  • 1. Data: 2009-04-25 17:51:32
    Temat: Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
    Od: "Nowak Andrzej" <n...@w...pl>

    Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposób wykorzystując płytę
    instalacyjną Windows XP prof. i aktywne połączenie internetowe można
    sprawdzić czy podzespoły komputera są zgodne z systemem windows?

  • 2. Data: 2009-04-25 17:57:24
    Temat: Re: Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.04.2009 19:51, Nowak Andrzej pisze:
    > Pracujesz w systemie Windows 98. W jaki sposób wykorzystuj?c p?yte

    http://www.ntg.prv.pl/

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-04-25 18:18:28
    Od: "Nowak Andrzej" <n...@w...pl>

    nie nie pracuje na 98 tylko to jest pytanie ze szkoly na poniedzialek ..

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.ntg.prv.pl/
    >
    > --
    > |"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """""""|

  • 4. Data: 2009-04-25 18:42:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Nowak Andrzej pisze:
    > nie nie pracuje na 98 tylko to jest pytanie ze szkoly na poniedzialek ..
    No to w poniedziałek dostaniesz pałę. I to nie za zadanie, ale brak
    umiejętności korzystania z usenetu. I drugą za lenistwo (abonament na
    google się skończył?)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-04-25 19:44:38
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > http://www.ntg.prv.pl/

    Mam pytanie do Pana Radosława. Powyższe pytanie dotyczy tak zwanej
    informatyki. Tak zwanej, gdyż do poprawnej odpowiedzi potrzebna jest
    znajomość nie tyle informatyki, co obsługi komercyjnych programów(
    systemów operacyjnych) Czy to dalej jest informatyka (w sensie edukacji,
    nie twierdze ze Microsoft sprzedaje pralki)? Czy ktoś w ogólnie pojętym
    systemie edukacji zastanawia sie nad tym, ze szkoli sie klientów a nie
    uczniów/studentów?

    ToMasz

  • 6. Data: 2009-04-25 19:53:33
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-04-25 21:44, Użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > nie twierdze ze Microsoft sprzedaje pralki)? Czy ktoś w ogólnie pojętym
    > systemie edukacji zastanawia sie nad tym, ze szkoli sie klientów a nie

    Uczyli języków programowania, zostało to mocno skrytykowane bo
    nie potrzeba tylu programistów ale osób obsługujących komputery.
    Więc teraz w ramach informatyki uczą obsługi komputera i obsługi
    "wiodących" programów.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-04-25 20:14:54
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 25 Apr 2009 21:53:33 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Dnia 2009-04-25 21:44, Użytkownik ToMasz napisał:
    /..../
> [...]
    > potrzeba tylu programistów ale osób obsługujących komputery. Więc teraz
    > w ramach informatyki uczą obsługi komputera i obsługi "wiodących"

    Ale Windows 98?
    Przegięli.
    Choć ta tendencja jest słuszna, to trudno się uczy umiejętności obsługi
    oprogramowania jako takiej. Łatwo - klepania poszczególnych programów.

  • 8. Data: 2009-04-25 20:22:58
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > /..../
    >>
    > Ale Windows 98?
    > Przegięli.

    Pewnie mają to w swojej pracowni.

    > Choć ta tendencja jest słuszna, to trudno się uczy umiejętności obsługi
    > oprogramowania jako takiej. Łatwo - klepania poszczególnych programów.

    Niczego się w ten sposób nie uczy. Taka "wiedza" odejdzie razem z programem
    którego dotyczy.

  • 9. Data: 2009-04-25 20:43:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.04.2009 21:44, ToMasz pisze:
> [...]
    > nie twierdze ze Microsoft sprzedaje pralki)? Czy ktoś w ogólnie pojętym
    > systemie edukacji zastanawia sie nad tym, ze szkoli sie klientów a nie

    Nie ma informatyki w nauczaniu podstawowym/średnim. Jest
    *edukacja informatyczna*. Polega ona na szkoleniu w *obsłu-
    dze* komputera. Nie wiem, jak wygląda program nauczania,
    ale chyba prawie całkiem zrezygnowano z nauczania programo-
    wania. W pewnym sensie to dobrze, w pewnym źle (algorytmika
    i *absolutne podstawy* programowanie w LOGO czy BASICu by
    się przydały).

    Co do uczenia poszczególnych programów: nie ma sensu uczenie
    *szczegółów* poszczególnych programów. Ale zasad warto uczyć.
    Na przykład obsługi programów reprezentujących daną kategorię.
    Oczywiście, lepiej byłoby uczyć programów otwartych i darmo-
    wych, ale spójrzmy prawdzie w oczy: jeżeli ktoś po szkole
    średniej idzie do pracy, to będzie wolał znać Worda niż
    OpenOffice.org Writer -- po prostu pracodawca chętniej na
    niego spojrzy.

    Poza tym pamiętaj o obecnym poziomie nauczania i możliwoś-
    ciach egzekwowania wiedzy. Nawet nauczenie obsługi Painta
    powoli staje się problemem...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-04-25 21:35:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości grup >
> [...]
    > dze* komputera. Nie wiem, jak wygląda program nauczania,
    > ale chyba prawie całkiem zrezygnowano z nauczania programo-

    Oj nie tak dawno właśnie w liceum było programowanie.

    W pewnym sensie to dobrze, w pewnym źle (algorytmika
    > i *absolutne podstawy* programowanie w LOGO czy BASICu by
    > się przydały).

    Jak uczą tylko w turbo pascalu i C (żeby chociaż C++).

    > Poza tym pamiętaj o obecnym poziomie nauczania i możliwoś-
    > ciach egzekwowania wiedzy. Nawet nauczenie obsługi Painta
    > powoli staje się problemem...

    Z 2 lata temu widziałem w tv właśnie naukę obsługi ms paint. Niestety nie wiem,
    czy przerobili materiał z notatnikiem.
    Świat schodzi na psy widząc takie rzeczy. Nie zapomnę moich przygód z 486, 8 MB
    ram i win 95. Komendy w dosie, NC. Teraz nawet dzieciakom nie chce się klikać
    (muszą mieć wszystko gotowe).