  • 1. Data: 2016-10-07 19:30:33
    Temat: Moc maksymalna podgrzewacza wody na 1 fazie
    Od: s...@g...com

    Witam
    [Może NTG, ale grupy elektrotechnika nie znalazłem.]
    Na stronie (na samym dole) http://www.kospel.pl/pl/produkty/podgrzewacze-przepl
    ywowe/epme-electronic-lcd.html
    Piszą, że moc maksymalna na jednej fazie to: 5,5-9,0 kW / 230V
    I ja rozumiem, że to nie w Polandi? Bo u nas zabezpieczenie prądowe przy 16A
    ogranicza moc do 230[V]*16[A]- 3,68[kW].
    Więc nasuwa się pytanie: Po co oni takie moce podają?!? Gdzie to mogło by mieć
    zastosowanie?

    dzięki i pozdrawia
    Szyk Cech

  • 2. Data: 2016-10-07 19:57:47
    Temat: Re: Moc maksymalna podgrzewacza wody na 1 fazie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    szykcech pisze tak:

> [...]
    > zabezpieczenie prądowe przy 16A ogranicza moc do 230[V]*16[A]-
    > 3,68[kW]. Więc nasuwa się pytanie: Po co oni takie moce podają?!?

    ale o co Ci chodzi?

    W Polsce, w bloku można mieć zabezpieczenie 40A to w czym problem?

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 3. Data: 2016-10-07 19:58:13
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 7 października 2016 19:30:34 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    ogranicza moc do 230[V]*16[A]- 3,68[kW].
    > Więc nasuwa się pytanie: Po co oni takie moce podają?!? Gdzie to mogło by mieć

    A pewnie w gastronomii czy w zakładach pracy.
    Tam w karcie katalogowej napisali ze to dla próądów odpowiednio dużych.
    Pewnie nie problem sobie wykupic moc przyłączeniową na poziomie 50-100A...

  • 4. Data: 2016-10-07 21:32:23
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-10-07 o 19:30, s...@g...com pisze:
> [...]
    ogranicza moc do 230[V]*16[A]- 3,68[kW].
    > Więc nasuwa się pytanie: Po co oni takie moce podają?!? Gdzie to mogło by mieć

    16A to jest ograniczenie gniazdka elektrycznego. Urządzenia podłączane
    na sztywno nie mają żadnego pułapu ograniczenia - zależy ile zakład
    energetyczny podłączy.

    W bloku mieszkalnym nie da się mieć WN, z uwagi na wymogi zdrowotne
    (gradienty pola magnetycznego i elektrycznego), ale już SN wprowadzić
    przez okno by się dało. Przyjmując więc realny limit wielkości
    transformatora na 5MVA przy 15kV, spokojnie można mieć w domu 230V 21740A :D

  • 5. Data: 2016-10-07 22:30:44
    Od: HF5BS <h...@j...pl>

    (przepraszam za QP, chwilowo spod Linuxa, dlatego też starsza sygnatura)
    W dniu 07.10.2016 o 21:32 Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> pisze:

    > przez okno by się dało. Przyjmując więc realny limit wielkości
    > transformatora na 5MVA przy 15kV, spokojnie można mieć w domu 230V
    > 21740A :D

    Czemu tak mało? :)

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 6. Data: 2016-10-07 22:30:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    ogranicza moc do 230[V]*16[A]- 3,68[kW].
    > Więc nasuwa się pytanie: Po co oni takie moce podają?!? Gdzie to mogło by mieć

    Zabezpieczenia 16A stosuje się tylko ze względu na gniazda 230V, które
    maja wytrzymałość prądową 16A.

    Ale jeżeli podłączysz taki ogrzewacz do instalacji przy użyciu kostek
    zaciskowych, a instalacja posiada odpowiedniej grubości przewody oraz
    odpowiednie zabezpieczenia to w czym problem?

    Poza tym każde zabezpieczenie nadprądowe posiada charakterystykę
    wyłaczenia, która umożliwia chwilowy pobór o wiele większej mocy. Im
    większe przekroczenie tym krócej.

    Te 3,68kW to moc ciągła, która nie powoduje wyłączenia zabezpieczenia.

  • 7. Data: 2016-10-08 00:25:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-10-07 o 22:30, HF5BS pisze:
    > (przepraszam za QP, chwilowo spod Linuxa, dlatego też starsza sygnatura)

    > Czemu tak mało? :)

    No bo trzeba by transformator chłodzić, a w mieszkaniu nie ma na to zbyt
    korzystnych warunków.

  • 8. Data: 2016-10-08 01:22:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > No bo trzeba by transformator chłodzić, a w mieszkaniu nie ma
    > na to zbyt korzystnych warunków.

    Idzie zima...

    Jarek

    --
    Idzie zima a ja się nie cieszę,
    Będzie biało i zimno aż strach.

  • 9. Data: 2016-10-08 11:02:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szykcech,

    Friday, October 7, 2016, 7:30:33 PM, you wrote:

> [...]
    > przy 16A ogranicza moc do 230[V]*16[A]- 3,68[kW].
    > Więc nasuwa się pytanie: Po co oni takie moce podają?!? Gdzie to mogło by mieć

    Ograniczenie do 16A jest przy łączeniu poprzez gniazdko i wtyczkę...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2016-10-08 18:01:24
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

    > No bo trzeba by transformator chłodzić, a w mieszkaniu nie ma na to zbyt
    > korzystnych warunków.

    Ach, no nie pomyślałem :))

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"