  • 1. Data: 2014-06-20 23:18:40
    Temat: Najwieksze osiagniecia polskiej informatyki w Wolnej Polsce
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Ministerstwo Nauki oglosilo plebuscyt na najwieksze polskie
    osiagniecia naukowe w ciagu ostatnicg 35 lat:

    "Wybierz najwazniejszy wynalazek ostatniego 25-lecia i uzasadnij, jaki
    mial on wplyw na rozwój nauki w Polsce. Mozesz zaglosowac tylko na
    jeden z 25 wynalazków i wydarzen. "

    https://www.nauka.gov.pl/nauka-to-wolnosc/

    Glosowanie zostalo zakonczone. Wyniki? Sporo nei budzacych watpliwosci
    osiagniec. W dzialce "informatyka:"

    2003-2012 - Sukcesy mlodych polskich informatyków

    Mlodzi polscy informatycy z UW, UJ, UWr i PP odnosza sukcesy w
    programowaniu zarówno w Akademickich Mistrzostwach Swiata w
    Programowaniu Zespolowym, jak i Mistrzostwach Europy i rankingu TOP
    CODER. W Akademickich Mistrzostwach Swiata w Programowaniu Zespolowym
    - najstarszym i najbardziej prestizowym konkursie informatycznym na
    swiecie skierowanym do studentów, polskie zespoly zwyciezyly
    dwukrotnie: w 2003 roku w Beverly Hills i w 2007 roku w Tokio (druzyny
    z UW).

    KOMPLETNY IDIOTYZM!!!! - to moj komentarz. czyzby w minionym 25 leciu
    nei bylo PRAWDSIWYCH osiagniec w dziedzinei informatyki?

    A.L.

    P.S. Pytanie jest retoryczne. Byly. Tylko co pzrecietny duren moze o
    nich wiedziec?

    A.L.

  • 2. Data: 2014-06-21 01:11:17
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, June 20, 2014 11:18:40 PM UTC+2, A. L. wrote:
> [...]
    >

    > KOMPLETNY IDIOTYZM!!!! - to moj komentarz. czyzby w minionym 25 leciu
    > nei bylo PRAWDSIWYCH osiagniec w dziedzinei informatyki?

    To możesz wymienić kilka? Ja przyznam, że nie kojarzę zbyt wiele
    "made in Poland".

    w.

  • 3. Data: 2014-06-21 03:55:21
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2014 16:11:17 -0700 (PDT), Wojciech Muła napisał(a):

    > To możesz wymienić kilka? Ja przyznam, że nie kojarzę zbyt wiele
    > "made in Poland".
    >
    > w.

    Program 'Płatnik' za miliardy.:)

  • 4. Data: 2014-06-21 04:00:19
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Fri, 20 Jun 2014 16:11:17 -0700, Wojciech Muła
    wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > To możesz wymienić kilka? Ja przyznam, że nie kojarzę zbyt wiele
    > "made in Poland".

    Stadka murzynów umiejące shakować Androida ciesząc się iOSem, na który
    składali tak długo, że mając już upragniony towar osiągają wielokrotne
    wzruszenie? Bezcenne. Nic tylko się rozmnażać.

    --
    Edek

  • 5. Data: 2014-06-21 04:38:27
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 20 Jun 2014 16:11:17 -0700 (PDT), Wojciech Muła
    <w...@g...com> wrote:

    >To możesz wymienić kilka? Ja przyznam, że nie kojarzę zbyt wiele
    >"made in Poland".
    >
    >w.

    Przsypominam ze to a) od roku 1989, b) informatyka to niekoniecznie
    programowanie.

    To moj tekst z pewnego blogu:

    Pare dni temu ukazal sie w GW artykul an temat najwiekszych osiagniec
    naukowych polskiego 25 lecia. Wsrod niewatpliwych I duzego kalibru
    osiagniec w roznych dziedzinach, w dzialce ,,infromatyka" autor
    zamiecil ,,zyciestwa polskich studentow w konkursach informatycznych".
    Sorry, cisnienie mi sie podnosi...

    Jednym z niewatpliwych osiagniec polskiej informatyki w owym 25 leciu,
    o ktorym malo kto wie, jest teoria ,,zbiorow przyblizonych" (,,rough
    sets") stworzona przez Profesora Zdzislawa Pawlaka. Dala ona poczatek
    czemus co jest znane na swiecie jako ,,Polska Szkola Sztucznej
    Inteligencji". Znane jest na swiecie, z wyjatkiem Polski

    Z grubsza, ,,zbiory przyblizone" to zbiory z nieprecyzyjnie okreslonymi
    granicami. Jest to teoria konkurencyjna do teorii ,,fuzzy sets"
    zapoczatkowanej przez Lofti Zadeha w USA; zaleta teorii ,,zbiorow
    rozmytych" jest lepsza ,,obliczalnosc"

    Pierwsza publikacja Profesora Pawlaka to ,,Rough Sets: Theoretical
    Aspects of Reasoning about Data", Kluwer Academic Publishers, 1991.
    Ksizka jest dzis rzadkoscia bibliograficzna; cena za egzemplarz
    dochodzi do kilkuset dolarow

