  • 291. Data: 2020-04-03 09:22:53
    Temat: Re: NTG Wirus Niemcy z najwiekszą ilością zmarłych
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.04.2020 o 23:50, andal pisze:

    > mozna wekowac lub beczkowac w zalewie solnej, i dobrze miec lodowke na
    > gaz

    Gdy nadejdzie Armagedon, gazu też nie będzie. By się przygotować nań,
    mięso można zakonserwować na sposób indiański (vide Winnetou) - wysuszyć
    na słońcu, pocięte w cienkie paski, albo - na sposób staropolski (vide
    Kucharz doskonały Wojciecha Wielądka):

    "Ćwierci zadnie z wieprza biorą się na szynki i nasolone wędzić trzeba
    oraz zaprawić tym sposobem. Zrób sapor z soli, saletry i ziół pachnących,
    jako tymianku, bobkowego liścia, bazyliki, balzaminy, majoranku, cąbru,
    namocz na wpół w wodzie, na wpół w winie, niech ten sapor przez 24 godzin
    z zielami postoi, potym zlej czysto, namocz w nim szynki na dni 15. Po
    tych dniach wyjmij z saporu, niech osiąkną i powieś w kominie do wędzenia.
    Uwędziwszy, ażeby się konserwowały, polej winem i octem, na wierzchu
    przyłóż popiołem."

  • 292. Data: 2020-04-03 09:27:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 22:52:57 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > 4ty dzień stabilizacji w Niemczech więc o ile nie padnie znów jakiś dom starców to
    po Wielkanocy można rozważyć zdjęcie restrykcji.

    > Całkowita liczba zmarłych 1017 nadal jest niższa od ofiar grypy 2 lata temu 1674
    ale wyższa od tego roku 377 ofiary grypy.

    > Liczba ofiar w Polsce 57 jest niesamowicie niska. Zakładając podobne
    > proporcje powinno być min 500 ofiar nowego wirusa i min 200 grypy.
    > Ani chybi cud :-)

    Szybka reakcja rzadu, a nie zaden cud :-P

    Mowia tez, ze dziekm tym srodkom spada zachorowalnosc na zwykla grype,
    a wiec i pare ofiar mniej.

    14 zmarlych w jeden dzien tez robi wrazenie ...

    J.

  • 293. Data: 2020-04-03 09:29:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2020 09:01:03 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nasi też do tego dążą:
    > https://wyborcza.pl/7,75398,25841781,testy-na-korona
    wirusa-tylko-za-zgoda-sanepidu-zamiast-rozszerzac.ht
    ml#s=BoxWyboImg1

    > "Żaden pacjent z podejrzeniem koronawirusa nie może być przebadany bez
    > wcześniejszej zgody sanepidu. Badań nie wykonuje się już też wszystkim
    > osobom, które miały kontakt z zakażonym."

    Moze nie trzeba - skoro jest na kwarantannie.

    > Czyli było fatalnie, będzie jeszcze gorzej.
    > Byle ukryć faktyczny obraz sytuacji przed wyborami.

    Ale masz na mysli ilosc chorych, czy konczace sie testy ? :-)

    J.

  • 294. Data: 2020-04-03 09:37:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 21:02:00 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    wieszaja-dzialalnosc-gospodarcza-rekord-byl-31-marca
    -mnostwo-firm-nie-moze-funkcjonowac-raport-polska/ar
    /c1-14893619

    > No tak - o tym mowa.

    > Ta jasne, w dwa tygodnie wirus wyparuje ze świata....

    Wystarczy ze premier odwiesi fryzjerow.

    A propos - kto go strzyze ? zobaczymy bardziej owlosionego po
    miesiacu?

    > Minimum dwa razy większa.

    > No był.
    > Koniec miesiąca w którym zatrzymano gospodarkę bo ktoś miał taki
    > kretyński pomysł.
    > A opłaty płaci się miesięcznie.

    Ale starannie wyciales, ze zamykanych firm to nawet ciut mniej niz
    normalnie. Natomiast zawieszonych wiecej.

    J.

  • 295. Data: 2020-04-03 09:37:45
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 3.04.2020 o 07:52, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > Liczba ofiar w Polsce 57 jest niesamowicie niska. Zakładając podobne proporcje
    powinno być min 500 ofiar nowego wirusa i min 200 grypy. Ani chybi cud :-)

    Nie ma się z czego śmiać. Czyż Pan Prezydent nie modlił się
    na Jasnej Górze "wobec wciąż szalejącej pandemii koronawirusa"?

  • 296. Data: 2020-04-03 09:39:42
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-03 o 01:50, andal pisze:

    > sa lodowki do kamperow calkiem pojemne, w moim mam 170L z 80L
    > zamrazalnikiem

    Wiem że są, ale. Mają trzy zasilania i sporo większą cenę.
    W USA czy Kanadzie w dużych sieciach można kupić lodówki
    tylko na gaz bez dodatkowego na 12 czy 230V.

    > nie masz mozliwosci uzywania gazu ziemnego/naturalnego?

    Możliwość teoretyczną mam, musiałbym wymienić kuchenkę.

    Pozdrawiam

  • 297. Data: 2020-04-03 09:41:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 08:08:15 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):

    > Lidl dał 35 baniek do podziału, miły gest ale pewnie zarobili x razy tyle ;-)
    >
    > https://www.finanzen.net/nachricht/aktien/35-million
    en-im-topf-auch-mitarbeiter-von-lidl-und-kaufland-er
    halten-bonuszahlung-8673842

    > Kantyny, restauracje czy catering w szkołach wszystko pozamykane
    > więc jedzą w domach.

    No, w Niemczech to moze byc istotne, z ich modelem lunchu.
    U nas jakby sporo mniej tych jadajacych w pracy.

    Szkoly ... no, ciekawe, jaki to % zywienia.
    Ale szkolny katering mi sie oglasza z tanimi posilkami z dostawa do
    domu :-)

    J.

  • 298. Data: 2020-04-03 09:41:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-03 o 09:22, collie pisze:

> [...]
    > tych dniach wyjmij z saporu, niech osiąkną i powieś w kominie do wędzenia.
    > Uwędziwszy, ażeby się konserwowały, polej winem i octem, na wierzchu

    Kto ma dzisiaj komin żeby tak wędzić?

    Pozdrawiam

  • 299. Data: 2020-04-03 09:47:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 09:28:24 +0200, J.F. napisał(a):
    > Dnia Wed, 1 Apr 2020 23:54:54 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    y-pokaz-mozliwosci-chinskiego-przemyslu-w-miesiac-pr
    oducent-samochodow-elektrycznych-zostal-najwiekszym-
    na-swiecie-producentem-masek/

    Krótkiej smyczy.

    > No wiesz - skad producent samochodow mialby miec setki maszyn do
    > szycia ?
    >
    > Ale moze wystarcza dwie, albo jedna specjalna, zaprojektowana na
    > miejscu ... pogratulowac ...

    Przyjrzalem sie temu ... wyglada na zgrzewane a nie szyte.
    Moze maszyny do szycia niepotrzebne.

    Ale ... plastikowa tkanina ? Dobre to ?

    J.

  • 300. Data: 2020-04-03 09:52:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Można również w ramach pomocy humanitarnej wysyłać najbiedniejszym ludziom na
    Świecie.

    Gdy Cię upomniano, iż Niemcy piszesz małą literą,
    to teraz nawet świat piszesz dużą. Dobry chłopek...
    eee, chłopak.