  • 11. Data: 2019-06-19 22:22:28
    Temat: Re: Na które SSD jest 5 lat gwarancji?
    Od: ń <...@...n>

    Ale defragmentacja HDD ma znaczenie dla szybkości odczytu dysku źródłowego, czyli
    przyspieszenia całej operacji przeniesienia
    systemu.
    Swoją drogą zobaczyło mi obudowę USB 3.0 jako 2.0, jakiś błąd sterownika, stąd
    transfer z zwyczajowym dla USB 2.0 tempie gigabajta
    na minutę, gdy się zorientowałem to wolałem już nie przerywać procesu.
    Pytanie:
    Czy przy klonowaniu bez Windows czymś podobnym do Clonezilla Live (Acronis Live itp.
    itd.) zewnętrzna obudowa USB 3.0 będzie
    pracować jak 3.0, czy jak 2.0 (bo nie załadowane sterowniki 3.0)?
    BIOS ma natywną obsługę USB 3.0?

    Włączyłem poprzez Samsung Magician usługę Rapid, benchmarki wzrosły sześciokrotnie
    ;-))

    -----

  • 12. Data: 2019-06-20 00:57:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-19, ń <...@...n> wrote:
    > Ale defragmentacja HDD ma znaczenie dla szybkości odczytu dysku
    > źródłowego, czyli przyspieszenia całej operacji przeniesienia

    Przy dyskach mechanicznych, gdzie problem z ograniczeniem szybkości
    wynika z faktu, że składanie pliku z kawałków to mechaniczna podróż
    głowicy, albo dodatkowy obrót talerzem, albo oba.

    Poza tym, nawet przy dysku mechnicznym defragentacja nie powiwina mieć
    żadnego (istotnego) znaczenia przy kopiowaniu obrazu dysku.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2019-06-20 11:25:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym, nawet przy dysku mechnicznym defragentacja nie powiwina mieć
    > żadnego (istotnego) znaczenia przy kopiowaniu obrazu dysku.

    Obrazu bitowego tak, obrazu po plikach może (tak robi 90% softu bez
    zaznaczania że chcesz RAW).
    W każdym razie mimo wszystko operacja defragmentacji jest kompletnie
    bezużyteczna, bez jakichkolwiek przesłanek mających poprawić cokolwiek,
    nawet samopoczucie, ponieważ trwa wielokrotnie dłużej i emituje do
    atmosfery wielokrotnie więcej CO2 (znaczy żre więcej prądu) niż różnica
    czasu kopiowania dysku HDD na SDD bez defragmentacji, kiedy ten pierwszy
    leci po tym do szafy/formatuje się/utylizuje/itp/itd.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2019-06-20 11:55:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-20, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Obrazu bitowego tak, obrazu po plikach może (tak robi 90% softu bez
    > zaznaczania że chcesz RAW).

    No może, bo będzie to zależało od aLgorytmu. Można sobie np. wyobrazić,
    że kopia jest robiona po sektorach gdzie miejsca z alokacją plików są
    kompresowane lub kopiowane binarnie, a tam gdzie niczego nie ma możemy
    mieć np. znacznik, adres pierwszego bloku, inny znacznik, adres
    kolejnego bloku pliowego itd. Zajmnie to nieco więcej miejsca ale
    szybkosć odczytu z dysku będzie taka sama.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-06-20 20:41:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5d0b510a$0$17362$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    atmosfery wielokrotnie więcej CO2 (znaczy żre więcej
    > prądu) niż różnica czasu kopiowania dysku HDD na SDD bez defragmentacji, kiedy ten

    \Anikma_mode{Przed defragmentacją warto poczynić bakap.}

    --