  • 1. Data: 2013-10-27 22:29:06
    Temat: Moduł BTM-112. Robię coś źle?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Kupiłem jakiś czas temu taki moduł Bluetooth:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=3561643337

    Przez parę tygodni leżał w szufladzie, dopiero teraz znalazłem trochę
    czasu na jego podłączenie.

    Zasilanie podałem przez stabilizator napięcia. Najpierw 3,3V, potem
    spróbowałem 5V. W każdym razie w aukcji było podane, że działa pomiędzy
    3,3V a 6V, z kolei napis na PCB mówi, że dolna granica napięcia to 3,6V.

    Moduł podłączyłem do komputera przez max3232. Parametry transmisji to
    9600 bps, 8 bit, 1 bit stopu, brak parzystości. Terminal ruszył od kopa.
    AT daje OK, mogę włączać i wyłączać echo i result cody.
    Problem zaczyna się, gdy chcę zrobić coś więcej...

    ATN?
    ERROR

    ATN=NOWA_NAZWA
    ERROR

    ATR?
    ERROR

    ATR1
    ERROR

    ATR0
    ERROR

    ATP?
    ERROR

    ATP=1111
    ERROR

    I tak dalej. Czerwona dioda na module cały czas miga. W otoczeniu
    bluetooth pojawiło się nowe urządzenie o nazwie HC-06. Przy pomocy SENA
    BTerm udało mi się nawet niby zestawić połączenie (dioda na module
    świeci wtedy ciągle) ale nie udaje mi się przesłać żadnych znaków.

    Robię coś źle czy trafił mi się wadliwy moduł?

  • 2. Data: 2013-10-27 23:51:24
    Temat: Re: Moduł BTM-112. Robię coś źle?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Oct 2013 22:29:06 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > AT daje OK, mogę włączać i wyłączać echo i result cody.
    > Problem zaczyna się, gdy chcę zrobić coś więcej...
    > ATN?

    Upewnij się jaka sekwencja jest wysyłana jako "enter" \r\n czy \n .
    Btm222 wyrzucal mi ERROR gdy polecenia kończone były \r\n, akceptuje
    tylko \r.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2013-10-28 06:47:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-27 23:51, Marek pisze:

    > Upewnij się jaka sekwencja jest wysyłana jako "enter" \r\n czy \n .
    > Btm222 wyrzucal mi ERROR gdy polecenia kończone były \r\n, akceptuje
    > tylko \r.

    Wysyłam tylko \r, sprawdziłem wartości znaków zwracanych przez echo.
    Odpowiedzi modułu kończą się \r\n.
    A działać nie chce, sypie błędami...

  • 4. Data: 2013-10-28 16:31:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Oct 2013 06:47:34 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Odpowiedzi modułu kończą się \r\n.
    > A działać nie chce, sypie błędami...

    Być może firmware.jaki masz w module nie jest kompatybilny z
    poleceniami/dokumentacją jaką się posiłkujesz. Tak czy siak
    powinieneś z nim się połączyć zestawiajac połączenie od strony hosta
    (np. telefonu) wykonując na hoście funkcje connect() z tym
    urządzeniem (nie wiem jaki system/api masz na hoście więc piszę
    ogólnie).

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-10-28 16:40:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-28 16:31, Marek pisze:

> [...]
    > wykonując na hoście funkcje connect() z tym urządzeniem (nie wiem jaki
    > system/api masz na hoście więc piszę ogólnie).

    Hmm... Też o tym myślałem. Próbowałem kilku innych znanych mi formatów
    komend AT (AT+pierwsza litera polecenia, AT+POLECENIE, AT*pierwsza
    litera polecenia, AT+POLECENIE) ale bez żadnego efektu.

    Trochę dziwi mnie to, że w przypadku wysłania samej komendy, bez
    argumentu (albo pytajnika) dostaję OK.

