  • 1. Data: 2009-02-02 12:24:35
    Temat: Monitor Sony i tuner TV
    Od: "Szczesiu" <s...@p...pl>

    Witam,

    Posiadam monitor Sony GDM-FW900 (24" CRT panorama). Posiada on dwa
    przełączalne wejścia VGA - D-Sub oraz BNC. Chciałbym zakupić tuner, który
    umożliwiłby mi podłączenie go do TV kablowej i odbiór programów TV naziemnej
    w możliwie najlepszej jakości. Ważne, aby tuner obsługiwał rozdzielczość
    1920x1200 pikseli - kiedyś, kiedy zmienię monitor z CRT na LCD, chciałbym
    oglądać na nim obraz TV bez przeskalowania (bo tuner "wyciąga" tylko
    1680x1050). Zależy mi również na dźwięku stereo NICAM. Złącze DVI mile
    widziane.

    Oglądałem takie tunery:
    http://allegro.pl/item539017874_tuner_zewnetrzny_ave
    r_tv_box_1080i_nowosc.html
    http://allegro.pl/item542232265_tuner_zewnetrzny_ave
    r_tv_box_9_w_nowy.html

    Ogólnie rzecz biorąc zastanawiam się czy pójść w stronę tunera w typie
    "komputerowym", czy może kupić zwykły tuner stacjonarny z możliwością
    odbioru TV Sat (bo jak długo jeszcze będzie nadawać TV naziemna)? Kuszą w
    nich takie możliwości jak np. nagrywanie programów na pendrivie.

    Czy w tym wypadku taka przejściówka
    http://sklep.rms.pl/index.php?p1255,przejsciowka-3xr
    ca-component-vga-d-sub
    umożliwi podłączenie tunera z wyjściem component (mało który ma D-Suba na
    wyjściu)?

    Nie zależy mi na możliwości podłączenia tunera do komputera, im bardziej
    będzie niezależny, tym lepiej. Opcja nagrywania programów również nie jest
    obowiązkowa (choć jeżeli odbędzie się to sprzętowo na pendrive, to
    świetnie). Ważny jest ładny obraz i dogodne i skuteczne dopasowywanie go w
    trybach panoramicznych (usuwanie pasów góra/dół), ładny odbiór trybu 4:3
    (np. pasy po bokach) oraz dogodna współpraca z różnymi systemami nadawania
    obrazu i dźwięku na jakie mogę natknąć się w TV kablowej (żeby można było to
    ustawić dla każdego programu indywidualnie bez konieczności restartu tunera
    jeżeli chcemy zmienić tryb).

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, bo na razie jestem w temacie
    kompletnie zielony.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-12 13:36:29
    Temat: Re: Monitor Sony i tuner TV
    Od: komar <k...@1...cc>

    Szczesiu pisze:
> [...]
    > oglądać na nim obraz TV bez przeskalowania (bo tuner "wyciąga" tylko
    > 1680x1050). Zależy mi również na dźwięku stereo NICAM. Złącze DVI mile

    to jakieś nieporozumienie - przecież to są analogowe tunery. Po co więc ci na wyjściu

    rozdzielczość 1900x1200 skoro to bedzie puszczać sygnał z kablówki albo "z powietrza"

    które będą po prostu upscale'owane do wyższej rozdzielczości, z utratą jakości. Do
    analoga
    wystarczy CRT który obsłuzy 720x576.