  • 11. Data: 2020-05-13 19:18:00
    Temat: Re: Montaż PCB w Chinach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-13 o 17:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
    t...

    > Dwa pytajniki - dwa pytania.
    >
    > Nie wiem jak to sie montuje, co najwyzej domyslam sie ... ale czy dobrze ?

    Też nie wiem. Mogę sobie wyobrazić, że jedna strona musi być poklejona i
    leżeć pod spodem gdy druga się montuje normalnie.
    Czy pod tą poklejoną też jest pasta lutownicza czy jest sucha i czeka na
    falę z przewlekanymi. Ciekawe.
    P.G.

  • 12. Data: 2020-05-13 21:51:43
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 13.05.2020 o 16:22, s...@g...com pisze:
> [...]
    ten bajzel. Najbardziej upierdliwa jest drobnica RC. Będzie tego w sumie w okolicach
    300szt., wszystko w obudowie 0402. Płytki zlecam w JLCPCB, ostatnio chwalą się
    możliwością montażu u nich. Niestety montaż wykonują tylko na płytkach 2 i 4
    warstwowych, a moja płytka będzie 6-cio warstwowa. Co ma tutaj do rzeczy ilość
    warstw, nie wiem. Ponadto montaż tylko jednostronny, co też mnie nie urządza. Jeżeli
    macie jakieś doświadczenia w tym zakresie to dajcie jakieś rady gdzie i jak można ten
    problem rozwiązać.

    > Ostatnio byłem w Łodzi tak dawno temu, że nawet już chyba nie wiem gdzie to jest :)

    No to podaj rejon skąd jesteś.
    Wiele firm EMS robi płytki prototypowe niedrogo i szybko. Wiele ma nawet
    wydzielony sprzęt do tego aby nie kolidował z normalną produkcją.
    M.

  • 13. Data: 2020-05-13 21:57:08
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 13.05.2020 o 21:51, Marvin pisze:
> [...]

    Już sam zobaczyłem że to Bielsko-Biała.
    No to może Electro-Welle?

  • 14. Data: 2020-05-13 23:45:06
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 maja 2020 21:51:45 UTC+2 użytkownik Marvin napisał:

    > Wiele firm EMS robi płytki prototypowe niedrogo i szybko. Wiele ma nawet
    > wydzielony sprzęt do tego aby nie kolidował z normalną produkcją.
    > M.

    No faktycznie. Chyba zupełnie niepotrzebnie upieram się przy Chińczykach.

    https://assemteceurope.com/

    Wychodzi taniej niż w Chinach w/g internetowego kalkulatora.

  • 15. Data: 2020-05-13 23:48:25
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 maja 2020 17:37:02 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:
    jak można ten problem rozwiązać.

    > Robiłem krótką serię (kilkaset sztuk) pcb+montaż w Allpcb. Druk
    > 4-warstwowy, montaż tylko jednostronny.
    > Zastrzeżeń do jakości nie miałem. Ale zeszło im się z tym długo, na
    > wycenę PCB+montaż+części czekałem chyba z 1,5 tygodnia, a z wysłaniem
    > ledwo się wyrobili przed chińskim nowym rokiem, choć zamówienie poszło
    > chyba w pierwszym tygodniu grudnia.
    > JLCPCB z drukiem i montażem zazwyczaj się wyrabia w 7 dni.

    JLCPCB jest dwukrotnie tańszy od Allpcb, natomiast montaż ku mojemu zaskoczeniu
    okazuje się być tańszy w PL. No i chyba pójdę tą drogą.

  • 16. Data: 2020-05-14 00:51:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No faktycznie. Chyba zupełnie niepotrzebnie upieram się przy Chińczykach.
    >
    > https://assemteceurope.com/
    >
    > Wychodzi taniej niż w Chinach w/g internetowego kalkulatora.

    Ma ktoś z nimi doświadczenie ?
    Bo cena fajna. Ciekawe jak inne rzeczy : terminy, współpraca itp.

    Bo np. PRINTOR cenowo jest nienajgorszy, ale terminy marne, ogólny
    bałagan i trudność w dogadaniu się...

  • 17. Data: 2020-05-14 00:55:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No faktycznie. Chyba zupełnie niepotrzebnie upieram się przy Chińczykach.

    Też do tego doszedłem po próbach dogadania się z nimi.
    Cena nie bardzo atrakcyjna, termin wcale nie taki piękny jak to wygląda
    w opisie na stronie, problem z wybraniem dostawcy elementów.

    Może gdyby robić 10.000 a nie 100 egz. to wtedy jest lepiej...

  • 18. Data: 2020-05-14 00:57:42
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-05-13 o 23:45, s...@g...com pisze:

    > No faktycznie. Chyba zupełnie niepotrzebnie upieram się przy Chińczykach.
    >
    > https://assemteceurope.com/
    >
    > Wychodzi taniej niż w Chinach w/g internetowego kalkulatora.

    W możliwościach maszyny widzę rozmiar 01005. Czy ktoś takich u nas w PL
    używa?
    Tak z ciekawości tylko pytam...

    --
    pzdr, j.r.

  • 19. Data: 2020-05-14 11:24:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 00:55, sundayman pisze:

> [...]
    > w opisie na stronie, problem z wybraniem dostawcy elementów.
    >
    > Może gdyby robić 10.000 a nie 100 egz. to wtedy jest lepiej...

    Mogę potwierdzić podobne doświadczenia po jednorazowym rozpoznaniu kilka
    lat temu.
    P.G.

  • 20. Data: 2020-05-14 11:41:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 00:57, jacek pisze:

    > W możliwościach maszyny widzę rozmiar 01005.

    Też to zauważyłem, ale nie w możliwościach maszyny, ale w jakimś opisie
    ich oferty.

    Dopóki bierze się pod uwagę, że się coś samemu w razie co na płytce
    poprawi to się chyba nie schodzi poniżej 0402.

    Ale jak zmontowaną płytkę traktuje się jako nienaruszalną całość to
    właściwie co za problem korzystać ze wszystkiego 'co fabryka dała'.
    To jest tylko kwestia zoom ekranu przy projektowaniu :)
    A rezystory cieńsze od ścieżki to chyba sama przyjemność układać - zero
    problemu ze znalezieniem dość miejsca.
    Jak ktoś stosuje z definicji 4 lub 6 warstw to nie potrzebuje
    przechodzić pod rezystorem ze ścieżkami więc mogą być dowolnie małe.

    Zwrócił moją uwagę gdzieś u nich fragment o klejeniu większych elementów
    SMD przy montażu dwustronnym.
    To mi nasunęło przypuszczenie, że może te pod spodem normalnie trzymają
    się na paście i wcale nie trzeba ich kleić.

    P.G.