  • 31. Data: 2014-06-26 23:59:11
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-26 22:03, AlexY pisze:

    > Wręcz przeciwnie, do jego higieny nie mam zastrzeżeń, myje się w zimnej.

    Szkoci to twardziele ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2014-06-27 00:21:13
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 czerwca 2014 23:59:11 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Szkoci to twardziele ;)
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam.
    >

    > Adam

    I pomyśleć że Szkoci są wygnanymi za za brak zmysłu oszczędzania krakowianami.

  • 33. Data: 2014-06-27 01:06:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bambaryla napisała:

    > Przywiazani do tradycji siegajacej czasow Queen Victorii Alexandrin'y,
    > wtedy juz brytyjczycy, coraz powszechniej mieli dostep do cieplej
    > i zimnej wode w lazienkach, (z tad te dwa krany), podczas gdy w
    > niektorych krajach Europy nie bylo w ogole wodociagow a co dopiero
    > cieplej wody, czy kanalizacji.

    Zawsze znajdzie się niektóre coś, co nie ma czegoś i nigdy nie miało.
    Czasy królowej Wiktorii, to całkiem niedawno były. Ledwie rok starsza
    ona od gienierała Sokratesa Starynkiewicza, co nam we Warszawie wodociąg
    zafundował (sporwadziwszy do tego poddanego JKM, niejakiego Williama
    Lindleya). A wodociągi, to już starożytni Rzymianie robili. Ciepłą
    wodę też w łazienkach mieli. Kilkusetletnie rury i kanały w czynnej
    infrasrtrukturze miejskiej miast europejskich, to nie taka znowu rzadkość.
    I bardzo cenna rzecz. O tym, że Warszawę jednak odbudowano po wojnie na
    jej dawnym miejscu, przesądziła w dużej mierze ogromna wartość instalacji
    podziemnych, których odtworzeniową cenę szacowano nawet wyżej, niż
    zniszczonych budynków.

    Jarek

    PS
    Na naszych terenach wodociągi powstały dość późno, ale praojcowie nasi
    zamiłowanie do czystości mieli większe, niż w innych częściach Europy.
    Leszek Biały skłonności do kąpieli przypłacił życiem -- jego stryjec
    Władysłw Plwacz dopadł go w łaźni i zkłuł gdy ten nago salwował się
    ucieczką na koniu. Leszek dobrze wiedział do czego woda służy. Gdy go
    papież poprosił, by udał się na wyprawę krzyżową, ten mu odpowiedział,
    że w Ziemi Świętej piwa nie mają, a on do picia wody nie przywykł.

    --
    Potem żonę otruć każe
    Albo cichcem zakłuć stryjca...

  • 34. Data: 2014-06-27 01:09:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Zachariasz Dorożyński napisał:

    > I pomyśleć że Szkoci są wygnanymi za za brak zmysłu oszczędzania
    > krakowianami.

    Krakowiany wróciły do macierzy. Oszczędności w obliczeniach nie
    są już dzisiaj tak istotne, jak za czasów Tadeusza Banachiewicza.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2014-06-27 01:23:30
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 czerwca 2014 16:58:38 UTC+2 użytkownik Adam Górski napisał:
    > Witam,
    >

    > Znalazłem coś takiego w ofercie TME. Jest to swoistego rodzaju nowe
    >
    > podejście do montażu gniazdek elektrycznych w domu.
    >
    > Remontuje sobie domek więc pomyślałem, że może by coś takiego spróbować.
    >

    > Używał ktoś podobnego rozwiązania ? Ceny trochę nie teges, ale z drugiej
    >
    > strony - raz i na lata.
    >

    > Wydaje mi się to całkiem fajne rozwiązanie , bo zawsze mam gniazdka nie
    >
    > tam gdzie chciałem. Zwłaszcza kurcze w kuchni :).
    >

    > Sznurek poniżej:
    >
    > http://www.tme.eu/pl/Document/5dd078a36cfaa20e97e953
    513951dc04/Mainline.pdf

    > Pozdrawiam
    >

    > Adam Górski
    >

    > ---
    >
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    W kuchni mamy 8 gniazdek i dwa przedłużacze, każdy z trzema gniazdkami. Podłączone w
    tej chwili do nich jest: czajnik, ekspres do kawy, kuchenka mikrofalowa, opiekacz,
    ładuje się bateria do papierosa, zasilacz do laptoka, lodówka, radio, telewizor,
    dekoder do telewizora, zasilacz do anteny do telewizora. Oczywiście nikt wszystkich
    dużych obciążeń nie włącza bo założyłem na ten obwód bezpiecznik 16A. Trudno uwierzyć
    że jak potrzeba włączyć zmywarkę to trzeba wyciągnąć wtyczkę od czajnika albo
    ekspresu. Bo tam gdzie stoi są tylko dwa gniazdka. Problem nie jest w tym że gniazdko
    jest w jakimś miejscu i jak by się dało je przesunąć o metr to by było fajnie.
    Problem jest z potrzebą ilością gniazdek. Kuchenki elektrycznej nie liczyłem, bo ona
    jest na gniazdku dedykowanym tylko do niej.

