  • 81. Data: 2014-06-29 09:47:20
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-27 18:56, AlexY wrote:
    > Co to ma do rzeczy? Realne pingi w czasie gry są w zakresie 20-200ms.

    Czyli róznica 3ms na Wifi nie ma żadnego znaczenia.

    > Grając w pasjansa czy szachy tak, w przypadku FPS, gier wyścigowych itp
    > pojedyncze ms decydują kto kogo pierwszy zastrzeli.

    Nie. Głównie dlatego ze pooling przycisków na klawiaturze/padzie nie
    jest *aż* tak szybki.

    > Obróbka pakietu danych trwa znacznie dłużej.

    Znakomicie. Efektem czego "mam 4x szybciej bo mam 4ms" jest zwykłym
    audiofilstwem.

  • 82. Data: 2014-06-29 09:49:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-28 11:50, J.F. wrote:
    > No, telewizja

    Nie ma znaczenia czy telewizja ma latency 1 czy 1000ms. Liczy się
    przepustowośc a to coś zupełnie innego niż ping. Telewizja nie jest
    *INTERAKTYWNA* jak gry.

  • 83. Data: 2014-06-29 09:54:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-29 01:55, AlexY wrote:
    > 60Hz to dolny limit VGA, czasami można wymusić mniej ale większość
    > monitorów tego nie wyświetli, standard to 75Hz (poniżej 72Hz widzę
    > migotanie białych powierzchni)

    Migota Ci LCD? Masz na myśli że pixele szybko zmieniają odcień i nie
    jest to świetlówka? Czy aby na pewno twój LCD jest szerszy niż grubszy?

    > W <lok7oh$5gd$1@dont-email.me> pisałem jakie są pingi w realnym świecie,
    > ping do routera ma tu niewiele do rzeczy.

    Zacytuję:

    "Ja mam do bramy poniżej 1ms, to już 4 razy szybciej niż u Ciebie"

    Zdefiniuj bramę w kontekście sieci WiFi. Dlaczego w kontekscie Wifi? Bo
    ten cytat to była odpowiedź na pingi po WiFi/Ethernecie.

  • 84. Data: 2014-06-29 09:54:29
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 26/06/2014 22:55, Sebastian Biały wrote:

    > Ile ramek obrazu zdąży wyświetlić karta w 1ms a ile w 4ms?

    A danych ma pakiet ping ?

    > Zaczynam się zastanawiać czy pingi w grach to nie to samo co sznury od
    > prodziża w audiofilstwie. Czyli placebo.

    Na pewno wieksze ma znaczenie niz myszka z ciezarkami, probkowaniem
    10kHz i rodzielczoscia 1000dpi. :-)

    Ja nie gram w gry ale nierownomiernosc transferow danych poprzez sieci
    bezprzewodowe (o ile jestem zmuszony z nich korzystac) zauwazam.
    A izochronicznosc komunikacji z systemach kontrolujacych (a takim
    jest gra on-line) jest bardzo wazna.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 85. Data: 2014-06-29 10:01:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 09:54:29 +0200, Marek Borowski napisał(a):

    > Na pewno wieksze ma znaczenie niz myszka z ciezarkami, probkowaniem
    > 10kHz i rodzielczoscia 1000dpi. :-)

    No nie wiem - jesli nie mamy sprzezenia zwrotnego (bo dotrze pozno),
    to precyzyjna myszka bedzie potrzebna :-)

    J.

  • 86. Data: 2014-06-29 10:45:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 09:49:20 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Nie ma znaczenia czy telewizja ma latency 1 czy 1000ms. Liczy się
    > przepustowośc a to coś zupełnie innego niż ping. Telewizja nie jest
    > *INTERAKTYWNA* jak gry.

    Nie ma, co nie znaczy ze kompresja do strumienia musi strasznie duzo
    opozniac.

    J.

  • 87. Data: 2014-06-29 11:02:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-28 20:04, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > 3 ulice dalej...) tak gdzieś do 50W, nie zwracając uwagi na to, co się w
    > tle dzieje (przy podniesionych warunkach zestawiłem sobie połączenie z
    > O...Opocznem? nie pamiętam, SP9, sporo ponad 200 km. I nagle 2 kolegów
    > zapragnęło sobie poprzesyłać pliki, dając taką żyletę na paśmie, że
    > wszystko inne pospadało, ktokolwiek z kimkolwiek... Połączenie szlag
    > trafił. Jeden wielki pierdolnik na paśmie...
    > Pominę już wpływ braku transferu UDMA na dyskach, bo był bardzo istotny
    > i mocno niesympatyczny (i jedyny mój C64 radził sobie z tym znakomicie,

    W którymś d dość już starych podręczników WiFi był taki obrazowy przykład:
    Kawiarnia, na sali kilka osób. Mogą rozmawiać bez problemu. Przychodzi
    coraz więcej osób. Aby rozmawiać z sąsiadem przy stoliku, trzeba już
    nieco podnieść głos. W pewnym momencie mamy sytuację, że każdy wrzeszczy
    na pełne gardło, a i tak niewiele słyszy od sąsiada.
    A wystarczy rozmawiać cichutko - wtedy nie przeszkadza się osobom przy
    dalszych stolikach, a słyszy się sąsiada obok.

