  • 1. Data: 2019-08-22 18:10:34
    Temat: Najłatwiejsze statyczne analizatory kodu C++ i Java Script?!?
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    Witam
    Naczytałem się w "Testowanie w procesie Scrum" autorstwa Tilo Linz, że
    nie należy wymuszać takiego stylu kodowania jakiego nie da się
    zweryfikować statycznym analizatorem składni.

    Myślę że taki statyczny analizator kodu można by dodać małym kosztem do
    systemu wersjonowania kodu + budowania + testowania.

    Aby ten koszt zminimalizować mam do Was pytanie:

    Jakie są najłatwiejsze w użyciu statyczne analizatory kodu C++ i Java
    Script?!?

    Mam na myśli narzędzia wymienione na stronie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tools_for_stat
    ic_code_analysis

    Może ktoś ma doświadczenia i mógłby się podzielić...

    Z góry dzięki i pozdro!
    Szyk Cech

  • 2. Data: 2019-08-23 08:27:31
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Naczytałem się w "Testowanie w procesie Scrum" autorstwa Tilo Linz, że
    > nie należy wymuszać takiego stylu kodowania jakiego nie da się
    > zweryfikować statycznym analizatorem składni.

    Nie zgodzę się z tym. Standard kodowania może mieć zalecenia estetyczne, których nie
    da się zweryfikować automatem. Od takich, że funkcje powinny być nazywane
    czasownikami a zmienne rzeczownikami po takie, że logiczne kroki algorytmu powinny
    być oddzielone od siebie pustymi wierszami. Nie mówiąc już o zaleceniach dotyczących
    treści komentarzy.

    Automatyzacja weryfikacji jest cenna, ale nie należy się tylko do takiej weryfikacji
    ograniczać.

    > Myślę że taki statyczny analizator kodu można by dodać małym kosztem do
    > systemu wersjonowania kodu + budowania + testowania.

    Małym albo dużym.

    > Jakie są najłatwiejsze w użyciu statyczne analizatory kodu C++ i Java
    > Script?!?

    Obawiam się, że żaden nie jest łatwy w użyciu, jeśli chcesz mieć możliwość
    definiowania własnych reguł.