  • 41. Data: 2019-08-08 22:04:47
    Temat: Re: "Najbardziej imponujący kod, jaki widziałem"
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > No niekoniecznie. Tzn "metodycznie" masz racje, ale wydajnosciowo
    > juz mniej. W Pythonie istnieje standardowa struktura typu tablice
    > - array() - o okreslonym i i stalym (w przeciwienstwie do list) -
    > typie danych, czyli zdecydowanie wydajniejsza ok (linked)list,
    > Oczywiscie obluga obu jest taka sama/bardzo podobna.

    OK. Dla porównania, Wolfram oferuje tablice przeznaczone do pracy z typami
    numerycznymi:

    https://reference.wolfram.com/language/ref/NumericAr
    ray.html

    oraz ByteArray.
    Służą do optymalizacji czasu obliczeń, zajętości pamięci (są zawsze spakowane) i do
    komunikacji z modułami napisanymi w C. Te tablice to naprawdę tablice, takie jak w C,
    żadnych dekoracji. Ale zestaw dostępnych typów jest z góry ograniczony.

    To są jednak niskopoziomowe narzędzia, chociaż ich interfejs jest taki sam jak
    normalnej listy.

    W Wolframie chodzi jednak o coś szerszego - lista to nie tylko {a,b,c}. Wszystko ma
    wewnętrznie taką samą postać, więc skoro {a,b,c} to w rzeczywistości List[a,b,c], to
    podobnie np. a+b+c to w rzeczywistości Plus[a,b,c]. I taki Plus ma te same mechanizmy
    dostępu co List, bo z punktu widzenia indeksowania to jest taka sama struktura
    danych. Czyli np.:

    {a, b, c}[[2]]

    (a + b + c)[[2]]

    whatever[a, b, c][[2]]

    Ciekawostka - indeksowanie tych struktur jest od 1, natomiast 0 jest indeksem
    specjalnym, który oznacza "głowę" całej konstrukcji:

    {a, b, c}[[0]]

    List

    (a + b + c)[[0]]

    Plus

    whatever[a, b, c][[0]]

    whatever

    Wszystko działa tak samo i to jest ta "nieortodoksyjna LISPowatość" Wolframa, która
    ułatwia metaprogramowanie i przetwarzanie symboliczne. Nie ma natomiast żadnych
    gwarancji co do wewnętrznej implementacji tych struktur. Czy to są tablice, czy listy
    z dodatkowym indeksem czy jeszcze jakieś inne hashmapy - nie wiemy.

  • 42. Data: 2021-09-24 01:11:14
    Od: Bischoop <B...@v...net>

    On 2019-07-31, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

> [...]
    > muzyczny typu tracker o nazwie DigiBooster. Był to najbardziej zaawansowany
    > tracker na Amigę, a było ich wtedy wiele. Napisany przez dwóch braci z
    > Wrocławia. Kawał dobrego softu, np. Amiga hardwarowo miała 4 kanały
    > dżwiękowe, a DigiBooster pozwalał pracować na 128 kanałach, co było
    > ewenementem w tego typu sofcie.
    >
    > Obecnie odkupiony i przepisany już na C.
    >
    > http://www.digibooster.de/en/gallery.php
    >

    > ps. fajne było to, że zgłaszałem chłopakom od DigiBoostera błędy i sugestie
    > co do rozwoju nowych wersji ...Pocztą Polską, to może być niewyobrażalne

    stare maszynki fajne byly. Teraz tak przypomnialem sobie te dema jakie
    mozna bylo pozapuszczac. Grafa nie powalala ale dzwieki robily zajebisty
    klimat.
    U mnie nie Amiga ale Atari ST hulalo.
    Czasy super, bajtki PCWorldy i tak jak piszesz, cokolwiek wyslac to
    Poczta Polska, czasy przed internetowe :-)

    --
    Thank You
    Bischoop