    Dobre ułożenie kanałów i mocy właśnie polega na tym, aby nie wchodzić
    niepotrzebnie na czyjś teren. Teoria mówi, że dwie fale o tej samej
    częstotliwości i amplitudzie ale przeciwnym wektorze wygaszają się do zera.
    Natomiast w praktyce, często nawet w budynkach firmowych (gdzie
    infrastruktura jest ponoć obsługiwana przez informatyków) widzę, że
    kilkanaście AP wisi na 1, kilkanaście następnych na 6. A ludzie dziwią
    się, że mając sygnał -40dB maja trudności z transmisją. Nie rozumieją
    często też, że dużo ważniejszy parametr to odstęp sygnał/szum.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 88. Data: 2014-06-29 11:16:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 11:02:34 +0200, Adam napisał(a):
> [...]
    > A wystarczy rozmawiać cichutko - wtedy nie przeszkadza się osobom przy
    > dalszych stolikach, a słyszy się sąsiada obok.

    Hm, mam watpliwosci. S/N pochodzacy od osob jest taki sam, niezaleznie
    od tego czy wszyscy cicho, czy glosno. A jeszcze przeciez szumy inne
    otoczenia.

    > Dobre ułożenie kanałów i mocy właśnie polega na tym, aby nie wchodzić
    > niepotrzebnie na czyjś teren. Teoria mówi, że dwie fale o tej samej
    > częstotliwości i amplitudzie ale przeciwnym wektorze wygaszają się do zera.

    W jednym miejscu. A w innym wzmacniaja.
    No i nie dotyczy to fal modulowanych.

    J.

  • 89. Data: 2014-06-29 13:11:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Migota Ci LCD? Masz na myśli że pixele szybko zmieniają odcień i nie
    > jest to świetlówka? Czy aby na pewno twój LCD jest szerszy niż grubszy?

    Tak, tak, tak. Jeszcze jakieś pytania?

> [...]
    >
    > Zdefiniuj bramę w kontekście sieci WiFi. Dlaczego w kontekscie Wifi? Bo
    > ten cytat to była odpowiedź na pingi po WiFi/Ethernecie.

    W ustawieniach sieci masz bramę (gateway) to jest urządzenie przez które
    ma iść wszystko co idzie na internet a nie do sieci lokalnej, w typowej
    konfiguracji sieci domowej z internetem przez xDSL jest to router,
    niezależnie po WiFi czy po kablu ma ten sam IP, dostęp do niego jest jak
    do każdej maszyny w sieci lokalnej - natychmiastowy.
    Specjalnie dla Ciebie zrobiłem test na laptopie, więc ten sam ISP,
    router, raz po kablu raz po WiFi

    Ping do routera po WiFi

    C:\>ping 192.168.0.1

    Badanie 192.168.0.1 z użyciem 32 bajtów danych:

    Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=3ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=3ms TTL=64

    Statystyka badania ping dla 192.168.0.1:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty),
    Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 1 ms, Maksimum = 3 ms, Czas średni = 2 ms

    Ping do routera po kablu

[...]

    Minimum = 0 ms, Maksimum = 0 ms, Czas średni = 0 ms

    Ping do googli po WiFi

    C:\>ping google.com

    Badanie google.com [173.194.41.167] z użyciem 32 bajtów danych:

    Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=12ms TTL=58
    Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=25ms TTL=58
    Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=16ms TTL=58
    Upłynął limit czasu żądania.

    Statystyka badania ping dla 173.194.41.167:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 3, Utracone = 1 (25% straty),
    Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 12 ms, Maksimum = 25 ms, Czas średni = 17 ms

    Ponieważ drugi raz wylosowało mi inny IP wpisałem je ręcznie
    więc teraz ping do googli po kablu

    C:\>ping 173.194.41.167

    Badanie 173.194.41.167 z użyciem 32 bajtów danych:

    Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=12ms TTL=58
    Odpowiedź z 173.194.41.167: bajtów=32 czas=11ms TTL=58
[...]

    Minimum = 11 ms, Maksimum = 12 ms, Czas średni = 11 ms

    Nadal uważasz że to placebo?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 90. Data: 2014-06-29 13:25:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 12:11:06 +0100, AlexY napisał(a):
    > Specjalnie dla Ciebie zrobiłem test na laptopie, więc ten sam ISP,
    > router, raz po kablu raz po WiFi
    > Ping do routera po WiFi
    > C:\>ping 192.168.0.1

    U mnie to wyglada jakos tak

    > Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=2000ms TTL=64
    > Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64
    > Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64
    > Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=3ms TTL=64

    ten pierwszy jest ciekawy

> [...]
    > Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    > Minimum = 11 ms, Maksimum = 12 ms, Czas średni = 11 ms

    Tylko tak nie bardzo dowodzi dlaczego.
    W koncu do routera po wifi masz dobrze.

    trzeba dodac -t i testowac wiecej pakietow.

    A mam program ktory na poczatek czyta 20 tys rekordow z bazy danych.
    Razem nieduzo - karta pokazuje cos 5MB.
    Po wifi trwa to wielokrotnie dluzej niz po kablu, mimo ze transfer po
    wifi niby szybszy.

    J.