    Teoria byla (I jest) rozwijana pzrez polskich naukowcow. Najlepsze
    chyba opracowanie teorii to ,,Rough Sets - Mathematical Foundations",
    Lech Polkowski (Uniwersytet Warmii i Mazur oraz Szkola Polsko
    Japonska) , 2002. czy ,,Partial Covers, Reducts and Decision Rules in
    Rough Sets", Moshkow, Piliszczuk, Zieloszko (Uniwersytet Slaski),
    2008. Jak rozneiz zespoly meidzynarodowe: ,,Rough Sets and Data Mining:
    Anaysis of Imprecise Data", Lin i Cercone, 1997, "Rough Set Theory and
    Granular Computing", Inuiguchi, Hirano i Tsumoto, 2003 (Japonczycy)

    Ilosc poblikacji na temat zbiorow przyblizonych dosyc dawno
    pzrekroczyla 10 tysiecy. Ilosci ksiazek nei liczylem. Odbywaja sie
    coroczne miedzynarodowe konferencje na temat zbiorow przyblizonych,
    teorii tych zbiorow I ich zastosowan

    Zbiory przyblizone okazaly sie niezmiernie uzyteczne w praktycznych
    zastosowaniach, w szczegolnosi w diagnostyce medycznej, sterowaniu
    procesami, energetyce, ekonomii - wszedzie tam gdzie dane obarczone sa
    niepewnoscia i trzeba podejmowac decyzje w oparciu o takie dane.

    Teoria doczekala sie wielu wariantow I rozszerzen, miedzy innymi
    polaczenia ze zbiorami rzmytymi Zadaha, interpretacji
    probabilistycznej I wielu innych.

    Szkoda ze w Polsce Profesor Pawlak jest praktycznei nieznany (zmarl
    niedawno). Jego dorobek jest znacznie wiekszy niz zbiory przyblizone.
    Szkoda rowniez ze jego fundamentalna ksaizka nei doczekala sie
    wznowienia

    [....]

    Wszystkie poblikacje Profesora Pawlaka (z wyjatkiem ksiazki) dostepne
    sa bez ogranizen w elektronicznej bibliotece Politechniki Warszawskiej

    A.L.

    P.S. Nie chce komentowac niewatpliwych osiagniec osob zyjacych,
    przynajmniej bez konsultacji z nimi. A jest jeszcze pare niezlych
    rzeczy...

  • 6. Data: 2014-06-21 04:39:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 21 Jun 2014 02:00:19 +0000 (UTC), Edek
    <e...@g...com> wrote:

> [...]
    >składali tak długo, że mając już upragniony towar osiągają wielokrotne
    >wzruszenie? Bezcenne. Nic tylko się rozmnażać.

    Moze sie obracasz w niewlasciwym towarzystwie?

    A.L.

  • 7. Data: 2014-06-21 12:31:25
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Saturday, June 21, 2014 4:38:27 AM UTC+2, A. L. wrote:
    > Wszystkie poblikacje Profesora Pawlaka (z wyjatkiem ksiazki) dostepne
    > sa bez ogranizen w elektronicznej bibliotece Politechniki Warszawskiej
    > [...]

    Wielkie dzięki za przybliżenie tego tematu, nie znałem.

    > P.S. Nie chce komentowac niewatpliwych osiagniec osob zyjacych,
    > przynajmniej bez konsultacji z nimi. A jest jeszcze pare niezlych
    > rzeczy...

    To może przynajmniej podasz publikacje, albo hasła do samodzielnego
    googlania? Z góry dziękuję.

    w.

  • 8. Data: 2014-06-21 14:48:29
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2014-06-21 04:38, A.L. pisze:
    > P.S. Nie chce komentowac niewatpliwych osiagniec osob zyjacych,
    > przynajmniej bez konsultacji z nimi. A jest jeszcze pare niezlych
    > rzeczy...
    OK, rozumiem.
    Ale może mógłbyś podać adres tego bloga lub wskazać te niezłe rzeczy?
    Z czystej ciekawości pytam :)

    --
    wloochacz

  • 9. Data: 2014-06-21 14:53:08
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Fri, 20 Jun 2014 21:39:22 -0500, A.L. wyrzucił
    pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Moze sie obracasz w niewlasciwym towarzystwie?

    Być może, ale raczej się nabijam z tego, że nowszy framework na
    Androida i konkursy są więcej warte od rough setów. Kto by tam
    zaprzątał sobie głowę jakąś matematyką, żaden konkret, rozmyte
    teorie jakieś, a taki iOS w dłoni można potrzymać, poklikać,
    zaimplementować coś i w ogóle...

    --
    Edek

  • 10. Data: 2014-06-21 17:56:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 21 Jun 2014 03:31:25 -0700 (PDT), Wojciech Muła
    <w...@g...com> wrote:

    >Wielkie dzięki za przybliżenie tego tematu, nie znałem.

    >To może przynajmniej podasz publikacje, albo hasła do samodzielnego
    >googlania? Z góry dziękuję.

    Poznanska Szkola Badan Operacyjnych,

    Instytut badan Systemowych PAN, "soft computing"

    A.L.