  • 1. Data: 2013-10-27 22:14:05
    Temat: scalony transceiver nRF24L01+ - uruchomienie tego ustrojstwa?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Męczę już kupe czasu takiego wynalazka, jak Nordic nRF24L01+ (plus, P).
    Spięte to z AVR, zasilanie 3.3V, SPI.
    Coś jak to: https://www.sparkfun.com/products/705
    Schemat samego czipu nadawczego wyglada tak:
    http://circuits.datasheetdir.com/247/NRF24L01-circui
    ts.jpg

    Teoretycznie mam połączenie AVR po SPI z nRF sprawne - jestem w stanie
    zapisywać wszystkie rejestry, odczytywać - i odczytane dane się zgadzają
    z tym, co zapisywałem. Zapisuje dane do wysłania, ustawiam CE=high... i
    nic.
    Próbowałem patrzeć oscyloskopem na sygnały: Po stronie CE i CSN
    wyglądają zgodnie z datasheetem, ale martwi mnie sygnał Vdd_PA -
    teoretycznie jest to zasilanie wzmacniacza mocy w.cz., powinno więc się
    tam pojawiać jakieś napięcie podczas nadawania - a nic się nie pojawia
    (ani szum, ani pierdnięcie najkrótsze).

    Czy jest tu ktoś, kto z takim radyjkiem cokolwiek miał do czynienia ? Co
    mogłem pokręcić, lub robić źle?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2013-10-28 09:59:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
> [...]
    > (ani szum, ani pierdnięcie najkrótsze).
    >
    > Czy jest tu ktoś, kto z takim radyjkiem cokolwiek miał do czynienia ? Co

    Nie miałem do czynienia z tym i nawet w tej chwili nie mam czasu
    przeglądać jego dokumentacji ale sprawdź czy na Vdd_PA to Ty nie masz
    podać zasilania. Przynajmniej tak odbywa się to w komórkach.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2013-10-28 11:12:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-28 09:59, AlexY pisze:
> [...]
    > przeglądać jego dokumentacji ale sprawdź czy na Vdd_PA to Ty nie masz
    > podać zasilania. Przynajmniej tak odbywa się to w komórkach.
    No tego to ja tutaj nie spodziewam się, bo:
    - jest to sprzedawane w formie gotowych modułów różnej maści "DYI" z
    wyjściami goldpin, gdzie nigdzie to napięcie nie jest wyprowadzane (ja
    to mierze wprost na układzie, ale są takie wykonania, że nawet z
    miernikiem/oscyloskopem niezbyt jest jak dostać się do tego pinu)
    - wg schematu referencyjnego od producenta czipu - te napięcie nie jest
    nigdzie wyprowadzane "na zewnątrz", jedynie wychodzi z czipu i wraca po
    odfiltrowaniu LC do wzmacniacza mocy w czipie, ewentualnie wg producenta
    czipu - może być użyte do kluczowania załączania zewnętrznego
    wzmacniacza mocy w.cz.
    - wg dokumentacji nawet jest powiedziane, zeby nie dawać większych
    pojemności filtrujących na to napięcie, bo będzie zbyt wolno narastać i
    nie będzie w stanie się przełączać RX-TX, bo wewnętrzny stabilizator ma
    ograniczoną wydajność prądową.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-10-28 19:53:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    [..]

    [..]

    Skoro tak, to błąd jest gdzie indziej, jak wspomniałem w disclaimerze
    nie widziałem tego na oczy więc był to taki strzał niemal na ślepo.
    Przymierzam się do tego typu komunikacji więc luknę w wolnej chwili.

  • 5. Data: 2013-10-28 20:28:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik AlexY napisał:
> [...]
    > nie widziałem tego na oczy więc był to taki strzał niemal na ślepo.
    > Przymierzam się do tego typu komunikacji więc luknę w wolnej chwili.

    Lukłem, dokumentacja jest tak precyzyjna że jeśli postępujesz zgodnie z
    nią i nie działa to najpewniej masz walnięty moduł.

  • 6. Data: 2013-11-05 16:30:55
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-28 20:28, AlexY pisze:

    > Lukłem, dokumentacja jest tak precyzyjna że jeśli postępujesz zgodnie z
    > nią i nie działa to najpewniej masz walnięty moduł.
    Okazuje się, że nie ;)
    Doszedłem, co robię źle, a co jest niedopowiedziane w instrukcji i
    generuje pewne problemy organizacyjne:
    1) obojętnie czy się ustawi flagi w rejestrze CONFIG, żeby moduł
    generował przerwanie zewnętrzne przy sukcesie wysłania z potwierdzeniem
    odebrania, sukcesie odebrania, przekroczeniu liczby powtórzeń - i tak
    moduł te przerwania generuje i ustawia wewnątrz rejestru STATUS flagi
    przerwań (najwyżej nie steruje wyjściem zewnętrznym)
    2) jeśli nawet nie używamy trybu z potwierdzaniem odebrania - to moduły
    (z niektórych serii, *nie wszystkie) po włączeniu mają w rejestrze
    STATUS na dzieńdobry ustawioną flagę przerwania, taki "artefakt po
    resecie" więc trzeba to profilaktycznie kasować, bo:
    3) ustawienie (przez moduł) flagi przerwania "sukces wysłania" powoduje
    że nic więcej nie możemy wysłać, dopóki nie skasujemy tej flagi. Żeby
    jeszcze było prościej - odczytywane 0=brak przerwania, 1=przerwanie, a
    żeby skasować 1 na 0 nalezy wpisać... 1 do danego bitu, wtedy przyjmuje
    wartość 0. Logiczne.*
    4) żeby było prościej - zapisywać do rejestrów konfiguracyjnych da się
    tylko w trybie standby... Jeśli wrzucimy cokolwiek do TX-fifo, to moduł
    nie przejdzie do standby, bo czeka na zrealizowanie wysyłki, a
    zrealizowac nie może - bo wisi mu flaga przerwania od poprzedniej
    wysyłki (lub po resecie błędnie ustawiona), a skasować flagi się nie da
    - bo nie jest w standby... (na szczęście jest funkcja TX-flush
    czyszcząca bufor TX). Kolejne uproszczenie ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173