  • 1. Data: 2014-12-06 18:05:49
    Temat: Miniaturowy uklad nadawczo-odbiorczy o zasiegu kilkunastu metrow.
    Od: Tornad <t...@h...com>

    Mam przyrzad, ktory mierzy mi temperature za oknem, dajac na wyjsciu przebieg falowy
    o czestotliwosci zaleznej od temperatury. Nie chcac podlaczac miernika bezposrednio
    do ukladu, chce te czestotliwosc mierzyc wewnatrz pomieszczenia. Potrzebuje zatem
    kupic jakis gotowy, miniaturowy podzespol, ktory podlaczony do przyrzadu wytworzylby
    fale EM, ktora moglbym odebrac wewnatrz i zmierzyc jej czestotoliwosc.
    Chyba moznaby to samemu skuckac ale sadze, ze sa do tego gotowe elementy. Jakie? Bede
    dzwieczny za wszelkie porady. Pozdrawiam T.

  • 2. Data: 2014-12-06 19:20:49
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-12-06 o 18:05, Tornad pisze:
> [...]
    > Chyba moznaby to samemu skuckac ale sadze, ze sa do tego gotowe elementy. Jakie?
    Bede dzwieczny za wszelkie porady. Pozdrawiam T.

    A jaki jest zakres zmian częstotliwości?

  • 3. Data: 2014-12-06 20:11:16
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > A jaki jest zakres zmian częstotliwości?

    Jeśli jest to pasmo akustyczne to hasło mikronadajnik fm.
    Na przykład coś za grosze z takich:

    http://sklep.jabel.com.pl/kategorie/539/Zestawy_do_m
    ontazu/Odbiorniki_i_nadajniki.html

    Tylko czy to spełnia wymagania UKE?

  • 4. Data: 2014-12-06 20:22:58
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Saturday, December 6, 2014 1:20:49 PM UTC-5, t-1 wrote:
    > A jaki jest zakres zmian częstotliwości?
    Sluszne pytanie. Otoz czestotliwosc wygenerowana dla temp. powiedzmy 20 st. C wynosi
    okolo 110 MHz. Czulosc nie jest wielka ale dosc stabilna. Zmiany dla calego zakresu
    pomiarowego szacuje na okolo kilkaset Hz. Ale konieczne byloby "przniesienie" zmian
    czy roznic kilkuhercowych.
    Korzystne byloby rowniez, gdybym mogl przeslac na te kilka metrow czestotliwosc
    dwukrotnie wieksza.
    Pzdr
    T.

  • 5. Data: 2014-12-06 21:25:59
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Saturday, December 6, 2014 2:11:16 PM UTC-5, t-1 wrote:

    > Jeśli jest to pasmo akustyczne to hasło mikronadajnik fm.
    > Na przykład coś za grosze z takich:
    http://sklep.jabel.com.pl/kategorie/539/Zestawy_do_m
    ontazu/Odbiorniki_i_nadajniki.html
    Bardzo dziekuje za linki i w ogole za zainteresowanie. Poniewaz moj uklad sam jest
    generatorem, tyle, ze z wyjsciem megaomowym, to mysle, ze zastosowanie zwyklego
    wtornika emiterowego z kawalkiem drutu, zalatwi mi problem. Musze tylko znalezc
    odpowiednio szybki tranzystor, z czym chyba klopotu nie bedzie. A odbiornik bede mial
    w chinskim czestosciomierzu.
    Jeszcze raz dziekuje.
    Pzdr. T.

  • 6. Data: 2014-12-06 21:29:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-06 o 21:25, Tornad pisze:

> [...]
    odpowiednio szybki tranzystor, z czym chyba klopotu nie bedzie. A odbiornik bede mial

    Czyli zamierzasz nadawać w eter na częstotliwości 110 MHz.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2014-12-06 21:37:45
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-06 20:22, Tornad pisze:
> [...]
    wynosi okolo 110 MHz.

    > Czulosc nie jest wielka ale dosc stabilna. Zmiany dla calego zakresu pomiarowego
    I Ty sądzisz że te kilkaset herców dokładnie zmierzysz?
    Wiesz nie chcę cię zniechęcać, ale ja twój miernik nie ma wzorca
    rubidowego to daj sobie spokój, dla dobrego kwarcu masz np 10ppm co
    ocnacza dla 110Mhz że odczyt bedzie ci pływał o 10*110=1100hz czyli
    ciutkę :) więcej niż kilkaset herców, jaki efekt będzie to się chyba
    domyślasz.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2014-12-06 21:58:40
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]

    Musze tylko znalezc odpowiednio szybki tranzystor, z czym chyba
    klopotu nie bedzie. A odbiornik bede mial w chinskim czestosciomierzu.

    Właśnie o tym chciałem napisać.
    Proszę jednak zwrócić uwagę na fakt, że 110MHz jest częstotliwością w
    pasmie lotniczym (108 - 136MHz) i o ile jakiekolwiek "nieautoryzowane"
    nadajniki pracujące poza pasmami uwolnionymi są zakazane to pracując w
    pasmie lotniczym można narazić się dodatkowo na ciężki zarzut zagrożenia
    katastrofą w ruchu lotniczym.
    Więc jeśli taka decyzja zapadnie to moc promieniowana powinna być na
    poziomie naprawdę minimalnym. (powiedzmy nanowaty)
    A wtedy problemem może nawet nie do przezwyciężenia, będą zakłócenia na
    tej częstotliwości i wymagana b. wysoka jakość odbiornika.
    Nie sądzę aby chiński czestościomierz mógł odebrać tak słaby sygnał.
    Oczywiście kilka watów w nadajniku było by dobre ale wtedy grożą ###.

    Ja bym poszedł jednak w stronę bardziej legalną, może nawet niewiele
    trudniejszą.

  • 9. Data: 2014-12-06 22:07:10
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 06 Dec 2014 19:20:49 +0100, t-1 <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    czestotoliwosc.
    Bede dzwieczny za wszelkie porady. Pozdrawiam T.

    >A jaki jest zakres zmian częstotliwości?

    Pzreciez termometr zaokienny bezprzewodowy mozna kupic w sklepie za 20
    czy 30 zlotych...

    A.L.

  • 10. Data: 2014-12-06 22:08:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tornad,

    Saturday, December 6, 2014, 9:25:59 PM, you wrote:

> [...]
    > drutu, zalatwi mi problem. Musze tylko znalezc odpowiednio szybki
    > tranzystor, z czym chyba klopotu nie bedzie. A odbiornik bede mial w chinskim

    Przy tak dużej impedancji źródła, zrobiłbym raczej wtórnik źródłowy
    na jFET'cie... 2SK41 jest już nie do zdobycia ale na pewno są inne.

    --
    Best regards,
    RoMan