  • 1. Data: 2009-04-26 13:30:33
    Temat: [zakupy] LCD 22-24'' do 2tys
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    Witam wszystkich,

    Polećcie mi proszę 2-3 modele LCD 22-24'' do maksymalnie 2tys. zł.
    Monitor głównie do gier (PC+konsola), od czasu do czasu praca z tekstem
    i obróbka zdjęć.
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Wiem, że powinien mieć DVI, HDMI,
    pełną regulację kontrastu, barw itp. Natomiast co do parametrów
    technicznych...?
    Jak do wielkości monitora mają się rozdzielczości x1050, x1080, x1200?
    Szukać takiego z FullHD czy x1050 wystarczy ? Nie miałem okazji tego
    porównywać.
    Czy w tej cenie dostanę coś rozsądnego z PVA czy tylko TN? A może jest
    lub szykuje się coś nowego/innego na rynku?

    Z góry dzięki za dyskusję,
    Tom

  • 2. Data: 2009-04-26 14:48:37
    Temat: Re: [zakupy] LCD 22-24'' do 2tys
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Apr 2009 15:30:33 +0200, Diverek
    <U...@o...pl-TO-TEZ> wrote:

> [...]
    >Czy w tej cenie dostanę coś rozsądnego z PVA czy tylko TN? A może jest
    >lub szykuje się coś nowego/innego na rynku?

    Nie wiem, czy Ci sie nada, ale polecalbym LG, a to z tego powodu, ze
    jako jedyny wymienia do miesiaca od zakupu monitor, gdy jest
    uszkodzony nawet jeden piksel. A norma dopuszcza o wiele wiecej niz
    jeden...

    Wiem stad, ze kupilem sobie do normalnej pracy, monitor z tunerem TV,
    LG 20" i w domu sie okazalo, ze swieci jeden piksel. Praktycznie w
    niczym nie przeszkadzal, ale skoro LG daje taka dodatkowa
    gwarancje. :-)

    Poza tym, jestem z niego bardzo zadowolony, wide z regulowanymi
    pilotem ustawieniami, HD ready, o wiele lepszy od poprzednika, manty,
    ktory w ciagu 3. lat juz drugi raz nawalil, wiec z zadowoleniem
    kupilem LG.

  • 3. Data: 2009-04-26 17:32:12
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    A_Zet pisze:
    > Nie wiem, czy Ci sie nada, ale polecalbym LG, a to z tego powodu, ze
    > jako jedyny wymienia do miesiaca od zakupu monitor, gdy jest
    > uszkodzony nawet jeden piksel.

    Tak mówi teoria, bo w praktyce ponoć są z taką wymianą potężne problemy.
    Stąd też bardziej należy zwrócić uwagę na porządną matrycę, a nie na
    takie chłyty marteinkowe ;) Do 2 tys. zł można spokojnie kupić np. Della
    z całkiem niezłą matrycą E-IPS (i jeszcze sporo zostanie).

    --
    PSYLO

  • 4. Data: 2009-04-26 18:41:45
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Apr 2009 19:32:12 +0200, PSYLO <p...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >takie chłyty marteinkowe ;) Do 2 tys. zł można spokojnie kupić np. Della
    >z całkiem niezłą matrycą E-IPS (i jeszcze sporo zostanie).

    Bo ja wiem...

    Kupiłem 26 marca ten monitor. Całkiem przypadkowo dowiedziałem się o
    tej miesiecznej gwarancji, zadzwoniłem 23 kwietnia na infolinie
    serwisu, facet po wysluchaniu o co biega, podał mi bez najmniejszego
    marudzenia nadany mi numer usługi, adres wysyłkowy oraz telefon do UPS
    co bym zawołał posłańca. Umówiłem się na jutro, bo UPS też wiedział o
    co biega gdy zadzwoniłem, i nawet chcieli przysłac umyślnego w piątek,
    ale nie chciałem się uwijać z pakowaniem. W sumie, jak na razie, nie
    widzę żadnych problemów, jakkolwiek do finału jeszcze trochę. :-)))

    --
    Adek

  • 5. Data: 2009-04-26 19:59:23
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale nie chciałem się uwijać z pakowaniem. W sumie, jak na razie, nie
    > widzę żadnych problemów, jakkolwiek do finału jeszcze trochę. :-)))

    Nie chwal, bo jakbyś kupił nie LG, to pewnie nie miałbyś teraz takich
    problemów. Bo nawet wymiana to jednak niemały problem.
    Widać przy obecnych kosztach robocizny firmie nie opłaca się sprawdzać
    dokładnie wypuszczanych egzemplarzy, wolą wymieniać na nowe. Jestem w stanie
    wyobrazić sobie, że ma to uzasadnienie ekonomiczne. Jestem użytkownikiem już
    trzeciego lcedeka i nigdy nie miałem problemów nawet z jednym bad czy hot
    pikselem. Wśród moich znajomych też nie zaobserwowałem problemu, więc
    wnioskuję, że jest to przypadłość statystycznie dość niepowszechna w
    sprzęcie nawet ze średniej półki. Ale może się mylę? W końcu ani ja ani oni
    nie używali nigdy LG;)

    --
    LeP

  • 6. Data: 2009-04-26 20:30:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie wiem, czy Ci sie nada, ale polecalbym LG, a to z tego powodu, ze
    > jako jedyny wymienia do miesiaca od zakupu monitor, gdy jest
    > uszkodzony nawet jeden piksel.

    Dell w swoich 24" daje 3 lata gwarancji, 1 rok na martwe/zapalone pixele z
    mozliwoscia dokupienia dluzszej gwarancji (choc jesli przez rok zaden sie
    nie zepsuje, to i po 3 latach uszkodzonych pixeli nie powinno byc). W 27"
    standardowo jest 3 lata. Do tego wszystkie mozliwe wejscia video (z
    nienajwygodniejszym co prawda przelaczaniem miedzy nimi). Coprawda
    kosztuja troche ponad 2kzl, ale warto.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2009-04-26 21:00:35
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Dell w swoich 24" daje 3 lata gwarancji, 1 rok na martwe/zapalone pixele z
    > mozliwoscia dokupienia dluzszej gwarancji

    Jak wyglądają te martwe piksele w monitorze?, bo chciałabym sprawdzić czy
    mój monitor nie ma martwych pikseli.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-04-26 21:11:05
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jak wyglądają te martwe piksele w monitorze?, bo chciałabym sprawdzić
    > czy mój monitor nie ma martwych pikseli.

    Jak wszystko martwe, po pewnym czasie pewnie trochę capią :)

  • 9. Data: 2009-04-26 21:43:41
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Padre pisze:

    > Jak wszystko martwe, po pewnym czasie pewnie trochę capią :)

    Możesz po bardziej fachowemu napisać?

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-04-27 08:01:40
    Temat: Re: LCD 22-24'' do 2tys
    Od: pasman <p...@o...pl>

    > Możesz po bardziej fachowemu napisać?
    >
    > --
    > animka

    koledze pewnie chodziło o to że przy włączaniu monitora
    z martwego piksela wydobywa się specyficzny zapach.
    dobrze jest obwąchiwać monitor jak najczęściej :-)

    pasman