sorki, ale na AGH nie mieli Agilentów w latach 1990-tych...

    > Żeby nie było - nic w tym złego, różnorodność jest potrzebna i gdyby nie
    > to, że jestem leniwy, pewnie zmusił bym się do dłuższego "uczenia" obsługi
    > agilenta, być może z pozytywnym skutkiem.

    Dla mnie jest niemożliwe do zrozumienia ile tej "nauki" jest
    przy oscyloskopie - masz podstawę czasu do poziomu, wzmacniacz
    sygnału do regulacji pionu i wyzwalanie (trigger) w kilku wersjach.
    Gdzie tu jakaś filozofia jest? Dzień dwa i już znasz inny oscyloskop...
    Przynajmniej w zakresie najczęściej używanych codziennie funkcji.
    Resztę, jakieś transformaty fouriera, dekodery znaków z RS232
    czy też wyzwalanie sygnałem chrominancji sygnału PAL doczytasz
    sobie później :-) Naprawdę nie taki diabeł straszny jak go malują.
    A cyfrowe oscyloskopy Agilenta mają naprawdę intuicyjną obsługę
    bez jakichś okienek - mega zoom jest wkomponowany w podstawę
    czasu: po załapaniu "stopklatki" możesz rozciągnąć sygnał w poziomie
    aż do momentu na który Ci zakres pamięci próbek na to pozwoli.
    To jest ficzerek którego nie ma w Tektronixach i zawsze mi go brakuje
    jak się na jakiegoś Teca przesiadam ze swojego Agilenta.