  • 36. Data: 2014-06-27 02:18:26
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

> [...]
    > jej dawnym miejscu, przesądziła w dużej mierze ogromna wartość instalacji
    > podziemnych, których odtworzeniową cenę szacowano nawet wyżej, niż

    Ale ja o przywiazaniu do tradycji.
    Brytyjczyce dawno mogli by sobie, wzorem innych nacji, montowac baterie
    mieszajace wode, jednak z jakiegos powodu robia to niechetnie.
    W Warszawie, tradycja "dwoch kranow", z czasow tamtych wodociagow nie
    przetrwala... zgadnij dlaczego...?

  • 37. Data: 2014-06-27 03:37:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu> wrote in message
    > Do zmywania, pomimo bieżącej wody w każdym domu, wciąż wielu
    > ludzi używa miski napełnionej wodą i wstawionej do zlewu.

    Ten patent to nie zacofanie tylko raczej respekt dla Natury
    i oszczędzanie czystej wody...

  • 38. Data: 2014-06-27 03:40:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bambaryla" <b...@o...gof> wrote in message
> [...]
    > wode w lazienkach, (z tad te dwa krany), podczas gdy w niektorych krajach
    > Europy nie bylo w ogole wodociagow a co dopiero cieplej wody, czy

    Dokładnie tak. Wiele krajów ma długie tradycje i "zaszłości" do których
    się przyzwyczaili a potem zacofane kraje, które wreszcie wprowadzą coś
    u siebie i mają komfort taki że wprowadzają nowe technologie to się
    lubią śmiać z krajów w których te technologie były już od dawień dawna.

    To coś jak np. telefony w krajach afrykańskich - nigdy nie mieli telefonów,
    dopiero zaczęli je mieć gdy na świecie pojawiły się komórki i "przeskoczyli"
    dzięki temu 100-letnią erę telefonów na miedziane kable...

  • 39. Data: 2014-06-27 03:55:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:lohjo4$rqp$1@dont-email.me...

    > To rozwiązanie ma uwalniać czy zniewalać?

    To rozwiązanie ma przede wszystkim dawać więcej miejsca na blacie
    kuchennym który przestaje być zagracony kuchenką-skrzynką którą
    niestety trzeba podłączyć do gniazdka w ścianie...
    Kuchenka mikrofalowa nad kuchnią gazową/piecem to rozwiązanie
    bardzo ładne i funkcjonalne, dodatkowo oszczędzasz gniazdko w ścianie.

    > No i w efekcie wychodzi na to że w kuchni jest to zbędne, wszystko
    > podpięte na sztywno a przy blacie i tak zawsze w zasięgu miksera
    > jakieś gniazdko jest, czyli stanęło na moim: nie do kuchni. Dziękuję :)

    Nie bardzo wyszło na Twoje, bo Ty się akurat przyczepiłeś czegoś
    co jest zupełnie nieistotne a wręcz jest obciążalność prądowa spora.

  • 40. Data: 2014-06-27 04:00:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > WiFi miało sens dopóki nie władowali tego do prawie każdego urządzenia na
    > prąd, a ludzie w swoim lenistwie nie mogą choćby jednego kabelka
    > podłączyć, wszystko musi być bezprzewodowe.

    Bo teraz jak władowali do każdego sprzętu to wifi ma mniejszy sens???
    Nie rozumiem tej "logiki" :-)

    > U szwagra w bloku dwa pokoje od routera już nie można sygnału złapać,
    > bo sąsiedzi wszystko zagłuszają, więc albo kabel albo wstawić w połowie
    > mieszkania jakiś przekaźnik który zagłuszy sąsiadów :)

    Dwa pokoje od routera masz żelbetonową ścianę nośną która ekranuje
    router a nie masz zakłóceń od sąsiadów. Zresztą ile masz kanałów wifi?
    10? 12? Ustaw sobie taki kanał na którym nie masz blisko sąsiadów...
    Albo ustaw router tak, aby automatycznie dobierał kanał na którym cisza.

    > Ja tam wolę jednak kabelek, może oldskul ale pewniejszy w użyciu
    > i haseł nie trzeba wklepywać, włamać się też trudniej :)

    Z tym że my omawiamy PowerLine network, to tak samo włamać się
    łatwo jak do wifi, wystarczy wpiąć się w kable zasilające mieszkanie
    po liczniku...

    > A co do tych listew to sobie popatrzyłem na ceny, i taniej pewnie wyjdzie
    > skuć tynk, położyć nowe przewodu i gniazdka a potem
    > wszystko wygładzić i pomalować niż instalować te wynalazki.

    :-) Dokładnie. Co parę lat i tak warto zrobić mały remont z malowaniem.
    Wtedy można łatwo gniazdko przesunąć w lewo-prawo zgodnie z nowymi
    potrzebami i sobie miejsce po starym zatynkować i zamalować.

    > Zwłaszcza gniazdka do sieci komputerowej mają promocyjne ceny
    > i ograniczenie do 200Mbs na całość transmisji.

    Wifi lepsze.