  • 11. Data: 2014-12-06 22:09:56
    Temat: Re: Miniaturowy uklad nadawczo-odbiorczy o zasiegu kilkunastu metrow.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Saturday, December 6, 2014, 9:58:40 PM, you wrote:

> [...]
    generatorem, tyle, ze z wyjsciem megaomowym, to mysle, ze zastosowanie zwyklego
    wtornika emiterowego z kawalkiem drutu, zalatwi mi problem.

> [...]
    > pasmie lotniczym można narazić się dodatkowo na ciężki zarzut zagrożenia
    > katastrofą w ruchu lotniczym.
    > Więc jeśli taka decyzja zapadnie to moc promieniowana powinna być na
    > poziomie naprawdę minimalnym. (powiedzmy nanowaty)
    > A wtedy problemem może nawet nie do przezwyciężenia, będą zakłócenia na
    > tej częstotliwości i wymagana b. wysoka jakość odbiornika.
    > Nie sądzę aby chiński czestościomierz mógł odebrać tak słaby sygnał.
    > Oczywiście kilka watów w nadajniku było by dobre ale wtedy grożą ###.

    > Ja bym poszedł jednak w stronę bardziej legalną, może nawet niewiele

    Sheterodynować z bliską częstotliwością i m.cz. LEDem nadawać?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2014-12-06 22:11:30
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 grudnia 2014 18:05:50 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:
    > Mam przyrzad, ktory mierzy mi temperature za oknem, dajac na wyjsciu przebieg
    falowy o czestotliwosci zaleznej od temperatury. Nie chcac podlaczac miernika
    bezposrednio do ukladu, chce te czestotliwosc mierzyc wewnatrz pomieszczenia.
    Potrzebuje zatem kupic jakis gotowy, miniaturowy podzespol, ktory podlaczony do
    przyrzadu wytworzylby fale EM, ktora moglbym odebrac wewnatrz i zmierzyc jej
    czestotoliwosc.
    > Chyba moznaby to samemu skuckac ale sadze, ze sa do tego gotowe elementy. Jakie?
    Bede dzwieczny za wszelkie porady. Pozdrawiam T.
    Jak to ma służyć do pomiaru temperatury to elementy kupisz w jakimś markecie
    budowlanym. Od razu zmontowane i zapakowane w ładne obudowy. Termometr bezprzewodowy
    to się nazywa.

  • 13. Data: 2014-12-06 22:16:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-12-06 o 22:07, A.L. pisze:

    > Pzreciez termometr zaokienny bezprzewodowy mozna kupic w sklepie za 20
    > czy 30 zlotych...
    >
    > A.L.

    My tu Panie o rozwoju umysłowym młodzieży, samorealizacji, uczuciach
    wyższych, potrzebie doznań subtelnych a tu tak obuchem w łeb.

  • 14. Data: 2014-12-06 22:32:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2014 11:22:58 -0800 (PST), Tornad napisał(a):

    > Sluszne pytanie. Otoz czestotliwosc wygenerowana dla temp. powiedzmy 20 st. C
    >wynosi okolo 110 MHz. Czulosc nie jest wielka ale dosc stabilna. Zmiany dla calego
    zakresu
    >pomiarowego szacuje na okolo kilkaset Hz.
    To mniej wiecej stabilność generatora kwarcowego, a one uchodzą za dosyć
    stabilne :) W związku z tym pytam co to za czujnik, bo podejrzewam jakąś
    omyłkę o rząd lub nawet parę rzędów wielkości.

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2014-12-06 23:19:57
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-12-14 22:16, t-1 pisze:

    > My tu Panie o rozwoju umysłowym młodzieży, samorealizacji, uczuciach
    > wyższych, potrzebie doznań subtelnych a tu tak obuchem w łeb.

    To radziłbym się samorealizować raczej w umiejętności robienia ciasta
    drożdżowego, bitek wołowych , kładzenia glazury etc. Te umiejętności
    są/będą bardziej w cenie i zdecydowanie rzadko spotykane...:-).

  • 16. Data: 2014-12-06 23:56:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2014 12:25:59 -0800 (PST), Tornad napisał(a):
    > http://sklep.jabel.com.pl/kategorie/539/Zestawy_do_m
    ontazu/Odbiorniki_i_nadajniki.html
> [...]
    > uklad sam jest generatorem, tyle, ze z wyjsciem megaomowym, to
    > mysle, ze zastosowanie zwyklego wtornika emiterowego z kawalkiem

    Tak mi sie cos wlasnie wydaje, ze Ty anteny szkukasz.

    Ale ... 1pF*1Mohm = 1us, a to czestotliwosc ~1MHz a nie 110 ...

    J.

  • 17. Data: 2014-12-07 01:25:33
    Od: d...@g...com

    użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > To mniej wiecej stabilność generatora kwarcowego, a one uchodzą za dosyć
    > stabilne :)

    rubidowe
    ocxo
    tcxo
    standardowe

    Stabilnosc jest pojeciem wzglednym:) Tak samo jak wymagana
    dokladnosc i rozdzielczosc odczytu czego autor nie napisał.

    A jesli ma cos z wyjsciem o wysokiej R jak sonda pH,
    niech uzyje opampa do sondy pH lub jak napisal Roman jfeta,
    co na jedno wyjdzie, a najlepiej niech kupi gotowe:)

  • 18. Data: 2014-12-07 01:32:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2014 22:32:15 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > To mniej wiecej stabilność generatora kwarcowego, a one uchodzą za dosyć
    > stabilne :) W związku z tym pytam co to za czujnik, bo podejrzewam jakąś
    > omyłkę o rząd lub nawet parę rzędów wielkości.

    Moglby byc kwarcowy, bo one jak odpowiednio przyciete, to maja tez
    stabilny dryft temperaturowy :-)

    Ale 110MHz to chyba za duzo jak na kwarc ...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Quartz_thermometer

    J.

  • 19. Data: 2014-12-07 02:09:40
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Saturday, December 6, 2014 4:08:19 PM UTC-5, RoMan Mandziejewicz wrote:

    ontazu/Odbiorniki_i_nadajniki.html

    > Przy tak dużej impedancji źródła, zrobiłbym raczej wtórnik źródłowy
    > na jFET'cie... 2SK41 jest już nie do zdobycia ale na pewno są inne.
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
    Cenie sobie rady najlepszego elektronika w Polsce i Krajachch osciennych:)
    Oczywiscie, ze zastosuje jakiegos feta. Mam go nawet z czego wyluskac. A z moca chce
    poradzic sobie w ten sposob ze jako rezystor "emiterowy" zastosuje mini dzielnik
    napiecia.
    Niezaleznie od tego bede potrzebowal skuckac szybki generator pojedynczych impulsow.
    Np sterowany tymze przebiegiem impulsowym o czestotliwosci okolo 100 MHz. Chodzi o
    uzyskanie czystego I powtrzalnego ksztaltu a szcegolnie amplitudy. Czy moge takie
    zlecenie przeslac na priv?

  • 20. Data: 2014-12-07 02:16:34
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Saturday, December 6, 2014 3:58:40 PM UTC-5, t-1 wrote:
> [...]

    > katastrofą w ruchu lotniczym.
    > Ja bym poszedł jednak w stronę bardziej legalną, może nawet niewiele
    Dzieki za ostrzezenie, oczywiscie nie zamierzam ryzykowac. Mysle, ze jesli w galezi
    emitera zastosuje dzielnik napiecia to zmniejszenie mocy do latwo uzyskam niezbednego
    minimum. W koncu moc zalezy od amplitudy.
    Mam drugi problem, z ktorym chce sie podzielic z panem Mndziewiczem. Musze jeszcze
    skuckac szybki generator pojedynczych, krotkich i o identycznej amplitudzie,
    impulsow, zdolnych do wysterowaniadrivera malego laserka.
    Pzdr
    T.