    Próbowałem też łączenia od strony hosta. Najpierw eksperymentowałem z
    terminalem BT na androidowym smartfonie. Wykryło moduł i niby połączenie
    zostało nawiązane (doda zaczęła świecić ciągłym światłem) ale nie miałem
    możliwości przesyłania żadnych znaków. To znaczy symbole wklepywane na
    smartfonie nie pojawiały się na Bray Terminalu obsługującym moduł (i
    odwrotnie).

    Taki sam efekt miało połączenie zainicjowane z netbooka, za pomocą PuTTY.

    A może po prostu jeszcze jakaś inna czynność jest potrzebna do
    przesyłania danych i nie od razu po nawiązaniu połączenia moduł staje
    się przezroczysty?

  • 6. Data: 2013-10-28 17:02:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Oct 2013 16:40:51 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > A może po prostu jeszcze jakaś inna czynność jest potrzebna do
    > przesyłania danych i nie od razu po nawiązaniu połączenia moduł
    staje
    > się przezroczysty?

    W btm-222 nie trzeba żadnych komend AT aby się połączyć pod
    warunkiem, że moduł jest slave czyli połączenie inicjuje host
    (fabryczne ustawienie modulu). Po connect() na hoscie po stronie TX
    modulu (od strony mcu) moduł wysyła string CONNECT i staje się
    przezroczysty.
    Może ten Twój moduł jest przełączony w tryb master i to on musi
    nawiązywać połączenie (jest do tego komenda AT) Jeśli na uarcie było
    9600 to trochę dziwne bo fabrycznie moduły z tej serii BT-* ustawiane
    są na 19200, skoro jest 9600 to coś było przestawiane.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-10-28 17:36:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-28 17:02, Marek pisze:

> [...]
    > modulu). Po connect() na hoscie po stronie TX modulu (od strony mcu)
    > moduł wysyła string CONNECT i staje się przezroczysty.

    Nic takiego się nie dzieje...

    > nawiązywać połączenie (jest do tego komenda AT) Jeśli na uarcie było
    > 9600 to trochę dziwne bo fabrycznie moduły z tej serii BT-* ustawiane są
    > na 19200, skoro jest 9600 to coś było przestawiane.

    Ustawiłem 9600, bo taka prędkość była podana w opisie aukcji na której
    go kupiłem. Okazuje się jednak, że jest jeszcze dziwniej - nieważne jaką
    prędkość ustawę w terminalu, moduł i tak dogada się z komputerem.

  • 8. Data: 2013-10-28 18:27:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Oct 2013 17:36:30 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    jaką
    > prędkość ustawę w terminalu, moduł i tak dogada się z komputerem.

    Pewnie narzędzie przez które się łączysz ignoruje Twoje ustawienie
    prędkości i robi autobaud do modulu Z tego co jest w dokumentacji do
    tego modulu nie ma on (oficjalnie) autobaud więc robi to druga
    strona. Zresetuj moduł do ustawień fabrycznych, przyjmuje ATZ0?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-10-28 19:15:46
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-28 18:27, Marek pisze:

    > Zresetuj moduł do ustawień fabrycznych, przyjmuje ATZ0?

    I tak i nie. Próba wpisania ATZ0 albo ATZ1 zwraca komunikat "OK", ale
    absolutnie nic się nie zmienia.

    ATI0 wyświetla informację na temat firmware'u:
    "Lucent SoftModem Version 3.1.92.1"

    ATI1 i ATI2 dają jedynie "OK", bez żadnej informacji.

    Coś jeszcze mogę sprawdzić, czy może na tym etapie mogę już spokojnie
    uznać, że trafił mi się uszkodzony moduł?

  • 10. Data: 2013-10-28 20:16:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > ATI0 wyświetla informację na temat firmware'u:
    > "Lucent SoftModem Version 3.1.92.1"

    Mam bardzo idiotyczną myśl, że pomyliłeś porty COM i wcale nie gadasz z BTM,
    tylko ze swoim modemem. Tłumaczyłoby to niedziałające komendy oraz
    nieistotność prędkości transmisji.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/