eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Moc diasla a banzyny.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 188

  • 11. Data: 2010-04-04 21:30:07
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: to <t...@a...xyz>

    Agent wrote:

    > No tak a przyspieszenie 0-100 to najbardziej przydatny parametr w
    > praktyce.

    Bardzo przydatny bo mówi o dynamice w pełnym zakresie obrotów.

    --
    cokolwiek


  • 12. Data: 2010-04-04 21:33:04
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: marjan <k...@g...com>

    to pisze:
    > PSYLO wrote:
    >
    >> Coraz częściej już tak nie jest, a np. przy przyspieszeniu od 80 do 120
    >> na czwartym biegu to już silnik diesla często uzyskuje nawet dwukrotnie
    >> krótsze czasy. Moment obrotowy daje bardzo, bardzo dużo pod tym
    >> względem.
    >
    > A przy przyspieszaniu od 80 do 120 na trzecim biegu silnik diesla nie
    > uzyskuje żadnych czasów. I czego ma to dowodzić?

    Chyba tylko tego, że niektórzy podniecają się elastycznością silnika, a
    jak przychodzi co do czego to dziwią się, że małe gówno jest w stanie
    "złoić" dużo mocniejszy silnik, gdy tylko wie się do czego służy
    skrzynia biegów.


    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
    (e-mail bez cyferek)
    PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++


  • 13. Data: 2010-04-04 21:52:58
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On 4 Apr 2010 21:30:07 +0200, to <t...@a...xyz> wrote:

    >> No tak a przyspieszenie 0-100 to najbardziej przydatny parametr w
    >> praktyce.
    >
    > Bardzo przydatny bo mówi o dynamice w pełnym zakresie obrotów.

    Co mówiłeś?! Kilometr ze startu zatrzymanego?!

    0-100 mówi o tym, jak dobrze będzie się sprzedawał samochód. A i
    to, w dobie ekopierdolca i kultu kapelusza, nie do końca.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 14. Data: 2010-04-04 21:54:36
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > 3000-4000rpm to obroty dobre właśnie dla diesla.
    > Benzynę żeby wydobyć z niej tą moc trzeba zakręcić pewnie do 6000rpm.

    W wąskim zakresie - od 6000 do 7500rpm (czy przy ilu tam wypadnie moc
    maksymalna w tym hipotetycznym aucie) znacznie prędkości się nie uda
    zwiększyć :)


  • 15. Data: 2010-04-04 22:00:11
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    PSYLO pisze:
    > to pisze:
    >> Ma gorsze "odejście", sprawdź sobie przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
    >> Zwykle diesel o tej samej mocy wypada gorzej.
    >
    > Coraz częściej już tak nie jest, a np. przy przyspieszeniu od 80 do 120
    > na czwartym biegu to już silnik diesla często uzyskuje nawet dwukrotnie
    > krótsze czasy.

    A jak to jest przy przyspieszaniu od 17 to 23km/h na dwunastym biegu? ;)


  • 16. Data: 2010-04-04 22:02:00
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Samotnik pisze:
    > Dnia 04.04.2010 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
    >>> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
    >> Powiedziałbym raczej, że diesel na źle wybranym biegu ma lepsze odejście
    >> niż benzyna na źle wybranym biegu.
    >
    > Niemniej mnie się to bardzo podoba, kiedy 'normalnie jadąc', bez redukcji
    > sobie nacisnę gaz i poczuję kopa.

    Ale butowanie silnika przy niskich obrotach to jest jego zarzynanie a
    nie "normalna jazda".
    Normalna to jest w takiej sytuacji redukcja - oszczędza silnik i paliwo.

    > Oczywiście pewnie lepiej mieć ASB... :)

    Jak się nie chce zmieniać biegów, to zdecydowanie najlepszym
    rozwiązaniem jest ASB.


  • 17. Data: 2010-04-04 22:05:05
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:hpamst$k3i$2@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Igor "Ibanezq" Adamiak pisze:
    >> Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze
    >> odejście?
    >
    > Powiedziałbym raczej, że diesel na źle wybranym biegu ma lepsze odejście
    > niż benzyna na źle wybranym biegu.


    powiedzialbym jeszcze inaczej.
    Biegi dobrane mogą być dobrze tylko styl jazdy jest diametralnie różny.
    Diesel przy 'normalnej' (choć moze być to normala i dynamiczna jazda
    jednoczesnie) będzie zbierał sie lepiej, bo wykorzystujemy niższe obroty
    silnika. Kto w normalnym użytkownika auta kręci je 4-6tys obr, gdzie benzyna
    zaczyna mieć dobre wartości mocy. W dieslu jadąc normalnie, kręcąc silnik do
    powiedzmy 3,5tys rpm wykorzystamy większą częsć jego momentu i mocy, a więc
    efektywniej wykorzystamy silnik jednoczesnie uzyskując lepsze rezultaty w
    dynamice nieprzeciążając przy tym ani silnika, ani uszu (ani kieszeni).

