  • 1. Data: 2014-12-06 15:13:47
    Temat: zasilacz 230 V DC 1.5 A
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Szukam pomysłu na prosty zasilacz 230 V DC 1.5 A. Koncepcja
    "naturalna" to mostek, kondensator 1-1.5 mF/450 V. Ograniczenie prądu
    rozruchu w postaci termistora jak w zasilaczach PC. Regulacja napięcia
    DC autotransformatorem na zasilaniu. Zadziała, czy będą efekty światło i
    dźwięk ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2014-12-06 15:26:23
    Temat: Re: zasilacz 230 V DC 1.5 A
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Dec 2014 15:13:47 +0100, PeJot napisał(a):
> [...]
    > rozruchu w postaci termistora jak w zasilaczach PC. Regulacja napięcia
    > DC autotransformatorem na zasilaniu. Zadziała, czy będą efekty światło i

    Zadziala, ale wiesz ze to bedzie brak izolacji od sieci ?
    I mozliwe 320V, jak ktos autotrafo przekreci, albo nie podlaczy ..

    J.

  • 3. Data: 2014-12-06 15:46:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-12-06 o 15:26, J.F. pisze:

    > Zadziala, ale wiesz ze to bedzie brak izolacji od sieci ?
    > I mozliwe 320V, jak ktos autotrafo przekreci, albo nie podlaczy ..

    "Produkcja" w ilości sztuk 1, tylko do przetestowania pewnej koncepcji.
    Wiem że są gotowce, ale szkoda mi kasy na jednorazowe wykorzystanie.
    Zamiast autotransformatora mogę użyć odpowiednio ustawionego regulatora
    mocy od odkurzacza, tam od razu jest ograniczenie prądu rozruchu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2014-12-06 15:52:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Dec 2014 15:46:20 +0100, PeJot napisał(a):

    > "Produkcja" w ilości sztuk 1, tylko do przetestowania pewnej koncepcji.

    OK..

    > Wiem że są gotowce, ale szkoda mi kasy na jednorazowe wykorzystanie.
    > Zamiast autotransformatora mogę użyć odpowiednio ustawionego regulatora
    > mocy od odkurzacza, tam od razu jest ograniczenie prądu rozruchu.

    Ale one sa na triaku. Musisz je ustawic na ~25% mocy, aby szczytowe
    napiecie nie przekroczylo 230V.
    Auto/trafo to dobry pomysl.

    J.

  • 5. Data: 2014-12-06 15:58:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, December 6, 2014, 3:13:47 PM, you wrote:

> [...]
    > rozruchu w postaci termistora jak w zasilaczach PC. Regulacja napięcia
    > DC autotransformatorem na zasilaniu. Zadziała, czy będą efekty światło i

    Jakie zastosowanie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-12-06 15:59:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, December 6, 2014, 3:46:20 PM, you wrote:

> [...]
    > Zamiast autotransformatora mogę użyć odpowiednio ustawionego regulatora
    > mocy od odkurzacza, tam od razu jest ograniczenie prądu rozruchu.

    Regulator mocy od odkurzacza nie nadaje się do obciążenia pojemnością
    1-1.5mF za mostkiem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-12-06 16:02:56
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Jakie zastosowanie?

    Silnik DC mocy rzędu 300 W.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2014-12-06 16:03:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Regulator mocy od odkurzacza nie nadaje się do obciążenia pojemnością
    > 1-1.5mF za mostkiem.

    Dlaczego ? Za duże szpilki prądu ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2014-12-06 16:11:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-12-06 o 15:52, J.F. pisze:

    > Ale one sa na triaku. Musisz je ustawic na ~25% mocy, aby szczytowe
    > napiecie nie przekroczylo 230V.

    A pojemność dobrana na zasadzie 1mF/1A będzie OK ?

    > Auto/trafo to dobry pomysl.

    I powolny rozruch da się zrobić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2014-12-06 17:37:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-12-06 o 16:03, PeJot pisze:

    > Dlaczego ? Za duże szpilki prądu ?
    Nie tyle szpilki, chodzi o to, że po zapięciu się triaka/tyrystora
    najpierw naładujesz kondensator gwałtownym prądem (obojętnie w którym
    momencie załączony triak) - a po jego naładowaniu przestaje przez diody
    w mostku płynąć prąd - więc triak "zrywa" (jak prąd spada poniżej prądu
    podtrzymania) albo inne cuda się dzieją, regulator głupieje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173