  • 1. Data: 2011-04-29 07:40:01
    Temat: impregnacja, texy, membrana
    Od: Glub <g...@g...com>

    W kurtce ixona mam wyjmowana "membrane"

    Wypralem kurtkę i membrane w odpowiednim proszku, kurtkę zaimpregnowalem
    kurtkę innym odpowiednim szprejem ale nie wiem czy membrane mam tez
    impregnowac?
    Właściwie to ona wyglada jak cerata...:)

    --
    Glub SW-T400

  • 2. Data: 2011-04-29 07:44:09
    Temat: Re: impregnacja, texy, membrana
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 09:40, Glub pisze:
    > kurtkę innym odpowiednim szprejem ale nie wiem czy membrane mam tez
    > impregnowac?

    NIE!

    pozdr
    newrom

  • 3. Data: 2011-04-29 08:17:05
    Od: Glub <g...@g...com>

    Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > NIE!

    Dzięki.
    Tak tez myślałem ale potrzebowalem potwierdzienia.
    --
    Glub SW-T400

  • 4. Data: 2011-04-29 10:49:47
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Glub" napisał w wiadomości grup

[...]

    =================

    Zaimpregnowałeś kurtkę? Po co? Przecież masz membranę. Teraz na membranę
    pośrednio napyliłeś lakier. Koniec z oddychalnością.

  • 5. Data: 2011-04-29 10:56:32
    Od: Glub <g...@g...com>

    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Zaimpregnowałeś kurtkę? Po co? Przecież masz membranę. Teraz na membranę
    > pośrednio napyliłeś lakier. Koniec z oddychalnością.

    Chwilke... Membranę wypialem do prania i do impregnacji...
    Kurtkę zaimpregnowalem a pytałem czy membrane trzeba osobno impregnowac.
    Juz wiem ze nie.
    --
    Glub SW-T400

  • 6. Data: 2011-04-29 14:16:59
    Od: "Andrzej" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Chwilke... Membranę wypialem do prania i do impregnacji...
    > Kurtkę zaimpregnowalem a pytałem czy membrane trzeba osobno impregnowac.
    > Juz wiem ze nie.

    tłumaczę kolegę Marcina z polskiego na nasze:
    membrana robi za impregnat, więc niepotrzebnie zaimpregnowałeś kurtkę, teraz "koniec
    z oddychalnością"

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 7. Data: 2011-04-29 16:33:05
    Od: Glub <g...@g...com>

    "Andrzej" <s...@w...pl> wrote:

    > tłumaczę kolegę Marcina z polskiego na nasze:
    membrana robi za impregnat, więc niepotrzebnie zaimpregnowałeś kurtkę,
    teraz "koniec z oddychalnością"

    Aha- spodnie z membraną po praniu, producent kazał impregnowac...
    Wiec co teraz? Tez koniec z oddychalnoscia?

    --
    Glub SW-T400

  • 8. Data: 2011-04-29 20:32:32
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Glub" napisał w wiadomości grup

    "Andrzej" <s...@w...pl> wrote:

> [...]
    teraz "koniec z oddychalnością"

    Aha- spodnie z membraną po praniu, producent kazał impregnowac...
    Wiec co teraz? Tez koniec z oddychalnoscia?
    =============
    Oczywiście.
    Widocznie te spodnie mają taką membranę, która nie zasługuje na tę nazwę i
    zwyczajnie przecieka.

  • 9. Data: 2011-04-29 20:39:17
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 29 Apr 2011 22:32:32 +0200, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    [...]
    > Widocznie te spodnie mają taką membranę, która nie zasługuje na tę nazwę
    > i zwyczajnie przecieka.

    Nie wiem, skąd wziął się u Ciebie pomysł że ciuchy z membraną nie wymagają
    impregnacji. Ciuchy z membranami, nawet najlepsze, są dostarczane w
    stanie zaimpregnowanym (z warstwą DWR - durable water repellent), i ta
    warstwa się powoli zużywa i należy ją nałożyć ponownie.

    Zewnętrzna warstwa ciuchów z membraną to nie membrana, tylko normalna
    tkanina.
    Bez impregnatu może ona nasiąknąć wodą całkowicie, a wtedy znajdująca się
    pod nią membrana nie może oddychać.

    Polecam lekturę na przykład:
    http://www.gore-tex.com/remote/Satellite/content/car
    e-center/restoring-water-repellency

    Oczywiście, może www.gore-tex.com to kiepskie źródło informacji o
    membranach,
    a membrany Gore-Tex nie zasługują na tę nazwę bo są jakieś lepsze, które
    nie przeciekają nawet pod pozbawioną impregnacji przemokniętą całkowicie
    cordurą.
    Magic-Tex zapewne. ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 10. Data: 2011-04-30 07:09:14
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości grup

> [...]

    a membrany Gore-Tex nie zasługują na tę nazwę bo są jakieś lepsze, które
    nie przeciekają nawet pod pozbawioną impregnacji przemokniętą całkowicie

    Ciekawe rzeczy piszą.
    "DWR penetrates the fibers and lowers the surface tension of the fabric,
    causing water to bead up and roll off this outer layer of fabric, instead of
    being absorbed."

    DWR wnika w tkaninę i obniża napięcie powierzchniowe tkaniny powodując, że
    woda spływa po warstwie zewnętrznej i nie jest wchłaniana.

    Faktycznie wygląda na to, że wszystkie impregnaty wrzuciłem do jednego wora.
    Błąd. Wycofuję się.