  • Data: 2018-10-12 15:33:14
    Temat: [NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-12 o 13:18, kosmos pisze:

    > Ale występuje, prawda? Czyli można użyć słowa "galeria" w innym
    > znaczeniu niż to, które według Ciebie jest jedynym poprawnym.

    Zacznijmy od tego, że nie pisałem nigdy jakoby słowo "galeria" miało
    tylko jedno znaczenie. Dość wyraźnie (przynajmniej dla ludzi czytających
    ze zrozumieniem) napisałem, że prostaczkom "galeria" kojarzy się
    wyłącznie z centrami handlowymi, w których galerii nie uświadczysz żadnej.
    Naturalne jest, że jeśli wybieram się do galerii, to chodzi o sztukę.
    Przecież, gdybym miał na myśli miejsce w teatrze, to i tak wybierałbym
    się do teatru. Jeśli miałbym chęć na zakupy w "krytym pasażu o
    przeznaczeniu handlowym, łączącym dwie ulice" to wybierałbym się na
    zakupy, ewentualnie do centrum handlowego, ale nie do galerii!

    > A kogo byś nazwał debilem - kogoś, kto używa słowa "klucz" w kontekście
    > narzędzia, czy kogoś, kto kluczem otwiera zamek (swoją drogą "zamek" to
    > też interesujące w kontekście tego wątku słowo)?

    Z porównaniami nie bardzo trafiłeś. To tak, jakby ktoś idąc do kościoła,
    mówił że idzie na pieśni. Pewnie w definicji pieśni też jest pieśń
    kościelna.
    Chyba już więcej nie muszę wyjaśniać?

    --
    Akarm