  • Data: 2020-04-07 18:29:29
    Temat: [NTG]Potrzebna łączność radiowa.
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    Ponieważ na pl.rec.radio.cb ruch zamarł pozwoliłem napisać sobie tu, bo
    może ktoś bardziej jest rozeznany w temacie krótkofalarstwa.
    Kolega na święta wraca do Polski z zagranicy, wie że on i reszta rodziny
    będą poddani kwarantannie. Problem jest taki, że mieszka w miejscu gdzie
    ma kiepski, a czasem żaden, zasięg telefonii komórkowej a chciałby
    jednak mieć jakiś kontakt z rodziną czy znajomymi.
    Pomysł jest taki, żeby kupić dwa radia, jedno będzie miał znajomy a
    drugie ktoś z jego rodziny, tyle tylko że ta rodzina mieszka w
    sąsiedniej wsi odległej o jakieś 6-8 kilometrów od jego domu.
    Jak się okaże, że ta odległość, to tylko pobożne życzenie, to kolega
    będzie gadał po powrocie z którymś z sąsiadów czy on by nie zgodził się
    zostać pośrednikiem w wymianie informacji. Ale co z tego wyjdzie to nie
    wiadomo?
    Na razie nie wiemy co kupić, czy jakieś najtańsze Baofengi za 100-150 zł
    czy inwestować droższe radia DMR?
    Czytam na razie o PMR/DMR, bo nie miałem z tym styczności, ale czasu mam
    mało na doktoryzowanie się bo do jutra musimy zamówić jakiś urządzenia.
    Czy ktoś może poradzić/podpowiedzieć w co jest sens zainwestować?