  • 1. Data: 2011-04-30 07:59:28
    Temat: Moto kupione - teraz jak go zabezpieczyć przed kradzieżą?
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    Już jest, ukochany i wymarzony motocykl od wczoraj jest moją własnością.
    Kupiłem Yamaha Fazer S2 ABS z 2007r. Teraz muszę go tak zabezpieczyć by
    mógł spokojnie stać na nocki pod blokiem. Niestety nie mam garażu. Na
    plus jest to że mieszkam w DE, ale niestety w tzw "enerdówku" gdzie
    super bezpiecznie nie jest.

    Mam tu pod oknem od sypialni - ~10m w linii prostej - trzepak do którego
    mogę go jakimś łańcuchem przyczepić. Tylko jaki kupić by stawiał jak
    najwiekszy opór złodziejowi?

    Dodatkowo chciałbym alarm - chyba całkiem ciekawą opcją był by
    HIBERNATUS T/P
    http://allegro.pl/alarm-motocyklowy-hibernatus-i1580
    616372.html

    widziałem też jakieś chińskie tańsze - wątpię by to się opłacało
    kupować, ale podoba mi się w niektórych z nich opcja powiadamiania na
    pilocie o aktywacji alarmu w motocyklu. Pilot leżał by na szafce nocnej
    i to powiadomienie/pikanie by mnie chyba obudziło natychmiast.

    A może jakieś inne alarmy są godne uwagi???? Ważne by był głośny i
    niezawodny.

    Do tych całych zabezpieczeń chciałbym jeszcze "dla zmyły" jakąś blokadę
    na tarcze z syrenką. Ważne by miała jakieś sensowne zasilanie
    baterie/akumulatorki AAA czy coś a nie pastylki.

    wesprzyjcie mnie radą.....

    Glexu

  • 2. Data: 2011-04-30 08:55:24
    Od: "dawiata" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Glexu" <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl> napisał >
    > wesprzyjcie mnie radą.....

    Siem,
    tu masz test blokad - są tam tez chyba z dwa łańcuchy i jakies linki
    http://www.motocykl-online.pl/artykuly/test-blokad-m
    otocyklowych

    I to... http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
    Ogolnie te wszystkie zabezpieczenia to tylko kolejny spowalniacz... ale
    zawsze cos, na niektórych wystarczy...

    pzdr
    Dawid
    czerwony blady 954

    6082 (20110429) __________

  • 3. Data: 2011-04-30 10:19:02
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

> [...]
    >
    > I to... http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
    > Ogolnie te wszystkie zabezpieczenia to tylko kolejny spowalniacz... ale

    No to widziałem w archwium, niedawno ktoś o to pytał chyba.
    Czekam na info dotyczące alarmów....

  • 4. Data: 2011-04-30 11:49:27
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 30-04-2011 o 12:19:02 Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl> napisał(a):

    otocyklowych

    > No to widziałem w archwium, niedawno ktoś o to pytał chyba.
    > Czekam na info dotyczące alarmów....

    ja proponuje w takiej kolejności:

    1. spyball - imho najlepszy, wszystko zintegrowane w małej centralce, dwa
    obwody immobilajzera, własne podtrzymanie zasilania

    2. patrol line - w sumie podobnie jak spyball, ponoć genue w hondzie i
    yamasze

    3. hibernatus - ciekawie się zapowiada, osobiście troche przeszkadza mi
    rozbicie na centralke, czujnik i syrenke ale w niektórych małych
    motocyklach to może być zaleta

    4. były jeszcze alarmy firmy MATT ale jakoś nie moge namierzyć -
    rozwiązanie jak w hibernatusie

    chińszczyzne omijał bym łukiem, rosyjska ruletka

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-04-30 15:39:28
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    > 1. spyball - imho najlepszy, wszystko zintegrowane w małej centralce,
    > dwa obwody immobilajzera, własne podtrzymanie zasilania

    Czy taka konstrukcja "wszystko w jednym", po zabudowaniu w motocyklu ,
    np pod siedziskiem czy gdsieś, nie wytłumi dźwięku syreny??

  • 6. Data: 2011-04-30 20:23:11
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 30-04-2011 o 17:39:28 Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl> napisał(a):

    > Czy taka konstrukcja "wszystko w jednym", po zabudowaniu w motocyklu ,
    > np pod siedziskiem czy gdsieś, nie wytłumi dźwięku syreny??

    z doświadczenia powiem, że jedynie sedesy sprawiały kłopoty z
    wygospodarowaniem miejsca ale dramatu wielkiego nie było. nakedy i
    plastiki dają więcej możliwości

    pozdrawiam