  • 1. Data: 2020-05-13 00:14:48
    Temat: Montaż PCB w Chinach
    Od: s...@g...com

    Jestem w końcowej fazie projektu, no i trzeba będzie po wykonaniu PCB pomontować ten
    bajzel. Najbardziej upierdliwa jest drobnica RC. Będzie tego w sumie w okolicach
    300szt., wszystko w obudowie 0402. Płytki zlecam w JLCPCB, ostatnio chwalą się
    możliwością montażu u nich. Niestety montaż wykonują tylko na płytkach 2 i 4
    warstwowych, a moja płytka będzie 6-cio warstwowa. Co ma tutaj do rzeczy ilość
    warstw, nie wiem. Ponadto montaż tylko jednostronny, co też mnie nie urządza. Jeżeli
    macie jakieś doświadczenia w tym zakresie to dajcie jakieś rady gdzie i jak można ten
    problem rozwiązać.

  • 2. Data: 2020-05-13 15:50:27
    Temat: Re: Montaż PCB w Chinach
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 13.05.2020 o 00:14, s...@g...com pisze:
> [...]
    macie jakieś doświadczenia w tym zakresie to dajcie jakieś rady gdzie i jak można ten

    Jesteś z Łodzi więc możesz do Printora zajrzeć.
    Marvin

  • 3. Data: 2020-05-13 16:22:42
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 maja 2020 15:50:27 UTC+2 użytkownik Marvin napisał:
> [...]
    problem rozwiązać.

    > Jesteś z Łodzi więc możesz do Printora zajrzeć.

    Ostatnio byłem w Łodzi tak dawno temu, że nawet już chyba nie wiem gdzie to jest :)

  • 4. Data: 2020-05-13 16:49:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 13 maja 2020 16:22:43 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Ostatnio byłem w Łodzi tak dawno temu, że nawet już chyba nie wiem gdzie to jest :)

    Ale pewnie bliżej niż Chiny - no chyba że w Japonii czy innych Indiach siedzisz ;>

  • 5. Data: 2020-05-13 16:57:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik stchebel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >warstw, nie wiem. Ponadto montaż tylko jednostronny, co też mnie nie
    >urządza. Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tym zakresie to dajcie

    A jaka technologia tego montazu ?

    Moze da sie im zlecic drobnice na jednej stronie, a reszte dolutowac
    recznie ?

    Ja sie kiedys o to pytalem - jak sie montuje plyty glowne ?
    SMD z jednej strony, SMD z drugiej, i jeszcze kupa elementow
    przewlekanych.

    Najpierw nakladaja paste szablone, elementy na gornej stronie i lutuja
    w piecu,
    a potem obsadzaja THT/gniazda i dolną strone na fali ?

    J.

  • 6. Data: 2020-05-13 17:20:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-13 o 16:57, J.F. pisze:

> [...]
    > piecu,
    > a potem obsadzaja THT/gniazda  i dolną strone na fali ?

    Napisałeś, że się pytałeś, a potem jakby odpowiedź jaką uzyskałeś, tyle,
    że zakończoną znakiem zapytania.
    No i nie wiem czy to jest informacja, czy pytanie.
    P.G.

  • 7. Data: 2020-05-13 17:36:31
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 13.05.2020 00:14, s...@g...com wrote:
    > Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tym zakresie to dajcie jakieś rady gdzie i jak
    można ten problem rozwiązać.

    Robiłem krótką serię (kilkaset sztuk) pcb+montaż w Allpcb. Druk
    4-warstwowy, montaż tylko jednostronny.
    Zastrzeżeń do jakości nie miałem. Ale zeszło im się z tym długo, na
    wycenę PCB+montaż+części czekałem chyba z 1,5 tygodnia, a z wysłaniem
    ledwo się wyrobili przed chińskim nowym rokiem, choć zamówienie poszło
    chyba w pierwszym tygodniu grudnia.
    JLCPCB z drukiem i montażem zazwyczaj się wyrabia w 7 dni.

  • 8. Data: 2020-05-13 17:36:31
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 maja 2020 16:57:52 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A jaka technologia tego montazu ?

    No przecież napisałem, że obudowy 0402.

  • 9. Data: 2020-05-13 17:54:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik stchebel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >No przecież napisałem, że obudowy 0402.

    ale to nakladaja paste szablonem i do pieca, czy na fali lutuja i
    przelotki zakleją ?

    J.

  • 10. Data: 2020-05-13 17:55:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Napisałeś, że się pytałeś, a potem jakby odpowiedź jaką uzyskałeś,
    >tyle, że zakończoną znakiem zapytania.
    >No i nie wiem czy to jest informacja, czy pytanie.

    Dwa pytajniki - dwa pytania.

    Nie wiem jak to sie montuje, co najwyzej domyslam sie ... ale czy
    dobrze ?

    J.