    Przy jeździe sportowej zaryzykuje stwierdzenie, ze benzyna poradzi sobie
    lepiej, ale wymagać to będzie utrzymywania stosunkowo wysokiej prędkości
    obrotowej silnika.



    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 18. Data: 2010-04-04 22:06:36
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał pisze:
    >> 3000-4000rpm to obroty dobre właśnie dla diesla.
    >> Benzynę żeby wydobyć z niej tą moc trzeba zakręcić pewnie do 6000rpm.
    >
    > W wąskim zakresie - od 6000 do 7500rpm (czy przy ilu tam wypadnie moc
    > maksymalna w tym hipotetycznym aucie) znacznie prędkości się nie uda
    > zwiększyć :)

    Mówiłem "do 6000rpm" (a nie od, chociaż np. w VTEC-u raczej byłoby to
    "od") myśląc o tych niezbyt wysokoobrotowych benzynach które tam mają
    redline.

    Generalna zasada jest taka że żeby uzyskać maksymalną moc, silnik należy
    kręcić do maksymalnych obrotów. Zarówno diesla jak i benzynę.
    Oczywiście mogą być od tej zasady jakieś tam odstępstwa, ale albo
    niewielkie, albo wynikające np. z modzenia silnika.

    Prosta zasada - jak nie używasz całego zakresu obrotów to i nie używasz
    całych możliwości silnika. Czy do diesel, czy benzyna, dwusuw czy cokolwiek.


  • 19. Data: 2010-04-04 22:22:37
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 20:07:37 +0200, Igor "Ibanezq" Adamiak napisał(a):

    > Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
    > Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od niskich
    > obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?

    Wynika to z innej charakterystyki, czyli przebiegu funkcji mocy w
    zależności od obrotów.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 20. Data: 2010-04-04 22:29:24
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > powiedzialbym jeszcze inaczej.
    > Biegi dobrane mogą być dobrze tylko styl jazdy jest diametralnie różny.
    > Diesel przy 'normalnej' (choć moze być to normala i dynamiczna jazda
    > jednoczesnie) będzie zbierał sie lepiej, bo wykorzystujemy niższe obroty
    > silnika. Kto w normalnym użytkownika auta kręci je 4-6tys obr, gdzie
    > benzyna zaczyna mieć dobre wartości mocy. W dieslu jadąc normalnie,
    > kręcąc silnik do powiedzmy 3,5tys rpm wykorzystamy większą częsć jego
    > momentu i mocy, a więc efektywniej wykorzystamy silnik jednoczesnie
    > uzyskując lepsze rezultaty w dynamice nieprzeciążając przy tym ani
    > silnika, ani uszu (ani kieszeni).
    >
    > Przy jeździe sportowej zaryzykuje stwierdzenie, ze benzyna poradzi sobie
    > lepiej, ale wymagać to będzie utrzymywania stosunkowo wysokiej prędkości
    > obrotowej silnika.

    A jaka to jest stosunkowo wysoka prędkość obrotowa?
    Bo mierzenie benzyny i diesla jedną miarą prędkości to pomyłka.

    3500rpm to jest już prawie 80% maksymalnych obrotów dla diesla
    (powiedzmy że redline przy 4500).
    Dla benzyny (zakładam redline przy 6000) w podobnym miejscu obrotomierza
    jest 4600rpm.

    Operowanie wartościami prędkości obrotowej oderwanych od konkretnego
    modelu (bo o rodzaju już nie wspomnę) silnika to zupełna pomyłka, na
    którą jedyną sensowną odpowiedzią jest automatyczna skrzynia biegów i
    najlepiej samochód bez obrotomierza żeby nie rozpraszał tego kierowcy.

    Po prostu jak ktoś chce wykorzystać cała moc silnika to musi go kręcić
    do maksymalnych obrotów. Niezależnie czy to diesel w ciężarówce czy
    benzynowy silnik motocykla.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: